Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode VRAGEN! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb paar vragen.
Ik heb nu virtual dj full versie van een vriend overgekocht en ik wil mijn JB Systems turntables aansluiten.
Ik ben van plan om een soundcard Maya 44 usb te kopen en dan met mijn kabels van mijn turntables rechtstreeks in input van die soundcard te steken en dan met kabels van output naar mijn kanalen van mijn mengpaneel. En dan gewoon mijn VDJ instellen op Timecode. Zal dit werken?

Ik zou die bestelling allemaal bij 1 bedrijf doen.
En daar hebben je geen virtual DJ timecode platen, kan je op virtual dj ook met andere timecode platen draaien buiten die van virtual dj zelf.
Op die site zou ik deze kopen: Stanton Timecode Vinyl (Final Scratch) 180 Gramm
http://www.deejayladen.com/wg/hs/Stanton-Timecode-Vinyl-Final-Scratch-180-Gramm_79.aspx
link hierboven.
Indien dat gaat, moet ik dan iets aanpassen ?

Al vast bedankt.
Een virtual DJ gebruiker.
 

Posted Mon 19 Mar 07 @ 8:13 pm
De licentie van vdj is een persoonlijke licentie en is niet overdraagbaar. Die vriend kan zijn versie dus niet aan jou verkopen. Willen jullie dit beide toch, zal je eerst contact op moeten nemen met VDJ via e-service. Anders is het een illegale actie en hier kunnen we dus geen ondersteuning voor bieden.
Ewout
 

Posted Mon 19 Mar 07 @ 11:10 pm
Oké ik zal het later bewijzen dat ik de echte versie heb gekocht.
Ik zal later mijn serial code invoeren op mijn acount.

Dank je voor niets.
Ik moet eerst virtual dj kopen voordat ik weet of het zal werken...
 

Posted Tue 20 Mar 07 @ 9:41 pm
Mr. Musa toch !
stouterik
 

Posted Wed 21 Mar 07 @ 3:07 pm
Lol hoe ken jij mij?
Ik ga vannavond mijn timecode platen bestellen.
Ik hoop echt dat het werkt met die maya 44 USB

OF IK HEB VEEL GELD VERSPILT
 

Posted Wed 21 Mar 07 @ 7:42 pm
:) heb je die maya nu al besteld via Deejayladen ?
gij zijt ne snelle

groetjes :p
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 7:03 pm
Kheb mijn maya besteld daar en al geld gestort probleem is nu dat ze niet zekers zijn dat ze nog een maya liggen hebben... Wat een goede service :-|

Mijn timecode virtual dj platen zijn ook al betaald en bestelt, kheb net nog effen gekeken hoe ver ze er mee staan en ze zijn al opgestuurd :-)
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 8:24 pm
jorisenjolien wrote :

Dank je voor niets.
Ik moet eerst virtual dj kopen voordat ik weet of het zal werken...


Je geeft zelf aan dat je met illegale acties bezig bent. Zoals de introductie op het forum aangeeft zal je dan niet geholpen worden. Daarnaast klopt het niet wat je zegt: Je kunt alle opties van VDJ 20 dagen proberen met de demo.

Daarnaast zullen de tijdcode platen die je gekocht hebt waarschijnlijk niet met vdj werken. De enige vinyls die werken zijn de vdj vinyls, die je hier op de site kunt bestellen, de virtual vinyl vinyls van Numark. Daarnaast werken de Serato vinyls gedeeltelijk.
Ewout
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 10:33 pm
Jongeheer wie u ook bent, ik heb op de site van VDJ die vinyl platen bestelt lol.
Ik heb net gekeken en ze zijn al verzonden.
Indien ik ze heb ontvangen zal ik ze zekers en vast op dit acount zetten.
Mijn VDJ versie van MCMick kan ik niet op mijn acount zetten want die heeft hij al eens geregistreert.

Dus ik ben wettelijk bezig.
Ik vind het jammer dat jullie zo slecht over mij denken.
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 6:32 pm
Ik heb me vorige week voor virtual dj 4.2 timecode platen bestelt en een MAYA 44 USB.
Ik zal het volgende week toegestuurd krijgen waarschijnlijk.
Dan zie ik hoe ik alles moet aansluiten indien er iets niet lukt zal ik het hier vragen, hopelijk kunnen jullie mij dan helpen.

Ik heb nu ook al een vraagje weet er iemand welke knop of optie of waar ik het kan instellen indien ik met timecode gewoon op mijn pc draai ( kabels van turntables in MAYA 44 USB inputs en outputs in mijn mixxer en USB kabel naar mijn pc ) met virtual dj en ik wil met gewone platen door draaien bv op een fuif. Kan ik dan bv kanaal A eerst op gewoon vinyl zetten en dan kanaal B, zodat ik mooi kan overgaan dat er geen stilte moment ofzo is.

Al zeer erg bedankt Mr Musa ( www.mrmusa.be - www.t-spirit.eu )
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 8:24 pm
You can still use your turntables to play real vinyls.

If you're using an ASIO soundcard, you just have to use the "bypass" mode (configure a keyboard shortcut for this action, or use a skin displaying a bypass button).

Ik zie die functie niet hoor; ' bypass ' -> is het zelfde als timecode_active of niet?
 

