Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: webcam/livefeed plugin

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

johnvjLE userMember since 2008
hallo,

Ik ben op zoek naar een "plugin" waarme ik een livefeed van een webcam en/of video (tv) kaart kan gebruiken in VDJ
Uiteraard zit er al een webcam functie in maar dit is niet meer als een video switch
M.a.w. de webcam is altijd volbeeld.

Wat ik graag zou willen is de webcam als een effect te kunnen gebruiken.
Dus een video clip op player 1 en de webcam op player 2 en dan de video effecten te kunnen gebruiken.

Is hier al een pluggin voor?

John

 

Posted Wed 30 Apr 08 @ 2:56 pm
John,
de webcam is zelf al een effect. Je kunt meerdere effecten tegelijkertijd gebruiken. Wat ik echter niet weet of het effect alleen werkt op de output van het deck, of ook op de overige geactiveerde effecten. Je kunt dit natuurlijk wel even proberen.
Ewout
 

Posted Sun 04 May 08 @ 9:19 am
johnvjLE userMember since 2008
Ewout,

Heb diverse dingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. De webcam is eigenlijk geen effect maar wordt alleen een effect genoemd. Als de webcam "effect" gekozen wordt dan wordt het beeld van de webcam op het deck gezet en meteen doorgerouteerd naar de TV out. Kan er verder dus niets mee. Wat ik graag zou willen deze webcam kunnen mengen met een avi, jpeg of ander video bestand en in de bekende 3D video effecten te kunnen zetten. Dus filmpje spelen en webcam in het beeld als een effect.

Wie weet raad.

John
 

Posted Wed 14 May 08 @ 1:02 pm
Ik zal het even bij het VDJ team neerleggen: Als het al mogelijk is, zullen zij weten hoe je het zou moeten doen, anders zou het als toekomstige functionaliteit ingebouwd kunnen worden.
Ik denk dat als je echt geavanceerde dingen wilt doen, het beste gebruik kan maken van een externe video mixer en een dvd speler of pc met bijvoorbeeld resolume.
Ewout
 

Posted Sun 18 May 08 @ 2:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)