Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [Virtual DJ] shoutcast broadcast

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

denwareHome userMember since 2007
Peepz! Ik zit met een probleem!
Ik wil heel graag uitzenden op een shoutcast server die ik heb gekocht met VDJ
alleen krijg ik een Broadcast error (encoder error) Ik denk dat het komt omdat ik
de enc_lame.dll niet heb en daarom maar die van Winamp heb gekozen...
Weet iemand waar ik de enc_lame.dll van VDJ kan vinden of wat het probleem is?
 

Posted Sun 09 Dec 07 @ 4:47 pm
Het bestand waar jij het over hebt is het lame_enc.dll bestand, en is normaal standaard meegleverd. Indien dit niet zo zou zijn, had je niet de keuze om je mix op te nemen in wav of mp3. (enc= encoder, die je verschillende muziek-formaten van wav naar mp3 en omgekeerd omvormt)

Het bestand bevindt zich in de virtualDJ-folder, in de subfolder 'plugins'.
Waar de virtualDJ folder zich bevindt, hangt af van de versie die je gebruikt; tot versie 4 zat de folder in de c:\program files folder, maar bij versie 5 zit hij in de 'mijn documenten'-folder.

Ik denk dat de verandering van folder iets te maken heeft met Vista.

Ewout, verbeter mij als ik mis ben.
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 12:45 pm
Deze staat bij Vista in ieder geval in de "mijn documenten\\VirtualDJ" folder. Anders staat deze in de folder waar je VDJ geinstalleerd hebt. In de meeste gekraakte versies onbreekt deze file, een dergelijke versie gebruik je toch niet?
Ewout
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 1:53 pm
Superstom wrote :
Deze staat bij Vista in ieder geval in de "mijn documenten\VirtualDJ" folder. Anders staat deze in de folder waar je VDJ geinstalleerd hebt. In de meeste gekraakte versies onbreekt deze file, een dergelijke versie gebruik je toch niet?
Ewout


Ik heb windows XP (home versie sp2), en gebruik VDJ pro 5 ver6, en bij mij staat het bestand in "mijn documenten\virtualDJ\plugins".
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 3:29 pm
klopt, dat is aangepast sinds versie 5, omdat het Vista model alle gebruiker afhankelijke data (dus plugins, skins en VDJ database in het geval van VDJ) in mijn documenten wil hebben en niet in Program files. Het probleem treedt echter op bij een Hercules DJ console gebruiker, die versie 3.4 heeft. Hier is wel een Vista fix voor gemaakt, maar ik weet niet zeker hoe het daar in zit. Dan kan je beter beide noemen ;-)
Ewout
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 11:25 am
(b) hello (b)
hoe komt het als ik op broadcast duw het http adres da ik daar krijg om te luisteren niet werkt
grts stef
 

Posted Sun 10 Feb 08 @ 5:56 am
OpiaticHome userMember since 2008
@ steflady:

Het duurt een tijd voor je muziek op de pagina aankomt, toon geduld en laat de url even open staan, ga desnoods even iets te drinken halen ofzo =P
als de muziek wegblijft, kijk dan even of je geen wachtwoord hebt ingesteld om uit te zenden =)
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 10:42 am
ik hijack deze tread even voor een soort gelijke vraag.
Met het risico dat ik weer erg dom klink:S
maar ik zou graag ook live muziek uitzenden over msn naar vrienden.
Is dit uberhaupt mogelijk en hoe?
 

Posted Fri 12 Sep 08 @ 3:34 am
OpiaticHome userMember since 2008
Voor zover i kweet is dit niet mogelijk =)
wat je wel kan doen is uitzenden vanuit je eigen IP adres en je vrienden het IP adres laten openen in WMP.
zo horen ze je muziek via hun eigen WMP
 

Posted Sat 13 Sep 08 @ 10:08 am
en hoe werkt dat dan?
 

Posted Sat 13 Sep 08 @ 3:03 pm
OpiaticHome userMember since 2008
- Kies de functie "broadcast" in VDJ
- klik op de "config-knop"
- selecteer "broadcast from my own computer"
- geef het max aantal luisteraars op en klik op ok.
als je nu op "start recording klikt, geeft VDJ je een IP adres waar luisteraars op kunnen intunen met WMP.
het kan wel zijn dat de muziek na een bepaalde tijd plots stopt bij je luisteraars.
in dat geval kun je best een shoutcast openen.
bv www.listen2myradio.com
luisteraars kunnen dan op ja zender afstemmen door een link te openen in hun browser of door de url te openen in WMP.
Als je meer info wil over deze shoutcast, gewoon terug posten hier ;)
 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 9:23 am
zo n shoutcast klinkt interresant
Ga ik s bekijken
Dank je wel
 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 5:18 pm
moet ik om dit te kunnen draaien nog iets aan mn set up doen?
ik heb nu gewoon mn rmx via usb aan mn laptop en mn stereo op de rmx aangesloten
 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 5:26 pm
bij de console editie die bij de rmx is geleverd zit geen config menu. de knop dient alleen voor de 20day trial optie.
Ook die lame_enc.dll waar jullie t over hadden zit niet in de plugin folder
Ik kan wel mixes opnemen in wav.
Dus is vdj djc 5.2.1 uberhaupt te configureren voor shoutcast? of kan ik beter opnemen en via een madiaplayer broadcasten?
ik heb een listen2myradio aangemaakt
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 5:58 am
OpiaticHome userMember since 2008
eerst even een vraag, heb je een gekochte versie?
zo niet, kan het volgende misschien niet werken...

ok, normaal moet je niets speciaal configureren.
het werkt zelfs met v4.2
na het instellen van een radio moet je een paar uur wachten (doe het dus best 's avonds ofzo)
je klikt op radio information (denk ik, heb het een tijd niet gebruikt)
je krijgt een IP adres.
voer dit adres in bij "broadcast -> config"
als je een wachtwoord hebt ingesteld op het uitzenden, zul je dit ook moeten invoeren.
klik op start broadcast en start je muziek.
ook krijg je bij de radio info een URL.
geef deze url door aan je vrienden en ze zullen op die site je muziek horen (via een ingebouwde media speler)
je kan nog een paar opties van die site aanpassen zoals welkomstteksten of eventueel een avatar ofzo maar dit is overbodig.
ik zou zeggen, probeer het eens.
als het niet lukt, post hier weer gewoon even met een vermelding van je probleem.
ik antwoord ASAP

en als je de lame_enc niet hebt -> http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?lame_enc

maar zoals ik net al zei, uitzenden gaat misschien niet met een trial versie!
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 11:17 am
OpiaticHome userMember since 2008
ik heb net het andere topic gelezen over het uitzenden, ik stel voor dat we daar verder gaan =)
heb er net een handleiding gepost om uit te kunnen zenden met winamp, succes ermee ;)
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 2:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)