Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: microfoon aansluiten op virtualdj.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste mensen,

Ik gebruik virtualdj nu al een tijdje en ben zelfs begonnen met broadcasten, hiervan werkt alles naar behoren. Aangezien mensen heel graag mijn "ontzettende zwoele" stem willen horen, probeer ik een microfoon aan te sluiten op virtualdj, die dan mee streamt met de muziek.

Ik gebruik de laatste versie van virtualdj pro en heb verschillende microfoons allen aangesloten middels een USB verbinding. Deze microfoons werken ook allen in andere software die ik gebruik en tevens mijn windows versie.

Ik heb geprobeerd om alle instellingen op één microfoon te zetten, zodat er geen verwarring kan ontstaan (inclusief het spelen met volumeknoppen). Mijn probleem is dat als ik begin op te nemen, in de microfoon praat... hoor ik mezelf niet praten in virtualdj. Als ik dan stop met opnemen en het geheel terug luister, is enkel de muziek opgenomen en niet mijn stem.

Ik heb al gezocht en zal zeker mijn zoektocht verder voort zetten in dit forum, maar ik denk dat ik iets over het hoofd zie.

Als iemand een oplossing weet of me in de goede richting kan duwen, heel graag. Alvast bedankt voor de reactie (-s).

Groeten Steven.
 

Posted Sat 19 Jan 08 @ 9:09 am
Hmm, ik heb vele posts gelezen op dit Nederlandse forum en dat heeft me toch aan het denken gezet. Vele mensen proberen hulp te krijgen terwijl ze geen licensie hebben. Nou is dat feit niet zo erg, wel als ze de software niet legaal gebruiken.

Ik wil toch even vermelden dat ik een geregistreerd gebruiker ben, heb netjes voor de software betaald omdat ook ik een grote fan ben van virtualdj. Tevens zal ik bovengenoemde vraag stellen in het hoofdstuk: hardware support, op dit forum (in engels).

Persoonlijk denk ik dat het iets heel eenvoudig is wat ik momenteel over het hoofd zie waardoor ik geen gehoor krijg uit mijn microfoons via virtualdj.

Verder heb ik gelezen over een zogenoemde plugin van iemand die onder de nicknaam dj_cel plugins maakt. Ik heb vele plugins gezien maar zou niet weten welke bedoeld wordt.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Wederom bedankt voor eventuele reacties.

 

Posted Sun 20 Jan 08 @ 8:01 am
Er zijn een aantal dingen die je even kunt controleren:
- Werkt de microfoon binnen windows (bijvoorbeeld in de sound recorder) wel?
- Staat in de sound mixer in Windows het volume helemaal open en staat het vinkje bij mute uit?
- Heb je het microfoon volume in VDJ open staan?
Ewout
 

Posted Sun 20 Jan 08 @ 2:14 pm
Hoi Superstom,

Ik had stiekem al gehoopt dat je zou reageren.

De microfoon is getest binnen windows via control paneel, geluidsinstellingen, en werkt. Als ik het volume control open staat het volume inclusief wave helemaal open, inclusief die van de microfoon. En niets heb ik op mute staan.

Betreffende die derde, is er een volume regelaar voor de microfoon in virtualdj? Die heb ik tot dusverre niet kunnen vinden.

Steven.
 

Posted Sun 20 Jan 08 @ 2:32 pm
Om je iets meer informatie te geven,

Ik heb een laptop die geschikt is voor het draaien van virtualdj pro revisie 5.0 rev. 6. De microfoon die ik graag wil aansluiten is een Logitech AK5370.

Ik heb verder niets extra's geïnstalleerd zoals plugins voor virtualdj. Verder heb ik een Dj control mp3 maar ik denk niet dat die invloed op bovengenoemde heeft.
 

Posted Sun 20 Jan 08 @ 2:35 pm
Zoals je misschien al gezien had, reageer ik op bijna alle posts. Soms kan het in het weekend wat langer duren (bijvoorbeeld tot maandag), omdat ik het dan druk heb met draaien.
VDJ heeft een aparte volume slider voor de microfoon. Deze zit maar op enkele skins, omdat de meeste gebruikers de microfoon aansluiten op hun externe mixer (ik dus ook en ik heb nof nooit mijn microfoon op mijn pc aangesloten, pc heeft geen xlr ;-)). Je kunt 2 dingen doen: Of een slin zoeken waar de microfoon volume slider opzit. Of 2 sneltoetsen maken, 1 voor open en 1 voor dicht. De actie die je dient te gebruiken is "system volumes"->"mic_volume". Weet je niet hoe dit moet, kijk in de handleiding, of vraag het hier, dan tik ik het voor je in.
Ewout
 

Posted Sun 20 Jan 08 @ 4:27 pm
Ik had al zo'n vermoeden, dus heb ik tevens een ticket geopend richting virtualdj.

Het scheen dus een hele kleine instelling te zijn, die ik over het hoofd heb gezien. In het control paneel - geluidsinstellingen, onder de tab audio, mijn microfoon selecteren als default recording device. Mijn indruk was dat dit enkel nodig was onder de tab voice.

Mijn microfoon heeft zelf een knop waarmee ik die aan en uit kan zetten. Maar ik ga zeker zoeken naar een skin.

Dank je wel voor je reacties.
 

Posted Mon 21 Jan 08 @ 6:23 am
DJJorbHome userMember since 2011
Hallo,

Je zult een moeten kijken in het record scherm, en daar bij config. Je kunt daar een instelling doen of je alleen je virtual DJ (Master volume) of Master volume + mic wilt opnemen. Ik neem aan dat dit zal helpen.

M.v.g.

DJ Jorb
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 9:30 am
dj sjanHome userMember since 2009
Zit gewoon op Virtual DJ als je bij 'Inputs' een microfoon insteld, Of werk je niet met 7??
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 9:34 am
DJJorb wrote :
Hallo,

Je zult een moeten kijken in het record scherm, en daar bij config. Je kunt daar een instelling doen of je alleen je virtual DJ (Master volume) of Master volume + mic wilt opnemen. Ik neem aan dat dit zal helpen.

M.v.g.

DJ Jorb


deze post is van 2008, ik hoop dat de vraagsteller nu eindelijk verder kan met zijn software :).

niet reageren op oude posts aub
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 11:38 am


(Old topics and forums are automatically closed)