Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: MAYA EX7 te gebruiken voor VDJ??

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey mensen ik had een vraag...

wegens dubbele boeking heb ik mijn bijde laptops op pad. Maar ik heb maar 1 MAYA 44 geluidskaart.

de tweede persoon van mijn DJ Team heeft wel een Audiotrax MAYA EX7 maar ik weet niet of die zou kunnen werken met de Timecodes...

is er een manier of een audiodriver om deze geluidskaart "Asio-geschikt" te krijgen?

Groetjes Ywe
 

Posted Wed 19 Dec 07 @ 1:39 am
Dit is een 7.1 geluidskaart en heeft geen audio ingang(en). Je kunt deze dus wel met VDJ gebruiken, maar niet icm tijdcode.

Hou er ook rekening mee dat de licentie van VDJ een persoonlijke licentie is. Dat betekent dat jij alleen met de software mag werken. Als je iemand voor je hebt werken, dient hij ok een VDJ licentie te hebben.
Ewout
 

Posted Wed 19 Dec 07 @ 1:22 pm
quote]Als je iemand voor je hebt werken, dient hij ok een VDJ licentie te hebben.[/quote]

Ook als hij van mijn computer gebruikt maakt? Ik heb 2 laptops en op beide staat een versie van VDJ. Wij draaien met zn 2en en maken dan gebruik van de snelste van de 2 laptops...

Hoe werkt het eigenlijk in een café of discotheek? Mijn neef opent eind 2008 een eigen café en wilde mij in charge van muziek hebben en uiteraard wil ik daar VDJ... maar moet ik dan een licenctie op naam van café hebben? Of kan dat dan op zijn naam ook al draaien er anderen?
 

Posted Wed 19 Dec 07 @ 1:58 pm
Alle regels mbt de VDJ licentie kan je nalezen in de eula. De licentie is persoonlijk, dit betekent dat degene die de software heeft aangeschaft heeft deze mag installeren op 2 pcs. Alleen diegene mag de software gebruiken. Werk je dus met zijn tweeen en gebruikt die andere persoon jouw pc / laptop, zal die andere toch een eigen licentie moeten hebben.

Hetzelfde geldt voor een cafe: Iedereen die de software gebruikt, zal een eigen licentie moeten hebben. Koopt de eigenaar een licentie en zet iemand uit de bediening de automix aan en laat de pc zo een paar uur draaien, zal het geen probleem zijn dat die persoon geen licentie heeft (deze persoon heeft in theorie een licentie nodig). Draait er echter (in het weekend) een dj mee, die de software echt bedient (dus geen automix) zal deze dj zelf een licentie moeten hebben.
Ewout
 

Posted Thu 20 Dec 07 @ 4:27 pm
duidelijk, zal er rekening mee houden!
 

Posted Thu 20 Dec 07 @ 11:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)