Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 5 is beschikbaar, lees dit eerst! - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

albertloos wrote :
handleiding in het nederlands zou pas handig zijn.. da zou pas een update zijn.....


Ik zou zeggen: Ga je gang. Ik ben wel van plan om een Nederlandse handleiding te maken, maar ik zit een beetje krap in de tijd.
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:19 pm
Hier hetzelfde verhaal, tijd vinden is niet altijd even makkelijk.

Als je het stukje vind in de handleiding dat je nodig hebt, zal ik het wel even vertalen als het echt moet.
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:20 pm
na alles terug opnieuw aangemaakt te hebben, had ik de 5.0 herinstalleerd, de virtuele mappen enz stonder er ook bij , maar bij de opstart krijg ik melding The database On drive c is corrupted en ook drive M , deze melding kwam er al staan bij de allereerste install , als ik afsluit en vdj terug opstart zijn al mijn virtuele mappen weg..... en zo is het de eerste keer ook gebeurd......... ik heb de back up terug geplaatst en kreeg terug de 4.3 . ik begrijp er niks meer van
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:47 pm
albertloos wrote :
na alles terug opnieuw aangemaakt te hebben, had ik de 5.0 herinstalleerd, de virtuele mappen enz stonder er ook bij , maar bij de opstart krijg ik melding The database On drive c is corrupted en ook drive M , deze melding kwam er al staan bij de allereerste install , als ik afsluit en vdj terug opstart zijn al mijn virtuele mappen weg..... en zo is het de eerste keer ook gebeurd......... ik heb de back up terug geplaatst en kreeg terug de 4.3 . ik begrijp er niks meer van

het volgende. voor alle duidelijkheid. ik heb nu op mijn 2de pc vdj 5.0 geinstalleerd deze is ook win xp, ik heb voor ik begon een backup gemaakt zoals Ewout beschreven heeft in de post, ik instaleer vdj 5.0 , dan start ik vdj op en krijg ook daar de melding The database On drive M en of c is corrupted daar vraagt vdj ga naar browser en fix to fix C en of M ... seffens meer daarover, als vdj opgestart is lijkt het goed te zijn de virtuele mappen staan er ,maaaaar als ik vdj afsluit en dan terug opstart zijn de viruele mappen allemaal weg. hoe kan dat???? als ik fix to fix doe dan is deze melding ook weg maar dacht dat ik hiermee de virtuele mappen terug kon krijgen.... ik ga de 5.0 zeker niet installeren op mijn windows vista want deze moet dienen om te draaien . de andere 2 pc zijn dus de test pc's ..... dus alles samengevat, ben der nie gek van van de vdj 5.0 en ga het behouden op de vdj 4.3, sorry voor mijn gedacht hierover.
Albert
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 8:20 am
Ewout, is het echt zo dat je VDJ 5 alleen maar als admin kunt gebruiken?
Als dit zo is kan ik beter bij 4.3 blijven...
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 9:14 am
@ vanErum
Ik weet niet of het nodig is om vdj als admin te draaien. Ik zal het eens navragen bij het team.

@albertloos
heb je het stappenplan in een van mijn eerdere posts uitgevoerd. Je hebt het namelijk de hele tijd over dat je vdj opnieuw geinstalllerd hebt, maar dat moet je nu juist niet doen. Weet je ook zeker dat je in het config scherm, bij browser "virtual folders" aangevinkt hebt staan?
Ewout
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 11:04 pm
ik heb alle stappen ondernomen die je hierboven beschrijft ,, nu zoveel uren later ben ik eruit aan het komen, ik heb eenmaal vdj terug moeten instaleren op de test pc win xp omdat er iets fout was gegaan ...... ik zit nog met het probleem als ik vdj opstart krijg ik de melding database in corrupted in drive c en m als ik fix doe in c valt deze melding al weg ,maar als ik deze in M doe dan zijn de virtuele mappen ook weg , en daar zit ik nog mee verveeld , ik heb nu de m drive niet fix to fix gedaan de virtuele mappen blijven staan.. maar de melding blijft. wat ik ook niet snap is, als ik een nummer naar de virtuele map sleep zou deze toch in de xml of mischien in de v5 xml staan maar ik vindt het nummer niet terug...
albert
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 11:19 pm
de problemen blijven komen niet te geloven, ik kom er juist achter dat niet alle virtuele mappen er staan, op pc 1 staan er nu 12, en ik heb er 13
dus 1 mis ik . ik heb nu de 5.0 geinstalleerd op de win vista daar mis ik 6 virtuele mappen. ook daar is de melding database on drive M is corrupted go to browser and do fix to fix!!!! maar dat ga ik niet doen want is alles weg..zie daar geen nut van in...voor mij houd het op met de 5.0 en ga mijn backup terug zetten..
Albert
 

Posted Tue 21 Aug 07 @ 11:12 am
Het werkt hier.

