Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pitch probleem met timecode.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Nu mijn vraag is, ik gebruik 2 timecode cd's op mijn Cdj 500II momenteel met vdj4.0
Als ik een nummer laat spelen en ik wil de pitch veranderen en ik verschijf de pitch, dan duurt het altijd 5 seconden voor dat de pitch in vdj volgt, das nogal vervelend.
Zeker als ik snel een nummer wil ingooien, zit ik altijd meer dan 20 seconden bezig om die pitch juist te zetten, en met de muis dat doen, is nogal stom. Kan ik daar iets aan doen ?
 

Posted Wed 30 Aug 06 @ 7:02 pm
Nog een vraag, Moet ik de TCV van virtualdj gebruiken of zijn er alternatieven. Want 45 euro voor 2 platen is wel echt duur.

En nog iets, heb virtualdj vorige week gekocht. Juist voor de update naar de 4.0. Nu heb ik de visa kosten nagekeken. En hier stond dat ik 215 dollar heb moeten betalen voor virtualdj. Dat is omgerekend ongeveer 170 euro. 125 euro en 170 euro ???. Ok de vat kan ik begrijpen dat er bijkomt maar 45 euro VAT klopt nix van. Maar goed daarom dat ik die timecodes ook niet wil kopen op deze site, want dan zeggen ze 40 euro of 45, maar dan komt daar nog vat bij, is wat overdreven niet??? Iemand een verklaring, welke mensen hier hebben nog zoveel moeten betalen ?
 

Posted Wed 30 Aug 06 @ 7:25 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Ik heb voor die platen 48 euro betaald. Voor VDJ 180 dollar. Dusja :)

Greetz
djpuurs
 

Posted Wed 30 Aug 06 @ 8:19 pm
Solaris,
je kan alleen de VDJ timecode platen gebruiken. Over een tijdje komt Numark virtual vinyl uit. Deze platen zijn dezelfde als de VDJ timecode platen. Deze kan je dan overal kopen, waar ze ook andere apparatuur van Numark verkopen.

Je kan tijdens de aanschaf opgeven of je wilt betalen in euro of dollars (tenminste dat was toen ik VDJ kocht in 2003). Heb je hier voor dollars gekozen? De prijs die op de site van VDJ staat is zonder vat = btw. Deze komt er nog bij, maar volgens mij staat dat ook in een overzichtje tijdens de bestelling.

Als ik de pitch aanpas op mijn cd spelers of platenspelers, reageert VDJ gelijk. De pitch slider echter die reageert pas later. Dit komt doordat vdj niet weet of je de pitch verschuift, of dat je bend (afremmen, bijsteppen met de hand). Met timecode komt het meer neer op handmatig mixen ipv op de bpm van vdj vertrouwen.
Ewout
 

Posted Wed 30 Aug 06 @ 9:58 pm
DJSIKLE userMember since 2006
Ik heb de dj console MK2 met virtual dj 3.4.1-DJConsole, nu is mijn vraag of de pitch hoger kan dan 33.3%?

Bedankt.
 

Posted Sun 02 May 10 @ 6:35 am
Hmmm. Een 4 jaar oude vraag gebruiken over TimeCode om je vraag te stellen over het pitchbereik van de console..... Apart.

Maar goed: Open VDJ, klik op Config (de instellingen) en dan op de tab Options. In het veld dat dan verschijnt staat (maar dat is in de Pro-versie, weet niet zeker of dat bij jou ook zo is) aan de linkerzijde een knop met Pitch-bereik (da's gek, dat staat bij mij nu wel in het Nederlands....) Iedere keer dat je op die knop klikt, gaat het bereik een stapje hoger, tot 100% +/-. Daarna springt hij weer terug en begint weer onderaan bij 8% +/-.

Succes!
Martin.
 

Posted Sun 02 May 10 @ 6:46 am
4 jaar geleden toen ik nog jong en onbezonnen was !

Maar deze gaat dicht. Hij zal het wel vinden.

mvg

Solarius
 

Posted Sun 02 May 10 @ 5:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)