Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Gain vdj 5.0rev7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoe kan ik de gain terug instellen zodat deze op -2 blijft staan?? bij de vorige versies kon je deze instellen op always match en zette ik de gain op -2 .zodat als ik een ander nummer in een van de decks laad deze altijd op -2 blijft staan.... bij de 5.0.rev7 kan je keizen tussen : uit , auto+remember , remember , en uit . maar de gain blijft niet meer op mijn instelling staan -2 dus .

m vr gr Albert
 

Posted Wed 13 Feb 08 @ 12:03 pm
Klopt, als je nu de gain terug draait van 0 naar -2 denkt vdj dat de automatisch bepaalde gain te hard was en dat deze de volgende keer op -2 geladen moet worden (daarom heet het auto + remember). Deze optie heette vroeger always 0dB, met de toevoeging dat handmatige correcties worde opgeslagen.

Nu zal de gain altijd op 0dB staan. Je kunt echter in de registry opgeven wat 0 dB is, zo kun je de instelling voor altijd -2 toch nog gebruiken. Als je wilt kan ik wel even achterhalen welke registry key het is.
Ewout
 

Posted Wed 13 Feb 08 @ 1:18 pm
dus de beste instelling is nu auto + remember?? de registry key mag je voor mij wel achterhalen....alvast bedankt Ewout
m vr gr Albert
 

Posted Wed 13 Feb 08 @ 1:52 pm
De registry sleutel is "ZeroDB" deze heeft standaart de waarde 8231, wat overeenkomt met de wiskundige waarde van 0dB an een sinus in 16 bit. Je kunt deze lager zetten om een lagere gain te vergrijgen.
Ewout
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 12:27 pm
euh, waar moet ik dat inzetten ??? alvast hartelijk dank ..

Albert
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 12:48 pm
ik heb de waarde op 7750 gezet en dat lijkt bij mijn geluidskaart beter te klinken dan de standaard waarde 8231.
Ewout
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 6:13 am
heb het tooltje gedownload, om deze waarde op 7750 te kunnen zetten. toch blijft de gain niet op -2 staan. telkens ik een ander nummer laad verspingt de gain. ik heb alle instellingen is getest , bij auto en remember, gaat deze altijd terug naar -0.0 ook al zet ik deze op -2...bij remember krijg je verschillende niveau\'s , +3 dan - 1 enz, bij auto gaat deze altijd terug naar -0.0 . en bij uit zijn het ook weer steeds verschillende niveau\'s.....wat mij het beste lijkt???????? ik weet het niet meer..... toch bedankt Ewout want ge verdient een dikke pluim om altijd weer iedereen verder te willen helpen,.......
m vr gr Albert
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 4:06 pm
Klopt, als je de waarde verandert naar 7750, pas je eigenlijk het nulpunt aan. Alle nummers zullen dan op 0dB gezet worden in de skin, maar deze waarde is geen 0 meer maar -2 of -3 dB. Dus je ziet 0, maar dit is in het echt -2 of -3 dB
Ewout
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 11:25 am
ok nu snap ik het , bedank Ewout .
groeten Albert
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 11:29 am
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Maar nu we met de gain bezig zijn toch nog een vraagje hierover: ik heb het idee dat de MKII op 0DB best lekker uitstuurt, althans voor mij. Alleen slaan de vu meters op de skin maar bar weinig uit. Is hier een verklaring voor, of moet ik eens gaan stoeien met een hardere gain te proberen?
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 5:51 pm
Het is niet aan te raden om de gain boven de 0dB te gebruiken. Je kunt hier digitale vervorming door krijgen, wat resulteert in plops of piepjes. Dit is erg hinderlijk en erg slecht voor je speakers. Ik gebruik een Maya usb en deze vervormt licht als ik de gain op 0dB zet. Daarom gebruik ik deze tussen de -2 en -3 dB.
Die vu meters zijn alleen ter indicatie en geven niet zoals hardware mixers (bijvoorbeeld Dateq) het echte niveau weer. Je kunt zelf in de skin aanpassen hoe de vu meter reageert.
Ewout
 

Posted Wed 20 Feb 08 @ 12:59 pm
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Superstom wrote :
Daarom gebruik ik deze tussen de -2 en -3 dB.

Die vu meters zijn alleen ter indicatie en geven niet zoals hardware mixers (bijvoorbeeld Dateq) het echte niveau weer. Je kunt zelf in de skin aanpassen hoe de vu meter reageert.
Ewout


Dank Ewout, maar wat mij opvalt: Als ik 0 db uit stuur, kom ik op mijn dateq binnen op -2 / -3 db... dan moet ik behoorlijk de master opschroeven... zal de engineer van de tent eens opdracht geven de hele handel wat harder te zetten, zodat ik overal op 0db kan uitsturen... Jij hebt maya, ik de MK2... Werkt overigens prima hoor ! al een jaar of vier, eerst de mk1 nu een jaar met de mk2... Direct doorlussen op de kanalen van de dateq en hupsakee !

btw: moet ik bij de SDK kijken hoe ik de gain kan instellen in de skin?

gr,
Joop
 

Posted Wed 20 Feb 08 @ 5:14 pm
Als je de gain van je Dateq wat verder open zet, werkt het prima. Bij mij staat deze ongeveer op +2 a 3 dB, terwijl mijn cd spelers op -6 tot -9 dB staan. Dan komen ze allemaal op de vu meter als 0dB binnen en zijn alle vier de kanalen echt even hard. Dit soort geluidskaarten (Maya en mk2) zijn eigenlijk huis tuin en keuken geluidskaarten en geven veel minder signaal af dan bijvoorbeeld Denon en Pioneer cd spelers.

Wil je de vu meters aanpassen in de skin, kun je de skin file aanpassen (Vergeet niet een kopie van het origineel te maken), wil je exact weten wat alle mogelijkheden zijn kun je hiervoor de Sdk gebruiken.
Ewout
 

Posted Thu 21 Feb 08 @ 2:56 pm


(Old topics and forums are automatically closed)