Alleen een probleem met de pitch, die volgt niet degelijk en schommelt veel.

 

Posted Tue 21 Aug 07 @ 2:26 pm
ale, zal alle virtuele mappen opnieuw moeten aanmaken, bij het instaleren van 5.0 staan ze er even en als ik vdj afsluit en dan terug opstart zijn ze weg . in de browser staat het nochtans aangevink. jammer van de verloren tijd...... maar ja.
Albert
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 11:33 am
@Ewout: Ik wil niet opdringerig zijn, maar heb je al antwoord?
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 1:16 pm
ik heb nog is een poging gewaagd, helaas van die update is nie veel goeds aan..... normaal pakt hij de virtuele mappen mee naar de 5.0, en dat doet hijook, maar als je de 2de keer vdj opstart weg mappen, ik heb om te testen telkens op een test pc die niet moet dienen om te draaien alles eraf gegooid, en telkens bij de instalatie van vdj 5.0 is het altijd iets anders : zoals, de virtuele mappen staan er, sluit je af en herstart je vdj zijn de mappen weg of dan staat er nog 1 map en zo kan ik nog doorgaan. ik heb hier een volledige dag aan besteed om erachter te komen wat er fout is . en ben er 100% zeker van dat er iets niet goed is in die 5.0 .... de 5.0 zal zeker wel goed werken als je geen 4.3 hebt. en gewoon alles in de 5.0 gaat aanmaken zoals commentaar , virtuele mappen enz. nu is mijn vraag , zijn er nog mensen die virtuele mappen hebben aangemaakt in de 4.3 en dan als ze naar de 5.0 gaan ook deze problemen hebben?????? want ik ben radeloos nu...
groeten Albert.
 

Posted Fri 24 Aug 07 @ 3:24 pm
Ik heb geen problemen meer, het werkt hier prima. Ik ben in men nopjes
 

Posted Sat 25 Aug 07 @ 2:49 pm
bij mij is het ook gelukt
 

Posted Sat 25 Aug 07 @ 3:22 pm
Wat is bij jou gelukt. Heb je de demo geinstalleerd?
Ewout
 

Posted Sun 26 Aug 07 @ 11:45 pm
probleem opgelost, heb alles terug opnieuw aangemaakt..en een back-up van gemaakt.....
Albert
 

Posted Mon 27 Aug 07 @ 11:17 pm
Goed bezig Albert. Mooi dat het opgelost is.
Ewout
 

Posted Tue 28 Aug 07 @ 7:16 pm
Hahahahaha, voor alles is een oplossing he.....koste wel een paar uur werk maar ja . het werkt nu..
groeten Albert
 

Posted Tue 28 Aug 07 @ 7:53 pm
Mijn conclusie is tot nu toe dat er nog teveel problemen zijn met VDJ 5 om hem binnen een paar uur betrouwbaar te kunnen laten draaien.
ik heb echter ook problemen met 4.3 in windows vista. de functie Scan HD werkt, maar dan neemt hij alle verborgen en verwijderde files ook mee. bovendien duurt het erg lang zoals jullie weten. als ik een losse map door wil laten scannen lukt dit niet, krijg meteen een error. fatal error in file <filenaam>. ik moet dus in het laagste niveau van een map gaan zitten, en de liedjes los selecteren met select all binnen een map.

dus ik kan bijvoorbeeld niet rechts klikken en scannen in de map 2007, ook niet de hele map 2007/Rock, maar als ik in de map 2007/rock alle liedjes selecteer met select all en dan analyse any music doe, dan doet hij het wel. is echter veel werk om alles op het laagste niveau op deze manier te scannen. heeft iemand een oplossing?

en dan heb ik nog een vraag... waarom kan ik VDJ 5 (nog) niet downloaden? ik heb de home edition van virtual dj 4.3 op het moment geloof ik. moet ik nog extra rechten kopen om VDJ 5 te kunnen downloaden? zo ja, wat kosten die?

p.s.: excuses voor off topic.
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 2:04 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als je op de map 2007 staat, zorg dan recurse op staat. Dan krijg je direct alle files uit 2007 en onderliggende mappen te zien. Dan kan je de files direct allemaal selecteren ipv per map.

Hopelijk is dit de oplossing.
 

Posted Mon 03 Sep 07 @ 10:39 am
87%