Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Kan ik voorbeluisteren?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

7897Home userMember since 2005
Hallo,

De Dj Control is al bijna een jaar helemaal naar mijn zin, alleen het voorbeluisteren is soms lastig maar als je het eenmaal gewend bent, valt het best mee.
Ik heb inmiddels een versterker waarmee ik mijn Stereo-Boxen heb aangesloten op de Computer met zo'n Jack Kabeltje. Nu is mijn vraag:

Kan ik nu Voorbeluisteren met behulp van die versterker? ( op de versterker zit ook Microfoon + Koptelefoon Aansluiting )

Alvast Bedankt ,

Martijn
 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 4:33 pm
normaal wel, er is toch een koptelefoon aansluiting

probeer eens

welke control gebruik je mp3 of de mk2

deze vraag is al vaak gesteld in alle mogelijke vormen ( versterker , geluidskaart)

Er bestaat een zoekfunctie (tip)
 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 4:34 pm
7897Home userMember since 2005
Ik gebruik de mp3, maar als ik mijn koptelefoon in de versterker doe, hoor ik het geluid door de boxen en koptelefoon. Als ik op de voorbeluister knop druk doet hij niks. Toen kwam ik er achter dat ik de 4.1 functie bij settings moest aanzetten. Dat heb ik gedaan en als ik dan voorbeluister komt het nummer dat ik wil voorbeluisteren opeens heel hard en vervalt het nummer van het andere deck.

Bedankt voor je snellek reactie ;)
 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 4:49 pm
graag gedaan maar nu snap ik het ook niet meer
kijk je settings goed na

en plug de headphone in rear en de boxen in front

ik weet verder geen oplossing

 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 4:51 pm
7897Home userMember since 2005
Maar kijk... ik heb op mijn computer 2 uitgangen achter ( 1 voor boxen en nog 1 ) en 2 voor ( Microfoon + Koptelefoon ) en heb dus mijn versterker aangesloten op de boxen aansluiting ACHTER de computer.
dus :

Aux Uitgang Versterker ---> Computer ---> Boxen

Maar als ik mijn koptelefoon in mijn versterker plug in de phones uitgang hoor ik het geluid door de koptelefoon en boxen tegelijk. Is ten eerste goed? Toen heb ik mijn 4.1 funcite aangezet bij settings. Maar volgens mij werkt hij niet, of ik doe iets fout.

Iemand anders nog een oplossing? ik hoop dat het zo duidelijk is, zie anders de post hiervoor nog even.

Groetjes

Martijn
 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 5:23 pm
7897Home userMember since 2005
nadere info : Ik heb nu dus de koptelefoon op de versterker via de phones uitgang. Als ik nu een nummer draai, hoor ik die tegelijk door de boxen en koptelefoon. Ik heb de 4.1 functie in settings aan en als ik nu op voorbeluister druk op het andere deck(wat ik wil voorbeluisteren van Deck B), dan gaat het nummer gewoon op volume door, ookal heb ik de crossfader naar links ( Naar Deck A ) staan en de volume van het nummer van Deck B Helemaal omlaag, hij gaat gewoon door het nummer van deck A Heen ( ook door mijn koptelefoon ) dus eigenlijk hoor ik steeds hetzelfde door de koptelefoon ook door de boxen

Misschien kunnen jullie er iets mee...

Groetjes
Martijn

 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 5:56 pm
Je hebt dus DJ Control MP3 en een 4.1 geluidskaart?

Wat je nu hebt gedaan, is je koptelefoon aangesloten op de versterker, maar die versterker die krijgt het geluid van de master uitgang door(het geluid dat VDJ uitzend).
Je moet je koptelefoon aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang(wat je in de settings van VDJ hebt ingesteld;)).

(ik weet niet als dit mogelijk in de home edition, probeer eens, en vraag maar raak;))
 

Posted Fri 29 Dec 06 @ 6:34 pm
7897Home userMember since 2005
Maar Als ik de koptelefoon gwn in de hoofdtelefoon aansluiting van me geluidskaart dan hoor ik het alleen door de koptelefoon en niet meer via de boxen ... Maar ik weet niet of ik een 4.1 geluidskaart heb.. Hoe zie je dat eigenlijk?

Groetjes

Martijn
 

Posted Sat 30 Dec 06 @ 12:40 pm
een regelrechte ramp , lol
 

Posted Sat 30 Dec 06 @ 1:15 pm
7897Home userMember since 2005
;p

Je kan me dus niet niet helpen, ik kijk zelf wel even anders is het jammer ;)
 

Posted Sat 30 Dec 06 @ 1:20 pm
Hoeveel uitgangen heb je op je geluidskaart?

Waarschijnlijk zullen dit er 3 zjin, dan heb je geen 4.1 geluidskaart.

Als dit het geval is, vrees ik dat je niet kan voorbeluisteren.
 

Posted Sat 30 Dec 06 @ 1:54 pm
Hallo,

Ik heb een mp3 en k heb een vraag

Ik heb 2 boxen, laptop, versterker, console (mp3)en een koptelefoon!

De 2 boxen heb ik op me versterker aangesloten,, en de versterker op me laptop... En de mp3 ook op laptop

in de versterker heb ik ook mijn koptelefoon in zitten..

Maar hoe kan ik zeg maar als ik op deck *a* een liedje heb spelen.. Zonder dat de andere mensen het horen op deck *b* het andere liedje voor beluisteren???

Graag reactiee!!!!


Dankjee
 

Posted Sat 07 May 11 @ 1:48 pm
@Martin, wat zeg je hiervan?
1) oud topic - hoewel je moet toegeven dat hij klaarblijkelijk gezocht heeft!
2) het meest beschreven topic, waarop honderden keren is geantwoord!
3) no license user, die met een mp3-tje werkt, zónder geluidskaart, waardoor je dus nooit en te nimmer kan voorbeluisteren............
4) ergens hier boven staat beschreven dat je altijd hetzelfde geluid hoort als je koptelefoon en boxen op dezelfde versterker aansluit.

 

Posted Sun 08 May 11 @ 3:31 am
bobhofmans wrote :
@Martin, wat zeg je hiervan?
1) oud topic - hoewel je moet toegeven dat hij klaarblijkelijk gezocht heeft!
2) het meest beschreven topic, waarop honderden keren is geantwoord!
3) no license user, die met een mp3-tje werkt, zónder geluidskaart, waardoor je dus nooit en te nimmer kan voorbeluisteren............
4) ergens hier boven staat beschreven dat je altijd hetzelfde geluid hoort als je koptelefoon en boxen op dezelfde versterker aansluit.



waarom moet martin er wat van vinden?
1)sommige vdj gebruikers waren toen nog niet eens geboren :)
2)inderdaad
3)ook waar, is heel makkelijk te vinden die info
4) logisch

dus.....................
 

Posted Sun 08 May 11 @ 5:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)