Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual dj werkt slecht met deze laptop wie kan mij helpen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een laptop HP pavilion 9350 eb gekocht
HP Pavilio Legitieme Windows Vista® Home Premium 32-bits
• Intel Centrino processortechnologie
• Intel Core2 Duo Processor T8300
• 4096 MB (2 x 2048 MB)
• 500 GB (2 x 250 GB) SATA vaste schijf 5400-rpm
• 20,1-inch WXGA+ high-definition HP Ultra BrightView breedbeeldscherm
• NVIDIA GeForce 8800M GTS tot 1791 MB videogeheugen beschikbaar, waarvan 512 MB gereserveerd
• IEEE 1394 Firewire-interface
• Blu-ray ROM met SuperMulti dvd±r/rw dubbellaags
• Bluetooth draadloos netwerk
• Intel PRO/Wireless 4965AGN netwerkinterface
• Tv-tuner DVB-T Dockable afstandsbediening
• HP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoon
• 5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
• Geïntegreerde vingerafdrukscanner

Dit is nu toch een laptop waarvan je denkt "hier zal alles wel goed mee werken" maar niets is minder waar.

Telkens als ik een nieuwe videoclip wil inladen hapert de clip die op dat moment aan het spelen is. Wat is hiervan het probleem. Al mijn audio en video staan op mijn harde schijf.

Wie kan mij helpen?
 

Posted Sat 10 May 08 @ 9:01 am
Dit is al meerdere malen gemeldt op het forum, het is de combinatie van de laptop video kaart en direct x10 (die standaard in Vista zit).

Je kunt 3 dingen doen: Ermee leren leven, wachten totdat er een fix (Nvidia of VDJ?) uitkomt, XP installeren. Je kunt nog even proberen om de laatste video drivers te downloaden en te installeren. Dit werkte bij mij (nvidea 8600GT) niet.
Ewout
 

Posted Sun 11 May 08 @ 3:53 pm
Het probleem is blijkbaar alleen met nvidea
Ik heb nog een paar andere laptops (ook met Vista) die niet zo krachtig zijn maar met een ATI Raedon kaart
en daar heb ik dat probleem niet mee
Is dit toeval of werkt een ATI kaart beter?
Berco
 

Posted Mon 12 May 08 @ 8:34 am
Dit is toeval.

Ook met Ati hetzelfde probleem.
Ik heb op het Engelse forum heel wat topics besproken over dit probleem.
Wat Ewout zegt klopt mits er natuurlijk wel xp drivers voor je laptop zijn.
Ik heb veel onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat het een combinatie van factoren zijn.
Het kan dus zijn dat bijvoorbeeld een Nvida 8600 het perfect doet op een ander soort laptop met dus andere hardware en operating system terwijl hij bij jouw misschien niet werkt.
Wel is me opgevallen dat de meeste laptops met onboard videokaarten en geen problemen mee hebben zoals b.v intel graphic controller 950

CONCLUSIE: Als je al een laptop hebt voor Virtual dj dan is de enige oplossing om te wachten of op een andere besturingssysteem te proberen. Maar als je nog geen laptop hebt gekocht: TRY before you BUY !!!

Succes



DjAnthony
 

Posted Sun 18 May 08 @ 7:51 am
Het VDJ team weet ook af van dit probleem (het is niet alleen bij Nvidia, maar heeft te maken met directx 10). Ik weet echter niet of het probleem in VDJ zit of niet (er zijn ook bepaalde games met dezelfde problemen). Hopelijk komt er een oplossing (van VDJ, Microsoft of driver makers)
Ewout
 

Posted Sun 18 May 08 @ 3:08 pm
Ik heb een laptop HP pavilion 9350 eb gekocht
HP Pavilio Legitieme Windows Vista® Home Premium 32-bits
• Intel Centrino processortechnologie
• Intel Core2 Duo Processor T8300
• 4096 MB (2 x 2048 MB)
• 500 GB (2 x 250 GB) SATA vaste schijf 5400-rpm
• 20,1-inch WXGA+ high-definition HP Ultra BrightView breedbeeldscherm
• NVIDIA GeForce 8800M GTS tot 1791 MB videogeheugen beschikbaar, waarvan 512 MB gereserveerd
• IEEE 1394 Firewire-interface
• Blu-ray ROM met SuperMulti dvd±r/rw dubbellaags
• Bluetooth draadloos netwerk
• Intel PRO/Wireless 4965AGN netwerkinterface
• Tv-tuner DVB-T Dockable afstandsbediening
• HP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoon
• 5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
• Geïntegreerde vingerafdrukscanner

Dit is nu toch een laptop waarvan je denkt "hier zal alles wel goed mee werken" maar niets is minder waar.

Telkens als ik een nieuwe videoclip wil inladen hapert de clip die op dat moment aan het spelen is. Wat is hiervan het probleem. Al mijn audio en video staan op mijn harde schijf.

Wie kan mij helpen?

Ik heb deze vraag over een paar maanden nog eens gesteld maar er was toen nog geen oplossing voor handen

Groeten Berco
 

Posted Sun 07 Dec 08 @ 2:30 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
ik had ook een driver probleem en heb direkt x 10 van call of duty world at war gehaald en nu werk alles gelijk een trein time code video geen probleem.

dat probleem licht niet aan virtual dj maar aan vista en die direkt x 10 of 9 heb op veel game forums aan het lezen geweest gewoon eerst direkt x opnieuw installeren bij 50 % van de mensen was het probleem van de baan
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 11:08 am
Bedankt zal het uitproberen

Greats
Berco
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 11:22 am


(Old topics and forums are automatically closed)