Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Werkt VDJ nu met de HC-4500 of niet?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ben voornemens de HC-4500 aan te schaffen. Maar wil m wel gaan gebruiken met VDJ.

Wie kan mij vertellen of die combinatie nu werkt?

Verschillende fora berichten verschillende antwoorden en meningen.

Aangezien ik niet iemand ben die straks een week aan het zoeken is naar een mogelijke oplossing, moet het gewoon plug&play kunnen draaien.

Wie kan mij daar meer over vertellen???

Groeten
Jurgen
 

Posted Thu 10 Jan 08 @ 5:58 am
VDJ heeft native support voor de controller. Dit is slechts de eerste versie die het VDJ team ingebouwd heeft zonder dat ze de beschikking over een controller hadden (deze was nog niet beschikbaar in europa). Er zijn dus nog wel puntjes die verbeterd moeten en zullen worden. Daarnaast heeft de controller nog een probleem met Vista, maar hier werkt Denon aan (nieuwe firmware en drivers worden nu getest). De controller icm VDJ blijft soms hangen, dit heeft waarschijnlijk te maken met de midi buffer in de controller. Het VDJ team werkt samen met het Denon team om dit op te lossen.
Samenvatting: Het werkt nu nog niet optimaal, maar zowel het Denon als het VDJ team werken hard om dit te verbeteren. Als dit voor elkaar is is het naar mijn mening een van de beste en meest uitgebreide controllers die er beschikbaar is.
Ewout
 

Posted Thu 10 Jan 08 @ 1:47 pm
DJK011PRO InfinityMember since 2008
Is er ondertussen al een update gemaakt voor de HC-4500 controller?

Ik wil namelijk de pro versie van Virtual Dj aankopen in samen werking met de HC-4500 controller.
Ma dan wil ik wel ff weten of dit ook perfect werkt ondertussen.

Alvast bedankt voor de info
 

Posted Tue 28 Oct 08 @ 7:04 am
Ik draai twee a drie keer in de week met die combinatie en ik vind het prima werken. Ik gebruik zowel de ingebouwde geluidskaart als de "knoppen". Instellen / configureren is een makkie (ik heb niet die vervelende problemen die vele Hercules gebruikers melden) en de geluidskwaliteit is goed.
Zeker als je de controller gebruikt met de jpboggis mapper heb je echt heel veel mogelijkheden en is veel in te stellen en aan te passen. Ik ben hier erg over te spreken.
Ewout
 

Posted Tue 28 Oct 08 @ 12:21 pm
DJK011PRO InfinityMember since 2008
Bedankt voor je snelle reactie.
Ga me toch echt zo'n Denon controller aanschaffen.

Wacht nog ff op een voordelige prijs bij mijn leverancier.
De software zal ik dan hier aankopen.

Is het mogelijk om deze software op 2 pc's te instaleren.
Ik wil nml 1 pc alleen ma gebruiken voor virtual dj op fuiven.

Ma wil graag door de week thuis wat prullen en oefenen met virtual dj.
Zou fijn zijn als ik dit gewoon in mijn living kan doen.

Alvast bedankt
 

Posted Wed 29 Oct 08 @ 7:04 pm
Kijk voor een goede prijs even op www.thomann.de. De licentie voorwaarden van VDJ geven het recht om VDJ op 2 machines te installeren. Zie voor meer info de eula.
Hopelijk zien we je snel terug als full version user.
Ewout
 

Posted Thu 30 Oct 08 @ 12:40 pm
Hey,

Ik ben ook al een tijdje in het bezit van de VDJ Pro en diverse hercules bakskes.
Ik draaide vroeger puur met Pioneer, maar vind virtual dj wel het beste software product op de markt.

Ik was aan het overwegen om naar een compacte set te gaan, de HC-4500,en X900 van denon en zo'n flightje waar alles mooi samen zit met laptop stand.
Draait dat ding lekker? Daarmee bedoel ik very fast respons op de cue en play knoppen, loops en dergelijke te bedienen via de controller etc..

Ik ben een hopeloze fan van de software, al verschillende fuiven gedraaid ermee in combi met hercules prullekes.
Op zich nog nooit echt problemen gehad, maar iedere fuif opnieuw weer stress ivm hardware.
Deze zomer nog voorgehad dat we voor 2200 man moesten spelen, met timecode vinyl en technicsen, maar gewoon alles moeten afkoppelen wegens de slechte klank. Dit doordat alles op een slecht geaarde stroomgroep zat. MEGA aardlussen ondanks dat onze laptops zonder aarding aangesloten waren. Gelukkig had ik de RMX ook mee en die deed het wel goed, de gewone MK2tjes van Hercules niet.
Maar wij zijn toch dringend op zoek naar een meer PRO hardware oplossing.

