Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Cue, probleem met laptop en Numark DXM 01 mixer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden met dit probleem.

Eerst even de apparatuur en software:

Laptop, HP Pavilion dv6000, met hieraan met 2 USB kabels de Numark DXM 01 USB
hierop de demoversie van Numark Cue, zat bij Numark DXM 01 USB toen ik hem kocht
Stuursysteem op de laptop: Windows Vista

Aan het mengpaneel via een tulp uitgang een setje monitorspeakertjes van DAP om op mijn kantoor geluid uit de set te krijgen.

Ik heb de 2 Decks netjes in Cue toegewezen aan de 2 kanalen op de mixer, mixer gaat nu als 2 geluidskaarten functioneren om mixmogelijkheden van Cue te benutten via de kanalen van de mixer.

Het werkt, maar ik hou echter 1 probleem, het 2e deck geeft via het 2e kanaal van de mixer een soort van feedback terug, hele kortje kraakjes (soort korte echo-tjes), lijkt op storing maar als je goed luisterd zijn het minimale stukjes van het nummer dat aan staat.
Ik dacht eerst dat het aan de USB kabel lag, dus ik ben gaan uitwisselen en heb ook de toewijzing van het deck aan het kanaal omgedraaid, het probleem wisselt niet van deck als je de kabels om draait, echter wl als je de deck toewijzing omdraait.

Is dit een probleem met:
- Windows Vista?
- het feit dat het een demoversie van Cue is?
- de laptop?
- De mixer?
- iets heel anders?

Ik wil erg graag met Cue verder, wil dus Cue ook gaan kopen als programma, zie er enorme mogelijkheden mee, maar hij moet wel op de laptop kunnen draaien voor optredens met de drive in.

Heeft iemand een antwoord op dit probleem?

Maarten.
 

Posted Thu 14 Jun 07 @ 9:20 pm
Waarschijnlijk wordt er een stukje herhaalt, omdat er een probleem is met een usb buffer. Probeer eens de performance slider in het vdj config menu meer naar links te zetten, of in hetzelfde menu de latency omhoog te zetten.
Ewout
 

Posted Fri 15 Jun 07 @ 12:20 am
Ik heb hier alles uitgeprobeerd, helpt niet, maakt eigenlijk niets uit wat je instelt. Het vreemde vind ik dat het alleen op deck 2 in het programma gaat, bij deck 1 heb ik er geen last van namelijk.

Is er nog meer in te stellen wat dit kan beinvloeden?
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 1:06 pm
Ik heb bij soundcard de safe mode en de overlock uitgezet en nu doet ie het wel goed, op beide decks. Super dus.
Heeft dit verder nadelige gevolgen??
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 1:39 pm
Nee, dat heeft geen nadelige gevolgen. De safe mode is speciaal gemaakt voor laptops. Dus alleen deze optie zou het waarschijnlijk ook opgelost hebben. Als het werkt is het toch prima?
Ewout
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 5:37 pm
Heel erg bedankt voor de hulp, Ewout, bij een demo zit geen gebruiksaanwijzing dus het was even listig maar gelukkig bracht je me op het goed spoor.

Groeten.
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 8:23 pm
Graag gedaan. Als je toch ene gebruiksaanwijzing wilt, kun je deze hier van de website downloaden, deze is echter wel in het Engels.
Ewout
 

Posted Sun 17 Jun 07 @ 7:56 pm
Eerst maar even snel de koopversie halen, de demo loopt over 4 dagen af, het programma doet het prima in ieder geval.
 

Posted Sun 17 Jun 07 @ 8:56 pm
Goede keus, zou ik zeggen. Je kunt ook VDJ hier van de website af kopen, dan heb je meestal in een paar uur de download link en je serie nummer binnen.
Ewout
 

Posted Sun 17 Jun 07 @ 9:28 pm
Klopt het dat Cue gewoon een Numark skin is van VDJ? of heeft het ook andere extra mogelijkheden??
Heeft VDj bv de zelfde videomix-mogelijkheden?
 

Posted Mon 18 Jun 07 @ 9:04 pm
Cue is vdj met een numark skin. Numark cue koop je in de winkel in doos, VDJ koop je hier op de website (en is dan ook goedkoper). De mogelijkheden zijn voor beiden gelijk.
Ewout
 

Posted Mon 18 Jun 07 @ 9:48 pm
hoi allemaal. ik heb overlaatst een idj2 gekocht en vraag me af of ik dit kan koppelen met mijn virtual dj 6. voor mac.
zo ja. wat moet ik allemaal doen en hebben om het aan te sluiten?
dank je.
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 12:03 pm
Hoi, alleen,

Kort en bondig: Nee.
De IDJ2 is geen controller, maar een mass storage player. De USB-poorten zijn alleen bedoeld om er mass storage (USB-sticks, USB harde schijven, enz) op aan te sluiten. Daarmee wordt het een stand-alone apparaat en is dus niet te koppelen aan VDJ.

Succes,
Martin.

PS: Gaarne in het vervolg een nieuw topic aanmaken. Dit is een post van 3 jaar oud die geen enkele koppeling heeft met de IDJ2.
 

Posted Fri 18 Jun 10 @ 6:23 am


(Old topics and forums are automatically closed)