Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Terug naar versie 4 !!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Heb een splinternieuwe laptop met 2 gig geheugen gekocht.
Maar met versie 5 heb ik telkens search problemen.
Gisteravond wel 10 keer dat het scherm bleef hangen op SORTING.
Raar want ik heb alle nummers pas geleden laten scannen allemaal.
Verder kan ik me geen instelling bedenken die telkens als ik een liedje wil zoeken, het scherm bevriest.

Dit heb ik ook ingesteld:

Zet in de config bij Browser de tags op : read on load.
Ook heb ik een clean en fix van de database gedaan.

Jammer maar helaas.
Met versie 4 nooit last van gehad.

Ga weer terug naar 4

 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 1:29 pm
kem ne celeron van 5 jaar oud. geen enkel probleem.
Ge moet da wa tijd geven om alle juiste instellingen te vinden. Int begin heb ik ook wa afgevloekt maar das allemaal in orde nu.

mvg.

Solarius
 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 2:26 pm
Maar her bevriezen van een scherm kan ik geen 10 keer op een avond hebben als ik voor een feest draai.
Het is een paar keer draaien goed gegaan en gisteren bevroor het scherm bij bijna elk woord dat ik zocht.
Alle teaks en tips die in engelse forum staan al uitgevoerd van te voren wat betreft SORTING
 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 2:57 pm
Wat ik vreemd vind is dat het wel goed gewerkt heeft en opeens niet meer. Het lijkt erop dat er iets is veranderd. Draaien er nog meer processen (Zoals Windows search, virus scanner) op die laptop?

De meeste laptop leveranciers installeren standaard een heleboel meuk, heb je gelijk een reinstall gedaan en alle onzin weggelaten?

Er zijn meer meldingen van performance problemen met de search, hier wordt aan gewerkt.
Ewout
 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 6:05 pm
Bedanklt voor je hulp.
Maar de laatste dat ik gedraaid heb werkte het goed.
Inneens gisteren niet meer.
Omdat ik af wil zijn van de search problemen, heb ik versie 4 er weer opgezet.
Die gaf nooit problemen met de search van de local database.
Rest van virtualdj 5 is toppie.
Als dit voorgoed opgelost is dan stap ik graag over naar 5.
 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 6:10 pm
Ik denk dat de meeste problemen in de volgende versie opgelost zijn ;-)
 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 8:06 pm
Oooooooooooooooooohhhhhhhhhhh, jij weet meer dan ik !!!

Staat er een nieuwe versie aan te komen ?

 

Posted Sun 30 Sep 07 @ 9:11 pm
weer zo'n nieuwe revision ofzo zeker...
 

Posted Mon 01 Oct 07 @ 2:18 pm
Hier mag ik niets over zeggen
Ewout
 

Posted Mon 01 Oct 07 @ 8:43 pm
Niets zeggen is ook wat zeggen :--)

Bedankt en we wachten af.
Ondanks mijn problemen blijft VDJ voor mij een super programma.
 

Posted Tue 02 Oct 07 @ 7:39 am
Er wordt door het VDJ team altijd gewerkt aan verbeteringen. Na de release van versie 4 (nieuwe soundengine) waren er ook hier en daar wat problemen. Ik denk dat dit moeilijk is om te voorkomen. De beta testers (waaronder ik ook hoor) proberen zoveel mogelijk problemen op te sporen, maar een andere setup, andere (overige) software kunnen toch tot problemen leiden. Vanaf 4.1 was alles weer ok, dat zal bij versie 5 ook wel het geval zijn.
Ewout
 

Posted Tue 02 Oct 07 @ 6:49 pm
Geloof je verhaal ook wel.
Beta testers zijn meestal een klein select groepje.
Die komen natuurlijk ook met problemen naar voren.
Maar als de release vrijgegeven wordt en er gaan dan honderd keer zoveel mensen testen, dan komen er meer dingen naar voren.
 

Posted Tue 02 Oct 07 @ 8:40 pm
Omdat ik gelezen had dat de 5.04 versie zo stabiel is, heb ik toch gekozen voor een upgrade.
Hierna nog eens getest en tot nu toe blijkt het FREEZ verhaal tijdens het zoeken, niet voor te komen.
Dit weekend ga ik het live uit proberen.
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 8:49 am
Klopt, een van de verbeteringen in 5.0 rev4 is dat het zoeken in een apart proces plaatsvind en niet meer in hetzelfde proces als warin het scherm geupdate wordt. Hierdoor staat het scherm niet meer stil, zolang de zoekopdracht duurt..
Ewout
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 6:16 pm
Ewout,

Niets is zo frustrerend, dan niet 100 % op je apparatuur te kunnen vertrouwen.
Bij deze weer een pluim voor de makers !!!
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 8:49 pm
Helemaal mee eens, daarom draai ik met cd spelers en een pc. Als je een probleem hebt, kan je altijd verder. Het zoeken gaf niet echt een probleem, want het afspelen van het geluid was al een apart proces. Alleen het scherm bleef even hangen.
Ewout
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 10:57 pm
Inderdaad, door de ervaring heb ik meestal een tropisch nummer in de cd speler zitten omdat dit achter de meeste muziek gedraaid kan worden op een feestje.
Gebeurd er iets met de laptop, dan meteen de cd instarten.
Maar ik heb veel vertrouwen in de nieuwe versie.

By the way, zondag een aantal collega dj's gesproken die nog met bpm studio werken, binnen een half uur waren ze overtuigd dat ze nog in de prehistorie zaten te werken.En donderdag ben ik gevraagd bij een groot drive-in verhuur bedrijf om voor het personeel een presentatie te doen met virtual dj en het presenteren van karaokeshows ermee.

Kan net zo goed verkoper worden, maar komt omdat ik ook echt super enthousiast over de mogelijkheden ben.

Ben benieuwd wat de toekomst brengt met VDJ

 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 12:26 am
Goed bezig.
De toekomst zal nieuwe updates brengen met nieuwe functionaliteit en mogelijkheden.
Ewout
 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 6:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)