Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ's New CrossMix

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Virtual DJ 5.0 had in eerdere versie's een AutoMix-functie die nu anders werkt. Ik ben bezig VirtualDJ 5.0 uit te proberen maar Auto-crossfade kan nu niet meer een auto-crossfade maken van het ene deck naar het andere deck. Hetzelfde deck doet nu de AutoMix door in de Playlist op betreffende track te klikken.

Een track scherp zetten op het niet in gebruikzijnde deck en een al dan niet korte of lange naadloze overgang maken lijkt met VirtualDJ 5.0 niet meer mogelijk te zijn. Ook de ingestelde tijd lijkt niet te werken, want de crossfade op 1 deck duurt nu evenlang, ongeachte de ingestelde tijd een soort van overgang.

Dat is op zich geen verbetering, want de vorige AutoMix-functie was een handige DJ-Tool. Nu lijkt de Crossfade-functie nog slechts te werken als de crossfade-functie van bijvoorbeeld WindowsMediaPlayer.
Maar...misschien zie ik iets over het hoofd. Hopelijk kan iemand dat bevestigen, want ik kan me niet voor stellen dat de Autocross-functie nu alleen nog als die van bijvoorbeeld MediaPlayer werkt.


Gr.
 

Posted Fri 31 Aug 07 @ 12:54 am
(Gecorrigeerde versie)

Virtual DJ 5.0 had in eerdere versie's een AutoMix-functie die nu anders werkt. Ik ben bezig VirtualDJ 5.0 uit te proberen maar Auto-crossfade kan nu niet meer een auto-crossfade maken van het ene deck naar het andere deck. Hetzelfde deck doet nu de AutoMix door in de Playlist op betreffende track te klikken.

Een track scherp zetten op het niet in gebruikzijnde deck en een al dan niet korte of lange naadloze overgang maken lijkt met VirtualDJ 5.0 niet meer mogelijk te zijn. Ook de ingestelde tijd lijkt niet te werken, want de crossfade op 1 deck duurt nu evenlang, ongeachte de ingestelde tijd en soort van overgang.

Dat is op zich geen verbetering, want de vorige AutoMix-functie was een handige DJ-Tool. Nu lijkt de Crossfade-functie nog slechts te werken als de crossfade-functie van bijvoorbeeld WindowsMediaPlayer.
Maar...misschien zie ik iets over het hoofd. Hopelijk kan iemand dat bevestigen, want ik kan me niet voor stellen dat de Autocross-functie nu alleen nog als die van bijvoorbeeld MediaPlayer werkt.


Gr.
 

Posted Fri 31 Aug 07 @ 12:58 am
Een lange mix maken met de automix? Volgens mij is de automix daar niet voor bedoeld. De automix is ervoor om bijvoorbeeld het eerste uur of tijdens een diner nummers op een redelijke manier achter elkaar te zetten.
De automix is juist verbeterd ten opzichte van versie 3.4. Ik heb deze zelf nog niet gebruikt. Je kunt even voor de verschillende instellingen in de handleiding van vdj v5 kijken. Er zijn namelijk nu verschillende instellingen (intro outro behouden of niet etc). Deze instellingen kun je openen door in de skin op het plusje te drukken tussen het file menu en het playlist menu. Als deze instelling "niet goed" staat zal inderdaad de auto crossfader instelling niets doen.
Ewout
 

Posted Sun 02 Sep 07 @ 3:53 pm
Bedankt voor je reactie Ewout.
Maar ik bedoel het volgende: als deck A in gebruik is kon vroeger op deck B op elk willekeurig punt een track ge-cued worden, oftewel scherp worden gezet. Door 1 druk op AutoMix kon dan wel degelijk een naadloze mix worden gemaakt. Met een beetje gevoel voor ritme en ervaring kon er dan bijvoorbeeld een Cut-crossfademix van 0 seconde worden gemaakt. Als dat goed gedaan wordt loopt het ritme gewoon door. De lengte en soort crossfade (Smooth, Full, Scratch of Cut) doen er in principe niet toe. Het was een heel handige DJ-Tool. In veel mixen zijn er tenslotte ook dat soort overgangen. Ook bij het niet (live-)mixen maar maken van remixen was de oude Automix-functie een soort handige editing-tool.

Nu is de AutoMix-funtie volgens mij te vergelijken met die van andere mediaplayers. Op zich een leuk idee, maar als DJ Mix-Tool totaal nutteloos.
En hoewel ik al veel heb gelezen en geprobeerd met de instellingen van de nieuwe Crossfade-Mix blijft de tijd en soort Crossfade tot nu toe altijd hetzelfde. Verwarrend is dat de gekozen instellingen via het plus-teken naast de playlist niet over worden genomen door de instellingen in Configuration\Options. Daar staan ook 2 instellingen voor de Crossfader en Auto-crosslengte. Misschien dat je nog wat meer licht in de duisternis kan doen schijnen wat dat betreft.
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 3:32 am
Het probleem met de Auto-crossfunctie is opgelost. Virtual DJ 5.0 beschikt nu over zowel Automix als Autocrossfade. De 2 termen zorgden voor wat verwarring. Hier de link naar meer info op de forums:

http://www.virtualdj.com/forums/75527/General_Discussion/AUTOMIX_SHORTCUT_(For_those_who_miss_the_Automix_button_in_skin___).html?highlight=automix%20shortcut.

