Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wat vraagjes...!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Nlz777Home userMember since 2006
Hallo iedereen,

Zoals jullie zien heb ik de Virtuel DJ software nog niet aangeschaft.
Dit komt omdat ik, voordat ik tot kopen overga, nog een paar vraagjes heb.

Als ik een DJ Control MP3 aanschaf en deze op (bv) 300 W boxen aan sluit, heb ik dan een versterker nodig of is alleen de DJ Control + een pc voldoende?

Kan iemand een voorbeeld geven van een setup met de DJ Control MP3?
Ik wil op kleine feestjes gaan draaien en niet te veel investeren in apperatuur.

Alvast bedankt!
Greetz, Niels.
 

Posted Sat 04 Nov 06 @ 10:34 am
ja ge hebt nen versterker nodig maar ge kunt uwe pc ook aansluiten aan uwen Stereo hé. Want in een stereo installatie zit een versterker hé. Ge kunt ook een gewone versterker kopen of Pc bokskes aansluiten. Een setup met de dj control mp3 :) , die bestaat niet. Dat is gewoon de dj control en ne laptop. Want ge kunt nix aansluiten aan de dj control.

greatz
 

Posted Sat 04 Nov 06 @ 11:52 am
Nlz777Home userMember since 2006
Dus ik begrijp dat dit mij keuzes zijn?:

Dj Control ----> PC ------> Versterker ----> Boxen
Dj Control ----> PC -------> Stereo

Welke zouden jullie me aanbevelen?
Hebben jullie mss tips voor goedkope versterker + boxen?

Niels
 

Posted Sat 04 Nov 06 @ 4:52 pm
idd, aanbevelen, om gewoon thuis te spelen zou ik gewoon nemen wat je al hebt. Niet teveel dure uitgaven doen.
 

Posted Sat 04 Nov 06 @ 7:12 pm
ik zit ook te kijken naar die DJ Control MP3.

Ik wil gewoon thuis wat gaan doen. Ik ben nog helemaal nieuw in het dj'en maar wil er graag een beetje mee spelen. Ik heb bij een vriend van me de software gezien en wow! ziet er goed uit! Ik overweeg het dus te kopen, maar is het idd verstandig om bijv de DJ Control MP3 aan te schaffen of werkt de software ook met andere mixers (bijv 2e hands dingen die ik wel op de laptop kan aansluiten)?
Het zonder mixer te doen lijkt ook goed te werken, maar is het dan wel mogelijk om met 1 geluidkaart bijv je 2nd deck op de koptelefoon te zetten? Of hoe doen jullie dat?

alvast bedankt voor de antwoorden!
 

Posted Sun 19 Nov 06 @ 9:35 pm
Er zijn verschillende mogelijkheden:\
- De demo gebruiken, deze werkt echter maar 20 dagen
- Hercules DJ control kopen. Hier zit geen geluidskaart in je hebt om voor te kunnen luisteren een 4.1 geluidskaart nodig. Hierbij zit een gelimiteerde versie van VDJ 3.4
- Hercules mk2 console kopen. Hier zit een geluidskaart in je hebt dus geen additionele kaart nodig. Hierbij zit een gelimiteerde versie van VDJ 3.4
- VDJ Pro (VDJ 4.1) aanschaffen, je hebt dan geen controller en dient een 4.1 geluidskaart te kopen of reeds te bezitten.

Ik raad aan om een mk2 te kopen en niet de mp3 control. Je kunt later altijd nog VDJ pro aanschaffen (met korting).
Als je wilt voorbeluisteren via de koptelefoon heb je minimaal een 4.1 (5.1 of 7.1 mag ook) geluisdkaart nodig. Het kan met een enkelvoudige geluidskaart, maar dan heb je mono en ook lastige verloop stekkertjes nodig. Je kunt dan beter voor een paar toentjes een 5.1 geluidskaart kopen

Even wat rechtzetten: Je sluit je laptop aan op een mixer en niet andersom. Je moet je laptop / pc zien als een afspeel apparaat, net als een draaitafel of cd speler.
Ik gebruik een 4.1 geluidskaart, die ik op 2 kanalen van een externe mixer aansluit. Daarnaast gebruik ik ook tijdcode cds of vinyls. Zie blog voor wat fotos.
Ewout

 

Posted Sun 19 Nov 06 @ 11:30 pm
Bedankt voor de info Ewout.

Ik heb al gezien dat mijn laptop waarschijnlijk niet goed genoeg is om spullen aan te sluiten. Er zit een geluidskaart in met 1x line out en 1x line in. Mijn computer heb ik echter 2 geluidskaarten in (2x 5.1) dus ik sluit het daar maar op aan dan.

Je raad de mk2 aan maar wat is het echte voordeel van die boven de mp3?
Want het verschil is toch aardig groot in prijs.

alvast bedankt!

ps. ik heb de trial version gedowload, echt een leuk programma. Ik ga zeker de pro kopen zodra ik een mixer heb.
 

Posted Mon 20 Nov 06 @ 10:03 am
De mp3 control is gebaseerd op de eerste versie van de console. Deze is wat betreft kwaliteit beduidend minder dan de mk2. Daarnaast heeft de mk2 een ingebouwde geluidskaart. Met deze geluidskaart kan je ook direct tijdcode gebruiken.
Ewout
 

Posted Mon 20 Nov 06 @ 6:33 pm
loser22Home userMember since 2006
heb zo juist mijn dj control mp3 geinstaleerd maar ik kan mijn hoofdtelefoon niet gebruiken zelf niet met een spliter kabel weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
 

Posted Mon 11 Dec 06 @ 3:25 pm
Als je de mp3 control hebt gekocht, vul dan even je serie nummer in in je profiel, zo kan iedereen zien dat je een Hercules product hebt.
Beschrijf even duidelijk hoe je het aangesloten hebt. Zo kunnen we mogelijk de oorzaak vinden.

Nog een additionele tip. Je dient het voorbeluister knopje op de console ingedrukt te houden tijdens het voorafluisteren. Dit is een limitatie van de dj console editie.
Ewout
 

Posted Mon 11 Dec 06 @ 6:38 pm
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb al een tijdje Hercules Dj control MP3 met de virtual dj 3.4 versie en iemand heeft mij aangeraden om een usb geluidskaart erbij te kopen om voor te beluisteren en dat heb ik enkele dagen geleden gekocht. Nu het probleem is: als ik mijn boxen in 'front' steek en mijn hoofdtelefoon in het hoofdtelefoon gaatje en dan op het knopje druk om voor te beluisteren hoor ik niets. Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen?

Groetjes Julleke
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 10:19 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
zo als ik al vertelde mail me eens ik kan u helpen

greetz
dimi
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 11:58 am
Zoals reeds aangehaald. Liefst je vraag maar 1x te posten. Nu moet ik de moeite nog doen op dit topic te sluiten :(

Daar gaat die dan.... HUH... aaah in orde :)
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 12:57 pm


(Old topics and forums are automatically closed)