Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Videoclips tonen...hoe?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn vraag is of je gebruik maakt van een beamer en scherm of een tv.
Ik heb een beamer en een scherm maar probleem is dat het niet via de achterkant geprojecteerd kan worden.
Dus wanneer de beamer voor het scherm geplaatst moet worden heb je al gauw kans dat men het statief omver kan lopen of mensen door het beeld lopen.
Dit kan volgens mij alleen opgelost worden door de beamer hooh te plaatsen op je verlichting en het scherm achter in een zaal.

Of heeft iemand een beter idee?
Zijn er schermen waar je via de achterkant goed kunt projecteren?
Zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor je antwoord!!!

DjAnthony
 

Posted Wed 04 Jun 08 @ 4:58 pm
Volgens mij had je deze vraag ook al in het engelstalige forum gezet ;-)
Beide hebben voor en nadelen:
- Beamer: voordelen: groter scherm, minder kwetsbaar dan een lcd / plasma. Nadeel, neemt veel ruimte in
- LCD / Plasma: voordelen: compact, makkelijker op te zetten en af e stellen. Nadeel, kleiner beeld.

Ik verkies voor kleine(re) klussen om 1 of 2 lcd's te gebruiken. Deze kan ik aan mijn licht statieven monteren (onder de lampen) of op mijn topkasten plaatsen.
Voor grotere klussen gebruik van 1 of 2 beamers met schermen. Hier heb je vaak meer ruimte en een groter podium, waardoor je de schermen beter kwijt kunt en ruimte hebt om de beamer achter het scherm te plaatsen. Een beamer neerzetten waar publiek bij kan komen, zoals je beschrijft vind ik een no go.
Ewout
 

Posted Thu 05 Jun 08 @ 11:36 am
Superstom,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben er nog niet helemaal uit voor de kleinere zalen.
Wil eigelijk ook graag een scherm van 2 meter gebruiken ipv een tv van 1 meter.
Maar met je antwoord kan ik wel beter overwogen wat ik nu eigenlijk wil doen.

Thanks
 

Posted Thu 05 Jun 08 @ 12:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)