Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Maya44 USB + timecode CD in virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi mensen

Ik krijg het maar niet voor mekaar om in virtual dj mp3's aan te sturen met externe cd-spelers als controller. Toch niet zoals het moet.

Setup:

2 x Denon DN-S3000 cd-spelers
Maya44 USB geluidskaart
Synq SMX-2 mixer
laptop Intel Celeron 1.87 Ghz, 894 Mb ram geheugen, Vista 32-bits besturingssysteem
timecode cd's, zowel de consumer versie als de pro versie, gedownload vanop de vdj website
cinchkabels

Zo ging ik aan de slag:

geluidskaart geïnstalleerd volgens het boekje, de laatste drivers gedownload en die geïnstalleerd (niet die van op de cdrom, ging toch niet lukken aangezien ik met Vista opgescheept zit op de laptop)

output van denon cd speler verbonden met de inputs 1+2 (rood in 1, wit in 2) van de maya44 usb geluidskaart
outputs van de geluidskaart verbonden met een kanaal op de mixer

settings in vdj:

single timecode als input
external mixer gekozen als output
soundcard: asio driver
asio driver: maya44 usb, autoconfig drukken geeft toegang tot het control panel van de geluidskaart en daar zie ik:
44.1 khz aan 16 bit
input en output zijn aangevinkt
asio resolutie staat op 32 bit
output latency 4ms met system performance op highspeed
de monitorkanalen zijn gedempt, en de outputs en inputs faders staan helemaal open


Timecode config in vdj programma:

CD aangevinkt
je hebt drie modi: absolute, relative en smart.... welke kies ik?
gisteren kreeg ik met autonfig een groen bolletje te zien (100% timecode quality), vandaag is het nul, of schommelt het wat van het ene cijfer naar het andere...


Smart cue, master tempo, browser track... wat doe ik hiermee?

Ik heb al twee avonden zitten prutsen, het is mij wat beu geworden, dus vraag ik jullie hulp. Ik heb al menig forum doorgenomen op zoek naar een antwoord op mijn probleem, maar ik snap niet wat ik verkeerd gedaan heb.

Ik vertel erbij, ik had gisteren al een probleem toen het allemaal even leek te werken, zowel op laptop als op pc (met xp) kreeg ik krakend geluid bij het pitchen en pitchbenden. Aanvankelijk dacht ik dat het aan windows vista lag, of aan de stuurprogramma's voor maya44 usb in windows vista.

Hellup... Iets voor jullie experts?

alvast bedankt

Levi



 

Posted Fri 15 Feb 08 @ 12:59 pm
Alle termen waar je een vraag teken achter hebt gezet staan uitgelegd in de manual van VDJ. Heb je de pro tijdcode mp3 gedownloadhier van de site en als audio gebrand?.
Het kost tijd en geduld om je tijdcode juist te configureren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je links en rechts omgebdraaid hebt, dan dien je het inverse vnkje aan te zetten. Als je cd spelers gebruikt, dien je het riaa vinkje uit te zetten enz. Wat het beste werkt is het config menu te openen, je tijdcode te laten spelen en dan de config goed maken: Beginnen me auto config en dan proberen de gain wat harde te zetten, als het signaal beter wordt nog wat harder enz.
Ewout
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 6:33 am
Sorry voor het late antwoord... Ik ben nog steeds aan het prutsen. Ik heb een vermoeden dat het aan de drivers van de maya44 usb ligt. De officiële van ESI (2.8.11) heb ik geïnstalleerd, maar bij playback en monitoring of dj'en met virtual dj hoor ik een getik. Dat houdt op wanneer ik de geluidskaart niet installeer volgens het boekje, maar windows naar drivers laat zoeken. Maar dan werkt de geluidskaart niet volledig, en kan ik niet opnemen.
Die maya44 usb is een verschrikkelijke geluidskaart om te installeren als je het mij vraagt.
 

Posted Mon 10 Mar 08 @ 11:33 am
Ik denk dat het meer te maken heeft met de VDJ versie die je gebruikt. Installeren van mijn Maya duurde ongeveer 10 minuten en daarna werkte het gelijk prima.
Ewout
 

Posted Mon 10 Mar 08 @ 12:21 pm
micky10Home userMember since 2008
helpppppppp
 

Posted Fri 04 Apr 08 @ 3:25 pm
micky10Home userMember since 2008
ik snap het dus egt niet he
 

Posted Fri 04 Apr 08 @ 3:27 pm
@micky10,
misschien is het handiger om eerst je probleem eens te beschrijven en dan je vraag te stellen. Hier kunnen we echt niets mee.
Ewout
 

Posted Mon 07 Apr 08 @ 11:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)