Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: .vdj filer hur lägger man in det hjälp plz

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hejsan jag är nybörjare i Dj console 4 hercules använder så klart virtual Dj och nu har jag fått tag på lite samples som är sparade som .vdj filer hur lägger man in sånna filer i Virtual Dj snälla hjälp MVh Cyberjoppe
 

Posted Tue 22 Jan 08 @ 3:05 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej Cyberjoppe. om du kör demoversionen av vdj 5 och xp kopierar du filerna till Mina dokument VirtualDJ Sampler om du kör du den versionen som följer med hercules consolen är det c; program virtualdj sampler inte helt säker men kolla i virtuldj mappen så hittar du . gå sen in på sampler menyn . där har du plats för att lägga in 12 st ljudfiler . klicka på den lilla runda ringen under play rutan och välj "load" och ladda in den samplern du vill ha . sen kan du aktivera samplern antingen i vdj programmet eller via F1 till F12 knapparna på ditt tangentbord , du kan välja lite olika varianter om den skall köras i loop och om den skall anpassa tempot på samplern till den musik du spelar .
 

Posted Tue 22 Jan 08 @ 11:36 pm
Det fungerade inte :S jag la in filen pump it up.vdj sen gick jag in i VirtualDj och tryckte på den load knappen och då står det All samples men sen kan man välja wav samples (.wav) eller mp3 samples (.mp3) så det går ej att välja den pump it up.vdj :S snälla hjälp mig MVh Cyberjoppe
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 10:57 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Vilken version av VDJ använder du ? Demo versionen på vdj 5 eller den som följde med hercules controllern ? vilket opererativ har du på datorn ? xp, vista ,mac ??
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 11:26 am
Jag använder den jag fick med på skivan när jag köpte dj consolen och jag har windows xp pro SP2
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 11:57 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej , det var länge en jag körde på den versioner som följde med hercules controllen och kommer inte i håg vilka begränsningar som finns men det borde finnas en mapp som heter c program virtualdj sampler (man kan ej skriva backslash men det skall vara det i mellanrummen) där lägger du filerna ..... (kolla det) .Ett bra tips om du känner att du vill köra lite mer proffsaktigt är att köpa Pro versionen av VDJ finns med rabatterat pris från den version du kör . då är all begänsningar bortkopplade och du kan ladda ner nya skins ,ljud & video effecter . jag gjorde det för typ 4 år sen och har inte ångrat det en sekund ...
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 12:37 pm
okej :S det funkade inte i alla fall kanske lyckas sen men den Pro versionen är det ett nytt Virtual Dj program elr är det en ny Dj console ??
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 12:40 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
den versionen som följer me controllen är en Light version med begränsningar . pro versioner är typ samma program utan begränsningar där du kan göra en massa balla grejjor tex ..jag klipper in lite ..... Stand-alone use: VirtualDJ DJC Edition cannot be run without a DJConsole plugged in. The pro version can be taken back home without bringing the console along.
SoundConfig: VirtualDJ Pro lets you use any soundcard configuration you want. Use two or three soundcards, use ASIO or WDM drivers, use an external mixer and send both the right deck and left deck on different outputs, send the samples, the preview, the headphone, and each decks on different outputs, etc... The possibilities are endless.
Timecoded vinyls: VirtualDJ DJC Edition will only let you test the timecoded vinyls for 5mn on a DJConsoleMK2. With the pro version, you will be able to enjoy the pleasure of true turntablism feelings combined with the easiness of digital DJing.
DJC Mapper: With VirtualDJ Pro, you can use a different mapper to modify the behavior of the console. Use one of those already made by other users, or program your own using our SDK.
MIDI: VirtualDJ Pro lets you use any MIDI source to control anything inside VirtualDJ. Just plug the MIDI device, and set a new shortcut for the actions you want to be triggered.
XP10, DAC3, DVinyl, WebCam, etc...: VirtualDJ Pro is compatible with many other different devices.
Fullscreen video: VirtualDJ DJC Edition can only mix and scratch music videos in a small window. The pro version lets you send the video fullscreen to another video output of your computer, or simply resize the video output window the size you want.
DMX lights: VirtualDJ Pro lets you control all your lights directly through DMX.
Global Database: If you have an Internet connection, you can browse and play any music directly streamed from the global Napster database, and it's completely legal (need a valid Napster subscription).
HQ MasterTempo: VirtualDJ Pro offers a higher quality sound engine.
Network Sync: Synchronised several computers together through network.
... Plus all the new features that have been added since version 3.4... den versioner jag använder är 5.06
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 12:48 pm
Okej :D hehe funderar på att köpa den nu någon gång.. Men vad kostar det med svenska pengar 299 dollar ?? tror det stog så här på denna sidan http://www.virtualdj.com/buy/ och man får med serial number så man kan ladda ner saker till den härifrån ??
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 12:55 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Jobbar du och tjänar pengar på ditt discjockande ?
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 1:02 pm
Nej jag är nybörjare :P men vad e 299 dollar på svenska :S nått på 2000:- eller ??
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 1:04 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
jo typ det men du har rabatt om du har Consol versionen , tror att sampler funktionen borde funka på consol versionen . ett bra tips är att skriva ett inlägg i den det stora forumet .. i det nordiska forumet är det inte så många som skriver och läser ..gör ett inlägg här http://www.virtualdj.com/forums/30/General_Discussion.html och då har du massor med folk som hjälper dej med sampler problemet men du måste skriva på engelska .. lycka till
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 1:15 pm
okej :D tackar ska fråga samma fråga som jag frågade här. :P
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 1:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)