Voor het instellen van een Autocross-shortcut hier de oplossing, met dank aan:

thanks to cstoll (moderator)

Here is the text from the future FULL User Guide for V5 --

Shortcut Macro

A shortcut macro is the process of assigning multiple actions to the same key or key combination. The power of the macro comes from the

order they are listed. So open the Configuration dialog and select the Keyboard Shortcuts tab.

Here is an example of a highly request macro that provides a ‘Mix Now’ capability.

The actions to be used are auto_crossfade, play, and select and assigned to the Space bar for activation.

- auto_crossfade – moves the crossfader

- play – activates the play of the track

- select – changes which deck is now the active deck


To build the macro, add the auto_crossfade action first. Select the Add button to get the action dialog. Hit the ‘Space’ bar to add that to the

Key section. Choose the ‘all’ in the left list, then ‘auto_crossfade’ from the middle list. Use the drop-down and select ‘on active deck’. Then

click OK.

Repeat this process for ‘play’ and ‘select’ and be sure to choose the ‘on active deck’ from the drop-down option. The ‘play’ and ‘select’

options can be found in the ‘deck controls’ option of the left list.

Now once OK is click for adding each of those actions, VirtualDJ will provide a dialog that states ‘This shortcut is already assigned. Click Yes

to add the new shortcut and build up macros. Click No to replace the previous shortcut.’ Click ‘Yes’ to build up the macro.

And once each item is added, click ‘OK’ at the bottom of the Configuration dialog and test shortcut.

In this example the ‘Space’ bar was used and is not the required key in order to make it work. Any key or key combination can be used as

long as all actions are assigned to that key. Also, remember the power is in the order of the actions. If this macro is configured in a different

order the results of functionality can differ.
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 10:08 am
Ewout, sorry dat ik een nieuw onderwerp "Auto-mix versus Auto-crossfade" (inmiddels afgesloten) heb gemaakt op dit forum. Een andere titel leek me duidelijker te zijn.
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 11:12 pm
Geeft niets. Ik heb die post niet verwijderd, maar alleen gelocked, zo kan iedereen hem wel lezen, maar kunnen er geen nieuwe posts meer toegevoegd worden.
Ewout
 

Posted Wed 05 Sep 07 @ 7:51 pm
Oja? Wat is dit dan... Ik zie trouwens ook geen"slot" voor het onderwerp. Not locked yet...?
 

Posted Wed 05 Sep 07 @ 9:36 pm
[Superstom]
Sjonge jonge, heb ik weer te overhaast gereageerd. Lullig. Enfin, dit onderp mag ook afgesloten en-of verwijderd worden!
 

Posted Wed 05 Sep 07 @ 9:40 pm
Hier eventueel nog een Nederlandse vertaling (althans, een poging daartoe) van de originele Engelse instructie van moderator cstoll:


Auto-crossfade keyboard-toets(en) toewijzen voor de volgende handelingen (in het voorbeeld wordt de Space bar-toets
als snelkoppeling gebruikt)

- auto_crossfade = Automatisch crossfaden van het ene naar het andere deck
- play = Starten deck
- select = Veranderd welk deck actief is

Start Virtual DJ en ga naar:
1- Configuration ---> Keyboard Shortcuts ---> Add
2- Sla de Space bar aan om die toets toe te voegen
3- Kies 'all' in de linkerlijst, en dan 'auto_crossfade' in de middelste rij (= de rij rechts van de linkerlijst)
4- Selecteer 'on active deck' via het keuze-menu rechts-onder (boven de Cancel-toets) en klik OK

Herhaal deze procedure voor 'play' en 'select' (deze bevinden zich in de linker rij waar ook 'all' staat), en let op
dat wederom 'on active deck' wordt geselecteerd via het keuze-menu (boven de Cancel-toets).

Door op OK te klikken zal er een venster verschijnen met de mededeling: ‘This shortcut is already assigned.
Click Yes to add the new shortcut and build up macros. Click No to replace the previous shortcut.’ Klik op 'Yes'.
Als alle onderdelen zijn toegevoegd klik op OK in het Configuratie-scherm en test vervolgens de keyboard-snelkoppeling uit.

De Space bar is slechts als voorbeeld gebruikt. Andere toets-combinatie's zijn mogelijk zolang alle
geselecteerde handelingen aan dezelfde toets-combinatie worden toegewezen.
Belangrijk is de juiste volgorde te gebruiken bij deze handelingen, aangezien het resultaat en de functionaliteit anders
mogelijk zal afwijken (ook als bijvoorbeeld de gekozen toets al aan andere functie's is toegewezen.)



NOTE: Met dank aan moderator cstoll van de Engelse instructie.
(Thanx to moderator cstoll who wrote the English instruction.)


PS Voor het laden van nummers vanuit de playlist naar decks: dubbelklik op betreffend nummer in de playlist.
 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 2:07 am
hallo mensen
Ik heb mijn skin veranderm maar die skin vind ik toch niet zo fijn dus ik wil hem weer terug veranderen, maar dat kan niet omdat er bij die nieuwe skin namelijk geen options staan dus is er misschien een sneltoets ofzo naar het optie menu? of kan ik miss virtual dj resetten ? hoe?
help mij plz
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 9:17 am
je kan simpelweg de skin verwijderen uit de map my documents/virtual dj/skin.
als je vdj opstart zal het terugvallen op de standaard skin
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 2:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)