Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode CD's - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Graag zou ik willen weten hoe het met de timecode CD's te werk gaat.

Welke knoppen zijn te gebruiken op een cd speler wanneer je timecode cd's gebruikt. Laat ik als voorbeeld een Pioneer CDJ800 nemen.

Welke functies kan ik gebruiken die hij dan ook doorstuurt naar Virtual DJ, zijn dat alle functies van loop tot scratch of alleen de play- en stop button?
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 11:48 pm
Het meeste werkt, behalve "Time stretch" ook wel "Pitch lock" of "Master tempo" genoemd (Dit dien je dan binnen vdj te doen). Ook effecten, zoals flanger, echo etc, die op Denon en Numark spelers zitten werken niet. Alle andere zaken, zoals play, pause, cue, stutter, loop, forward, backward, hot cues en scratchen werkt allemaal.
Je kunt de mp3 hier van de site downloaden als audio cd branden en dan zelf uitproberen. Let er wel op dat het met de dj console maar een paar minuten werkt. Voor timecode heb je de volledige versie nodig.
Ewout
 

Posted Wed 28 Mar 07 @ 7:19 pm
Wat ook wel belangerijk is, is dat je voor de Pioneers 800 het geuidsniveau van de timecode hier op de site naar beneden moet halen met één of ander mp3 bewerkingsprogramma. Anders krijg je de TC niet op 100% en werken de loop knoppen en de cue niet. Been there, done that.... nu geen problemen meer en werkt het fantastisch
 

Posted Sun 15 Apr 07 @ 1:18 pm
Klopt, bedankt voor deze note. De uitsturing van de Pioneers (Voor Denon spelers geldt dit ook) is vrij hard, daarom is het signaal binnen vdj te hard en krijg je geen 100%. Als je een geluidskaart gebruikt, met ingangs regelaars (Deze heeft de Hercules dj console niet) dan kan je het niveau hiermee terug regelen.
Ewout
 

Posted Sun 15 Apr 07 @ 3:20 pm
Okee dan, dankje voor deze tip. Alleen kan ik de file dan ook gewoon verzachten met een programma die de dB verlaagt?
 

Posted Tue 17 Apr 07 @ 8:34 pm
Dat kan met de meeste mp3 / wav editors. Bijvoorbeeld Adobe Audition, Wavelab, de wave editor in Nero, ...
Ewout
 

Posted Mon 23 Apr 07 @ 8:58 pm
Hoeveel zachter met ik het niveau verlagen?

ik heb nu een programma die heet MP3Gain en die doet het automatisch naar de standaard waarde van 89 dB verlagen, maar volgens mij is dat niet genoeg, want met mijn denon s-1000 blijf ik 0% krijgen.

Doe ik nog iets fout? Of moet het niveau gewoon NOG lager?
 

Posted Tue 08 May 07 @ 6:25 pm
Oke, nu heb ik wel 100% gekregen met mijn Denon's maar heb ik toch nog een probleempje. Mijn effecten van de Denon werken namelijk niet. Ze werken eigenlijk wel en ik kan ze ook activeren maar wanneer ik dat doe, dan begint de muziek te haperen.

Ook als ik de track wil benden dan zie je in de Balk (beat) bovenaan Virtual Dj de track helemaal doorglijden (te ver dus) blijkbaar pakt hij dit (nog) niet helemaal precies. Is hier nog wat aan te doen?
 

Posted Thu 10 May 07 @ 7:40 pm
raoul, dat het is natuurlijk logisch dat die effecten niet werken.
De effecten zoals flanger vervormen het audio signaal. Als je deze gebruikt zal het timecode signaal van vdj vervormt worden waardoor het haperen ontstaat. VDJ kan deze vervorming niet detecteren dus zullen de effecten niet werken. Wil je wel bijvoorbeeld flanger gebruiken, dien je dit te doen via de effecten binnen vdj.
De effecten die wel werken zijn brake en achteruit draaien (Reverse).
Ewout
 

Posted Fri 11 May 07 @ 6:15 pm
Oke Ewout,

Bedankt voor je uitleg. De effecten van Virtual DJ zijn sowieso goed. En de reverse en/of brake kan je ook in Virtual DJ gebruiken. Dat benden moet ik dan maar aan wennen.

In ieder geval bedankt!
 

Posted Sat 12 May 07 @ 5:05 pm
Graag gedaan, ik snap alleen de volgende opmerking niet:

Quote :
Dat benden moet ik dan maar aan wennen.


de pitch bend van je denon speler (zowel met de bend knoppen als met de jog) werken prima met timecode.
Ewout
 

Posted Sat 12 May 07 @ 5:42 pm
Ow, oke ik zal het uitleggen

Je hebt namelijk de track boven aan je beeldscherm lopen (ik weet niet meer hoe je dat noemt) volgens mij heet het een WAV lijn?
Daar zie je dus wanneer ik wil benden met mijn jog-wheel van Denon dat hij wat doorschiet dus het is wat moeilijker om de beats 'perfect' op elkaar te leggen, daar komt ook nog is bij dat hij na 4 tot 8 beats vanzelf weer een klein beetje verschuift.

