Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Heel erg irritante brom in de hercules dj console mk2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik weet dat het vaker voorkomt en dat er meerdere topics over zijn maar ik vind overal geen oplossing .

ik heb dus pas de hercules dj console gekocht

zootje allemaal netjes geinstaleerd ... werkte perfect

maar na een kwartiertje vrolijk mixen als ik aan de eq van kanaal 2 draaide als vanaf kanaal 1 een nummer aan het spelen was hoor ik een verschrikkelijk irritante brom, ook waneer ik aan de jogs draai .
en volgens mij light het niet aan de console want als ik die loskoppel en zo een mix met virtual dj draai heb ik het nog steeds ? :S het probleem doet zich overigens voor met de versie van vdj die bijgeleverd is . ook heb ik de trial van vdj 4.1 gedownload en nog steeds hetzelfde probleem :x
ik hoop dat jullie me kunnen helpen !!

Aan me pc zal het btw ook niet liggen denk ik

Amd sempron 3000 +
1024 mb ram
Ati 9600 Pro
400 GB Hdd

ik heb ook al verschillende keren geprobeerd om windows opnieuw te instaleren ..
en op andere computers doet die precies het zelfde .

Met vriendelijke groet

Willem
 

Posted Mon 12 Feb 07 @ 11:42 pm
Willem,
is het echt een brom of vervormt je geluid? Als de uitsturing (gain) te hard is of als je bijvoorbeeld de eq teveel naar de plus kant draait dat het geluid gaat vervormen.
Heb je toevallig ook een ingebouwde geluidskaart? Zo ja kan je het eens alleen met deze geluidskaart proberen, dus zonder de console aan te sluiten.
Gebruik je een laptop of een normale pc? Als je een laptop gebruikt, is de kans groot dat je een ground loop hebt. De oplossing hiervoor is reeds een aantal keren besproken, zoek dus even op het forum op ground loop voor de oplossing.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je console stuk is.
Ewout
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 6:15 pm
Nou het gaat er niet echt om dat het geluid vervormd

het is meer als ik aan de jog draai of aan de EQ dat ik een brom toon hoor echt heel vaag :x

ik heb het ook al met mijn internet geluids kaart geprobheerd en daar is het het zelfde dus denk niet dat het aan de console ligt ook als ik de console met traktor gebruik heb ik er geen last van maar dit is niet de oplossing want traktor werkt niet lekker

mja gr willem
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 7:25 pm
dijk10PRO InfinityMember since 2008
ik heb het probleem ook heel irie
hoop op een oplossing
 

Posted Wed 05 Nov 08 @ 4:51 pm
dan zal je je aarde moete aansluiten want het trekt gwn te veel stroom als je laptop aanstaat
 

Posted Tue 18 Nov 08 @ 11:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)