Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: mk2 en vdj 5.0.7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo,

Ik heb ontdekt dat het voorbeluisteren met de mk2 dj console, in wdm-modus niet meer mogelijk is met vdj 5.0.7. Ik ben er vrij zeker van dat het aan de software ligt, want ik heb de laatste nieuwe versie van mk2-driver. Ik heb vdj 5.0.7 en de mk2 helemaal opnieuw geïnstalleerd, en het probleem blijft. Als ik 'downgrade' naar 5.0.6, zonder iets te veranderen aan de settings loopt alles weer naar wens. Dus dit lijkt mij wel een glitch. Ik vertrouw erop dat dit zo vlug mogelijk zal verholpen worden, want dat is tot nu toe ook altijd met bugs in het verleden gebeurd.

Nu heb ik wel op het Engelse forum gelezen dat het voorbeluisteren lukt in de asio-modus. Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dat nog nooit gebruikt heb.

Als er iemand tips heeft over het gebruik van asio met virtual dj, mag hij/zij die hier altijd posten. Ik heb asio4all geïnstalleerd op mijn pc, maar nu zal het zoeken worden naar de juiste settings.

Groetjes,
manducator

EDIT: Ik heb al gemerkt, dat als ik de asio-modus van mijn mk2 heb aanstaan, dat het beluisteren van muziek online mijn firefox doet blokkeren. Dus Ik vrees dat ik eventjes terug naar VDJ 5.0.6 zal moeten, totdat de wdm-bug in 5.0.7 hersteld is.
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 4:16 am
Wat ik natuurlijk ook kan, is de mk2 in wdm modus gebruiken, voor alles buiten VDJ, en even de asio modus inschakelen, voordat ik VDJ opstart.

We leuk, antwoorden op mijn eigen topics. :o)
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 4:55 am
Ik geef het op :( virtual dj en ik kunnen wel aardig opschieten met die asio instellingen, maar winamp niet. Ik ben al 4 uur aan het zoeken hoe ik in godsnaam winamp met asio driver kan laten werken. Ik heb de drivers gedownload, geïnstalleerd, maar als ik ze aanklik in winamp, krijg ik alleen maar stilte...

EDIT: ook vdj doet het niet meer met de asio drivers.

Terug naar vdj 5.06 met wdm settings. Ik had op die tijd een leuke mix kunnen maken...

Groetjes,
manducator
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 8:39 am
Volgens mij is er een probleem met VDJ 5.0.7 en de Hercules dj console. Zodra je VDJ opstart wordt de instelling in het Hercules config menu aangepast waardoor het niet meer werkt. Als je VDJ aflsuit en Winamp wilt gebruiken, kan je handmatig de instellingen in het Hercules menu weer terug zetten. Dan zou Winamp weer moeten werken.
Ewout
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 11:28 am
Ach ja, virtual dj 5.06 werkte sowieso al vlekkeloos voor mij, dus ik kan nog wel even verder, gelukkig heb ik deze versie nog op mijn harde schijf staan. Ik vind het alleen gek dat ik winamp niet aan de gang krijg met een asio driver, maar daar zijn natuurlijk andere fora voor.

De mk2 console en virtual dj zijn voor veel gebruikers onlosmakend met elkaar verbonden, dus zal er ook wel gauw een nieuwe update komen. En de mk2 manueel terugzetten naar wdm-setting, laat winamp terug goed werken.

Eén bug maakt mij nog geen ontevreden klant. :))
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 12:21 pm
Ik denk ook dat er wel snel een oplossing komt, Winamp is echt gemaakt voor wma audio, dus het is niet zo vreemd dat die niet echt lekker wil werken met Asio. Je kunt wel eens kijken of er op de winamp site een output plugin is voor Asio. Deze kun je dan installeren en in Winamp selecteren om de output naar toe te sturen.
Ewout
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 12:27 pm
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
Hi Guys...

Soortgelijk heb ik ook gehad.... werkte in WDM modus en extern paneel.... Kreeg output in twee verschillende volumes op 1 uitgang en kon niet meer voorluisteren...

Inmiddels terug naar 5.0.6 en het werkt weer als vanouds !

Ook de instellingen van MKII zijn iets anders: De auto beatmatch zit niet meer op de master-tempo buttons....... very erg als je niet anders gewend bent.... ik moest er WEL de hele avond mee draaien, dus op goed geluk een topavond gehad !

Joop
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 6:17 pm
Ik gebruik ook terug 5.06. Vreemd dat er nog geen oplossing is voor 5.07, want er moeten toch wel veel gebruikers met hetzelfde probleem zijn.
 

Posted Tue 19 Feb 08 @ 3:20 am
Wat ik ervan begrepen heb is dat het alleen speelt met de pro versie 5.0.7 in combinatie met de mk2. Sommigen hebben een oplossing gevonden door de laatste drivers en firmware van de Hercules site te installeren. In sommige gevallen, moest dit 2 tot 3 keer voordat deze installatie goed pakte.
Ewout
 

Posted Wed 20 Feb 08 @ 1:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)