Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vista of niet ? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb een acer 7520 laptop met 2 gig intern en een Geforce 8400M G videokaart.
Er is Vista geinstaleerd geweest die ik helemaal gefinetuned had.
Desondanks kon de laptop niet zonder horten en stoten vob files van 150 mb afspelen.
Daarom wilde ik toch eens kijken hoe het gaat onder XP.
Ik heb XP ook gefinetuned en wat blijkt:

Onder XP kan ik WEL vob files mixen zonder horten of stoten.
Wel moet ik de hardware acceleration uitzetten anders staat mijn videobeeld stil.
Maar die vraag heb ik al gesteld in het forum waarom het beeld stil blijft staan met de hardware acceleratie aan.

Maar mijn conclusie luid: Vista vraagt veel meer van je pc dan xp. Daar ben ik nu wel achter gekomen.
 

Posted Mon 29 Oct 07 @ 5:03 pm
je kan het ram geheugen van 2 naar 3 of 4 ram verzwaren, maar daar hangt nu nog een dik prijskaartje aan, ik ga de mijne ook verzwaren naar 4 ram geheugen . tot de prijs fel is gezakt.

Albert
 

Posted Mon 29 Oct 07 @ 6:41 pm
Vista gebruikt inderdaad meer van je pc. Zeker als je de aero interface draait. Ik heb ook een Acer laptop (5920). Hierin zit ook 2G geheugen, alleen een Intel core 2 duo en een Geforce 8600GT. Video draait bij mij onder Vista zonder problemen. Ik heb wel aardig getuned (aero interface uit, meer dan de helft van de services uit en onnodige hardware uit, etc)
Ewout
 

Posted Mon 29 Oct 07 @ 7:57 pm
Om deze problemen te omzeilen heb ik windows 2x geinstalleerd op afzonderlijke partities,
de eerste keer met alles erop en eraan en de tweede keer enkel de noodzakelijke dingen voor VDJ
zo werkt alles bij mij perfect!
 

Posted Tue 30 Oct 07 @ 5:36 pm
Dat is inderdaad ook een erg goede oplossing, ook wel dual boot genoemd.
Ewout
 

Posted Tue 30 Oct 07 @ 6:27 pm
Maar dualboot helpt natuurlijk niet als je video wil mixen en je videokaart kan het niet aan.
Ben blij dat de grote vob files onder xp nu goed werken (mits ik hardware acceleration uit laat staan).
Maar goede tip.

Voor een dj die zowel muziek als video wil mixen:

Wat voor soort schijf en hoeveel toeren p/min (5400 of 7200, IDE of ATA of SATA)
Wat voor processor zit erin(Hoe sneller, nieuwer, hoe beter)
Hoeveel intern geheugen (Hoe meer hoe beter)
Wat voor soort videokaart, hoeveel dedicated geheugen ( vaak ook goed om te kijken wat gamers ervan vinden)

Voor kwaliteit betaal je nui eenmaal !!!
 

Posted Tue 30 Oct 07 @ 8:56 pm
voeliemonster wrote :
Om deze problemen te omzeilen heb ik windows 2x geinstalleerd op afzonderlijke partities,
de eerste keer met alles erop en eraan en de tweede keer enkel de noodzakelijke dingen voor VDJ
zo werkt alles bij mij perfect!

mag je dan uw laptop ook gebruiken op internet als je het op deze manier doet??
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 12:23 pm
Natuurlijk ; dat kan geen kwaad, ook qua licentie is er geen enkel probleem
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 2:03 pm
dus als ik het goed begrijp, kan ik met de eerste installatie gewoon op internet enz, en de 2de install alleen VDJ gebruiken die niet op internet komt.kan je dan ook dezelfde naam gebruiken? vb: de eerste instal is pipo mijn naam, en de 2de install is ook pipo. of werkt dat niet .

sorry voor het beetje off topic zijn.
Albert
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 4:32 pm
ja, je mag twee keer dezelfde naam gebruiken, aangezien er telkens maar 1 installatie actief kan zijn kunnen er geen conflicten optreden
let wel op : vermijd extended partities met logical drives , dat is dikke miserie, liever enkel primaire partities !
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 6:18 pm
voeliemonster wrote :

let wel op : vermijd extended partities met logical drives , dat is dikke miserie, liever enkel primaire partities !

ok, ik snap het nu; maar exended partities met logical drives?? dat begrijp ik niet goed......alvast hartelijk dank..
Albert
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 7:03 pm
Heel kort en dan hebben we het er niet meer over, want anders wordt het een computercursus:


De uitgebreide partitie is een aangepaste primaire partitie die tientallen logische stations kan bevatten. Ze zullen onder OS/2 of DOS de letters D t/m Z krijgen. De uitgebreide partitie krijgt zelf geen stationsletter. Het is slechts een container voor logische stations.
Omdat het aantal primaire partities maar 4 is, werd de "uitgebreide partitie ontworpen"
Voor jouw is het zinloos om met logische stations te werken.
Maar wil je er meer over weten dan kan je altijd nog even googlen.