Posted Sat 24 Mar 07 @ 7:30 pm
Toch is het niet legaal. Als je VDJ aangeschaft hebt, mag je je licentie niet verkopen, het is namelijk een persoonlijke licentie. Lees de eula maar na. Ik zal het aan het vdj team doorgeven dat je iemand anders zijn licentie gebruikt.

Je hebt ook de timecode platen niet bij vdj gekocht, anders had je nameijk vinyls in je profiel gehad (zie mijn profiel). Zoals eerder gezegd: Timecode in VDJ werkt alleen maar met de timecode platen van VDJ zelf (En van Numark cue, maar deze zijn nog niet leverbaar).

bypass is niet hetzelfde als active: bypass mode is niet meer beschikbaar in vdj4. Timecode active is een toggle waarmee je de timecode besturing aan of uit kan zetten.
Ewout
 

Posted Wed 28 Mar 07 @ 7:29 pm
Ik snap ook niet waarom die time code platen op mijn acount niet staan.
Ik heb gewoon op buy geklikt en dan bankrekening gegevens van mijn vader ingevoegt ik heb vandaag mijn platen van VDJ gekregen uit frankrijk die ik via de site heb bestelt.
Ik heb zelf nog een mail om het te bewijzen onder de naam Marnick Schiettecatte heb ik het betaald.
Dus beschuldig mij niet!!!!!
En waarom hebben ze bypass eruit gedaan, nu kan je niet meer overschakelen ?
 

Posted Thu 29 Mar 07 @ 7:46 pm
Mozes,

De software van virtualdj staat op naam. Het is gelinkt aan je emailadres.
je kan niet zomaar de software van je vriend nemen, want dan heb jij de licentie nog steeds niet.

Je kan altijd vragen aan e-service of ze de licentie van je vriend overdragen naar jouw. Maar hier weet ik niet veel van.

Voor de rest kan het goed zijn dat jij die platen hebt, alleen denk ik dat ze bij een no license user niet getoond worden, of zit ik hier fout.

Je moet ook niet kwaad worden. De regels zijn er nu eenmaal. Licentie is persoonlijk, dus uitwisseling en kopieren mag niet.

Dus wat moet je nu nog doen: - proberen de licentie van je vriend de jouwe te krijgen via e-service.
- of Vdj Pro gewoon aankopen via de site.

Je moet niet teveel vloeken en proberen je gelijk te krijgen, want zo kom je in de problemen en kan het zijn dat ze je hier bannen.

mvg Solarius
 

Posted Sat 31 Mar 07 @ 12:54 pm
Oké ik zal E service een mailte sturen.
Thx
 

Posted Sat 31 Mar 07 @ 7:16 pm
XirrixHome userMember since 2008
Tsjonge jonge, wat een gezeur even allemaal. Ever terugkomend; Virtual DJ werkt met heel veel timecodes want dat staat zelfs op de site zelf. Mijn vraag was, werken de Reloop en Torq timecodes ook??
 

Posted Tue 23 Mar 10 @ 10:44 am
Xirrix wrote :
Tsjonge jonge, wat een gezeur even allemaal.


Op deze respons heb je bijna 3 jaar zitten nadenken?

Back ontopic: Uit de WIKI:

Timecode Engine
First, You need to know which timecode vinyl/CD signal you are using, and select the "timecode engine" accordingly.


* The latest (and more accurate) engine is the "Noisemap" engine.
Because of some legal patent issues, Atomix Productions does not currently sell noisemap vinyls with the VirtualDJ logo. But you can easily find replacement noisemap discs in any DJ shop, or buy online from the hardware section on our website. we recommend the Serato noisemap.

* If you want to use a VirtualDJ branded disc, then you will have to use the linear timecode engine.

* If you have another brand of vinyl you want to use, you'll find it in the engines list.
But for long-term use, we recommend using either Serato noisemap discs or VirtualDJ discs.

Op het forum van Torq vond ik terug dat die de "MS Pinky"- engine gebruiken. Misschien dat dat werkt, maar ik zou er niet op vertrouwen. Op het forum en in de technische spec's van Reloop heb ik niets kunnen vinden. Het forum is gewoonweg nog te klein om alle info te kunnen vinden.
Je hebt niet aangegeven of je CD's of vinyl gebruikt. De CD's kun je, als je een Pro-account hebt, hier downloaden.
Ga je met vinyl werken, dan zou ik marktplaats eens afstruinen of iemand zijn Serato- of VDJschijven niet te koop heeft gezet.
 

Posted Tue 23 Mar 10 @ 12:54 pm
In de nieuwste versie werken volgende timecode platen. Traktor (goed), serato (zeer goed), mixvibes (goed), virtualdj (zeer goed), mspinky (goed). Ikzelf gebruik die van mixvibes atm. Ik denk dat die van reloop dezelfde zijn als die van mixvibes. Maar ik raad je serato vinyl aan. Torq werkt wel, maar ik kan niet garanderen dat deze super stabiel zijn.

mvg
 

Posted Tue 23 Mar 10 @ 2:39 pm


in de setup voor timecode komen deze terug als ondersteunde apparaten.
of het ook echt goed werkt zal een kwestie van proberen zijn denk ik.
 

Posted Wed 24 Mar 10 @ 3:31 pm
Die had ik nog niet gevonden.
Reloop wordt geleverd met Traktor, dus zou dat ook moeten werken.
Toch?
 

Posted Wed 24 Mar 10 @ 4:36 pm
77%