Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: wat zijn minimum systeem vereisten pc voor virtualdj5?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

PhlokeHome userMember since 2007

Ik heb nu de laatste mkII dj console driver en virtual dj 5 geinstalleerd.
Het duurt echter tergend traag voor een nummer is ingeladen.
Ik heb wel niet zo'n zware computer. Ligt dat daaraan? Dan zou ik natuurlijk mijn pc kunnen upgraden.
Wat zijn eigenlijk de systeem vereisten om virtual dj optimaal te laten werken?
Ik ben zeker geen professionele dj, maar zou wel graag hebben dat het geluid een beetje goed klinkt en alles vlotjes werkt.
 

Posted Fri 21 Sep 07 @ 8:43 pm
Dit is wat het vdj team schrijft:

The minimum requirement to run Virtual DJ is:
PIII 850 MhZ computer
1024x768 SVGA video
DirectX compatible soundcard
512 MB RAM
20 MB free on the hard-drive

The recommended configuration is:
PIV 3 GhZ computer
1024x768 SVGA video
4.1 DirectX compatible soundcard (with front and rear separate outputs)
1024 MB RAM
200 MB free on the hard-drive

The recommended configuration to mix video is:
Dual Core 2 GhZ CPU
dual output ATI or nVidia video card with 1Gb of on-board memory (no integrated laptop videocard)
2048 MB RAM

zelf raad ik je aan mistens 2 gb ram geheugen te hebben en zeker met vista, ik ga onderhand naar 4 gb ram geheugen.. omdat ik met video ga beginnen..

Albert
 

Posted Fri 21 Sep 07 @ 9:15 pm
PhlokeHome userMember since 2007
Mijn pc:

PIII 804MhZ, 512 MB RAM
sound card: Creative Sound Blaster PCI

Het zal daar dus wel aan liggen. Processor te traag.
Werkgeheugen bijsteken zal dan wel niet veel helpen zeker?
Het beste is waarschijnlijk een rappere pc kopen.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Flo
 

Posted Sat 22 Sep 07 @ 6:06 pm
je kan altijd is navragen of je uw pc naar 1 gb ram kunt verzwaren, normaal moet dit gaan . zo duur is dat niet.
Albert
 

Posted Sat 22 Sep 07 @ 10:32 pm
Bedenk goed waar je virtual dj voor gaat gebruiken.
Met jouw configuratie en beetje meer geheugen erbij is voor alleen muziek afspelen voldoende.
Wil je het ook gaan gebruiken voor b.v. karaoke te presenteren of video mixen, dan zou ik voor het volgende kiezen voor optimale werking:

1 Dual core processor met min 2 gig geheugen
2 Videokaart met DEDICATED geheugen, minimaal 256 mb tot 1 gig shared)

Ik heb een acer laptop gekocht met bovenstaande configuratie en alles gaat probleemloos en héél snel.

Bedenk ook dat wanneer je elke week draait, je laptop of pc het belangrijkste is voor je.
Ga dan niet daarop bezuinigen maar doe het meteen goed i.p.v. elke keer maar hopen dat hij niet blijft hangen.

 

Posted Sun 23 Sep 07 @ 10:56 am
hoe kan ik ergens in een winkel virtual dj5 kopen ben van de streek van ninove aalst zo graag de software hebben voor thuis te mixen via de pc kan ik niet kopen daarmee graag op verblijvend antw groetjes
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 7:41 pm
Zelfs voor het mixen van alleen geluid is je pc aan de lichte kant. Je kunt hierdoor eerder last krijgen van tikken etc. Zeker als je ook de time stretch, effecten en samples gaat gebruiken.
Je kunt natuurlijk altijd de demo hier van de site downloaden en proberen of deze goed werkt op je pc.
Je kunt vdj hier op de website aanschaffen. Koop je liever in een winkel, kan je Numark cue aanschaffen bij iedere Numark dealer.
Ewout
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 10:35 pm


(Old topics and forums are automatically closed)