Wat betreft de Dual Boot: Begin met de installatie van de laagste operating system en dan pas de hogere, anders gaat het niet lukken.

Enige nadeel van een dualboot systeem is dat "systeemherstel" problemen geeft.
Als je namelijk wisselt van besturingssysteem dan worden de herstelpunten van Windows Vista verwijderd door de oudere versie van Windows. Dit is niet te omzeilen maar je kunt wel andere maatregelen nemen: maak regelmatig back-ups van bestanden en gegevens en als je een versie van Windows Vista hebt die het Back-upcentrum bevat is het aan te raden om die functie te gebruiken.

Als je met dual boot wil werken, kijk dan eens voor de uitleg op tweakers.net.

En nu praten we weer over Virtualdj

:--)
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 8:37 pm
De systeem herstel is altijd het eerste (nou ja bijna dan) dat ik uitzet. Deze vreet harde schijf ruimte en staat altijd te monitoren op systeem wijzigingen. In de performance tweaks wordt ook aangeraden om deze uit te zetten.
Ewout
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 9:20 pm
djanthony wrote :
Maar dualboot helpt natuurlijk niet als je video wil mixen en je videokaart kan het niet aan.

Niet helemaal waar. Vista heeft standaard heel wat meer services draaien. De aero interface neemt ook meer resources (geheugen en Video kaart). Als je de ene boot een super getunede versie van Vista draait, kan het best zijn dat deze het wel aankan. Op de nadere boot kan je dan de normale versie draaien, met je overige apps.

Quote :

Wat voor soort schijf en hoeveel toeren p/min (5400 of 7200, IDE of ATA of SATA)
Wat voor processor zit erin(Hoe sneller, nieuwer, hoe beter)
Hoeveel intern geheugen (Hoe meer hoe beter)
Wat voor soort videokaart, hoeveel dedicated geheugen ( vaak ook goed om te kijken wat gamers ervan vinden)


Laptops zijn vrijwel altijd trager dan desktops. Dus een desktop heeft de voorkeur. Prosessor: Intel Core 2 duo laatste serie (Santa Rosa platform, zoals de T7300) of vergelijkbare Amd (Ik ga meestal voor Intel, maar dat is een persoonlijke voorkeur). Bij geheugen is niet alleen de hoeveelheid van belang, maar ook de snelheid. Corsair of Ocz hebben snel geheugen, minimaal 2G voor Vista. Harde schijf minimaal 7200 toeren. Je merkt duidelijk dat een laptop schijf trager is. Grafische kaart, dedicated ddr3 video ram. Geen shared memory of hypermemory. Rageon 8600 of beter. Ati 2600 of 1950 of beter is aan te raden.

Het kan soms ook helpen om he tweede scherm dat naar de projector of tv gaat in te stellen op een lagere resolutie, bijvoorbeeld 600*800. Qua beeld is dit niet veel minder, maar kost je grafische kaart veel minder moeite.
Ewout
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 9:35 pm
Dat zijn nog eens wijze woorden Ewout !!!

Daar kunnen we wat mee als we weer eens over een nieuwe pc of laptop denken.
 

Posted Wed 31 Oct 07 @ 11:03 pm
Hou er wel rekening mee dat die lijst al zowat verouderd was dat ik hem intikte ;-)
Ewout
 

Posted Thu 01 Nov 07 @ 6:32 pm
Hahaha, grapjas !!!

:--)

Maar is inderdaad waar, het is niet bij te houden, zo snel veranderd alles.
 

Posted Thu 01 Nov 07 @ 9:37 pm
TatakiaHome userMember since 2007
ik heb ook vista, maar bij mij doet Virtual DJ het helemaal niet eens..
iedere keer als ik een skin moet kiezen, bijvoorbeeld ik kies basic.. en ik ga door komt er ALTIJD installation error..
iedere keer.. ik weet niet hoe dat komt maar goed.
Kan Vista geen Virtual DJ runnen of?
 

Posted Sun 02 Dec 07 @ 5:09 pm
Heb je de laatste demo hier van de website gedownload en geinstalleerd? Krijg je een installation of een protection error?
Ewout
 

Posted Mon 03 Dec 07 @ 12:36 pm
BUZZYBYHome userMember since 2007
ik heb de dj control mp3 hardware maar ben de software verloren wat moet ik doen
 

Posted Thu 27 Dec 07 @ 6:15 am
95%