Bij deze vraag heb ik het dus over het verschil dat je merkt in het benden van de Hercules Dj Console Mk2 en Timecoded CD.

Mijn volgende vragen zijn dan:

- Kan ik het benden preciezer afstellen op de een of andere manier?
- Kan ik de beats op elkaar laten --blijven-- lopen?

Als dit ook opgelost kan worden dan zou het helemaal top zijn!

Alvast bedankt
 

Posted Tue 15 May 07 @ 4:17 pm
raoul458 wrote :


- Kan ik het benden preciezer afstellen op de een of andere manier?
- Kan ik de beats op elkaar laten --blijven-- lopen?

Alvast bedankt


- Eerste punt: voorzichtiger en langzamer aan de jog draaien en steeds werken met kleine stapjes. Dus eventjes een klein stukje draaien even wachten en dan weer draaien Waarschijnlijk is je latency van je drivers niet echt top, waardoor je draait, nog geen verschil hoort / ziet en dan reageert hij opeens en schiet je er voorbij.
- Tweede punt, je pitch op de Denon beter afstellen
Ewout
 

Posted Wed 16 May 07 @ 11:56 pm
Oke dan,

Het eerste punt begrijp ik dan wel, dat de latency van me drivers niet top zijn. Kan ik daar nog wat aan doen? Of ligt dat gewoon aan de laptop die ik heb.

En het tweede punt, de pitch afstellen is gewoon goed gedaan en je hoort de beat ook gelijk lopen maar na enkele seconden hoor je de beat weer naast elkaar en dan paar seconden later lopen de beats weer goed.

Nog iets anders wat het kan zijn, of moet ik hem gewoon nóg beter afstellen?
 

Posted Thu 17 May 07 @ 4:02 pm
Het eerste punt, ligt zoals gezegd waarschijnlijk aan de latency van de drivers van je geluidskaart en niet aan je laptop.
Heb je wel 100% timecode signaal? Het is raar dat hij eventjes er naast loppt, ik dacht dat je bedoelde dat de afwijking steeds erger werd. Zorg ervoor dat je 100% timecode signaal hebt. Kijk ook even naar het signaal als je pitch bend. Soms kan het zijn dat je 100% signaal hebt, maar dat dit helemaal op het randje is. Zodra je gaat pitchen of benden zakt het signaal ver onder de 100%.
Ewout
 

Posted Fri 18 May 07 @ 9:43 pm
Ja dat is inderdaad zo, wanneer ik ga pitch benden zakt het signeel meteen van 8 naar 18 naar 50 naar 80 naar 7 procent en zo maar door, heel vreemd??

Als ik hem gewoon afspeel gebeurt er niks en blijft hij op 100 %
 

Posted Sat 26 May 07 @ 5:46 pm
Dat verklaart wel dat het dan niet helemaal stabiel draait. Wat waarschijnlijk gebeurd is dat de gain slider in het timecode config panel te hoog staat. Zodra je gaat benden gaat het signaal vervormen, waardoor de signal quality inzakt. Het kan ook juist zijn dat de gain te laag staat.

Hou het config menu even open en probeer een beetje te spelen met de gain slider. Het signaal mag wat inzakken als je bend, maar niet onder de 50%.

Wat ook een oorzaak kan zijn is de silence slider. Ik weet niet wat voor draaitafels je gebruikt, maar het kan zijn dat zodra je gaat benden dat er rumble (contact geluid) binnen komt. Als je de silence slider meer naar rechts zet, zal vdj minder last hebben van deze rumble. Ook hier even mee expirimenteren.
Ewout
 

Posted Sun 27 May 07 @ 12:40 pm
Hey, ik heb gelijkaardige problemen,

ik heb zelf de timecode cd's gedownload en gebrand,
maar ik twijfel op welke timecode controller ik moet instellen, ik dacht eerst virtualdj 5, maar dan krijg ik 0% signaal.
Dan zette ik het op other 1000 Hz, dan krijg ik wel 100% signaal.
Maar nu willen loops en de cue niet werken (ik gebruik 2x Axis 9 van Numark)

Ligt het 1) aan de foute timecode keuze (moet ik hem toch op virtual dj 5 zetten) of 2) ligt het aan de intensiteit van mijn signaal?

Mvg,
Gorik
 

Posted Tue 10 Aug 10 @ 8:45 am
Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.
 

Posted Tue 10 Aug 10 @ 9:09 am
hallo,

ik heb dus ook dit probleem maar ik ben niet al te slim aangelegt,
ik heb 2 cdj 1000 mk2 maar met de timecode van de website kom
ik niet echt verder,krijg hem niet op 100 procent en daarbij kan ik geen
cue knop gebruiken die reageert niet,wat doe ik nou verkeerd
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 11:48 am
87%