Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: mp3 verder 'schuiven' vanaf begin

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo allen

als ik een mp3'tje in VDJ laad dan kan ik 'm maar tot een bepaalde lengte naar rechts schuiven. Dit is onhandig tijdens het mixen, is er een mogelijk om het mp3'tje verder te schuiven vanaf het begin? dus dat ie niet meer vast loopt en wel verder kan

hoop dat jullie snappen waar ik t over heb :P

groet,

julianTD
 

Posted Wed 11 Jun 08 @ 8:19 pm
Gebruik je de laatste demo versie? Ik kan zowel in de waveform als via de turntable gewoon doorschuiven van het begin tot het einde van het nummer. Wat is de lengte van het nummer dat je inlaadt?
Ewout
 

Posted Thu 12 Jun 08 @ 11:44 am
Nee, ik bedoel dat als ik een nummer in laad, dat ik hem kan schuiven naar rechts, niet naar links dus.
 

Posted Thu 12 Jun 08 @ 4:40 pm
 

Posted Thu 12 Jun 08 @ 4:50 pm
Dat is toch logisch: Voor het nummer zit geen data meer. De mp3 begint aan de start van de file, terug speoeln in het niets kan dus niet en waarom zou je dat willen. Dit kan met een cd speler ook niet en bij een plaat kan het een stuke, daarna loopt je naald van je plaat.

Als je tijdcode gebruikt, kan je voor de start van de file 1 a 2 seconde terug, om zo de eerste beat te kunnen pakken.
Ewout
 

Posted Sat 14 Jun 08 @ 9:37 am
er zit geen datat voor het nummer nee, maar het zou softwarematig wel mogelijk moeten zijn om het nummer iets verder te schuiven om mixen makkelijk te maken, als ik het begin van een nieuw nummer wil mixen aan het einde van een ander nummer is er geen ruimte om fouten te maken. Als ik 'm nou wat verder kon schuiven kan ik me wat meer voorbereiden.

je laatste zin snap ik niet echt, hoe doe ik dat?

gr julian
 

Posted Sun 15 Jun 08 @ 1:06 pm
Met een heel klein beetje oefening mix je steeds vanaf de eerste beat correct. :) Bij mij lukt het toch.
 

Posted Sun 15 Jun 08 @ 3:28 pm


(Old topics and forums are automatically closed)