Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: .vdj filer hur lägger man in det hjälp plz

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hejsan jag är nybörjare i Dj console 4 hercules använder så klart virtual Dj och nu har jag fått tag på lite samples som är sparade som .vdj filer hur lägger man in sånna filer i Virtual Dj snälla hjälp MVh Cyberjoppe
 

Posted Tue 22 Jan 08 @ 3:05 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej Cyberjoppe. om du kör demoversionen av vdj 5 och xp kopierar du filerna till Mina dokument VirtualDJ Sampler om du kör du den versionen som följer med hercules consolen är det c; program virtualdj sampler inte helt säker men kolla i virtuldj mappen så hittar du . gå sen in på sampler menyn . där har du plats för att lägga in 12 st ljudfiler . klicka på den lilla runda ringen under play rutan och välj "load" och ladda in den samplern du vill ha . sen kan du aktivera samplern antingen i vdj programmet eller via F1 till F12 knapparna på ditt tangentbord , du kan välja lite olika varianter om den skall köras i loop och om den skall anpassa tempot på samplern till den musik du spelar .
 

Posted Tue 22 Jan 08 @ 11:36 pm
Det fungerade inte :S jag la in filen pump it up.vdj sen gick jag in i VirtualDj och tryckte på den load knappen och då står det All samples men sen kan man välja wav samples (.wav) eller mp3 samples (.mp3) så det går ej att välja den pump it up.vdj :S snälla hjälp mig MVh Cyberjoppe
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 10:57 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Vilken version av VDJ använder du ? Demo versionen på vdj 5 eller den som följde med hercules controllern ? vilket opererativ har du på datorn ? xp, vista ,mac ??
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 11:26 am
Jag använder den jag fick med på skivan när jag köpte dj consolen och jag har windows xp pro SP2
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 11:57 am
PuttePRO InfinityMember since 2004