Als je interesse hebt om meningen en ervaringen uit te wisselen omtrent VDJ en hardware setups, kan je me steeds prive berichtje sturen of zo met email en of msn

Want zoals serato tegenwoordig potten aan 't breken is zal VDJ écht alle marketing en reclame kunnen gebruiken.
Bij ons in de buurt is het serato wat de klok slaat.

Let me know something plahease :)
Greetz.

Stefaan
 

Posted Fri 14 Nov 08 @ 12:20 pm
Ik kocht vorig jaar de Numark DMC2 controller met de bijhorende Numark Cue software, en ik ben daar ontzettend tevreden over.
Vandaag kocht ik de Denon HC-4500 controller met de veronderstelling deze op Numark Cue te kunnen draaien, maar niets is minder waar...
De controller werkt perfect voor enkele liedjes of een paar minuten, dan loopt de controller en het programma gewoon vast, er zit dan niets anders op dan terug opnieuw op te starten...
Ik installeerde de cd met ASIO driver die bij de controller zat, deed inmiddels de update daarvan ook en activeerde de controller in Options van Numark Cue.
Wat loopt er dan nog fout dat deze steeds vastloopt?
 

Posted Mon 17 Nov 08 @ 2:17 pm
FichesHome userMember since 2008
hi,

probeer te draaien met VDJ 5.1 nadat 5.2 steeds vast loopt met Denon HC-4500 controller. Maar ook 5.1 loopt steeds vast.
het lijkt te zitten in de Asio driver want als ik met interne geluidskaart draai, dan draait alles.
Maar met HC-4500 na 10 minuten 'hangt' VDJ, de muziek loopt nog maar er beweeegt niets en er kan ook niets meer bediend worden.

Iemand een idee?

De complete config:
Rackserver P5, 2 gig ram 160 gig HD Windows XP
Denon DN-HC4500 [met DN-D4000 om cd's te kunnen spelen]
Behringer mengtafel DX-1000
Alle laatste drivers van de Denon site
 

Posted Mon 17 Nov 08 @ 11:43 pm
overstappen op Mac :-)
bij mij draait dit zonder probleem.
 

Posted Tue 18 Nov 08 @ 2:34 pm
Ik weet het probleem!
Ik kocht deze controller gisteren en ik heb me erin verdiept in het probleem hiervan.
Het probleem ligt dat de controller versie 1002 heeft en als deze perfect zou moeten werken moet je versie 1005 hebben.
Wel hoe kan je dit controleren : hou de BACK en SOURCE knoppen tegelijk ingedrukt als je controller uitgeschakeld is en terwijl je deze knoppen ingedrukt houd schakel je de controller aan, daarna verschijnt op het linkerscherm de huidige versie (hoogst waarschijnlijk 1002).
Om deze te upgraden : zie handleiding...
Het is een beetje zoeken en wikken en wegen maar eenmaal geinstalleerd : prachtmachine!!
 

Posted Tue 18 Nov 08 @ 4:05 pm
FichesHome userMember since 2008
Ik geloof je direct, ga het morgen proberen.
Wat ik nu wel heb vastgesteld dat het bij mij waarschijnlijk ligt aan de Draadloze muis die ik via een usb dongle heb aangesloten.
Sinds ik die verwijderd heb loopt het als een tierelier.
Sowieso wil ik de laatste versie dus dat ga ik morgen proberen.

Bedankt voor je reactie.

Henk
 

Posted Tue 18 Nov 08 @ 4:53 pm
FichesHome userMember since 2008
Kon niet slapen heb controller geupdate en het werkt!
Ik laat vanacjht een automix lijst lopen en kijk morgenochtend of ie vast is gelopen.
Bedankt voor het speurwerk.

Welke verise VDJ gebruik je zelf?

 

Posted Tue 18 Nov 08 @ 5:34 pm
FichesHome userMember since 2008
Nog een vraag mbt HC4500, af en toe verdwijnt het rondje waarin de rode streep loopt om aan te geven dat de cd draait!?
Het witte rondje verdwijnt, de rode streep loopt wel door en alles functioneert....

Iemand hier een antwoord op?

Fiches
 

Posted Wed 19 Nov 08 @ 4:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)