Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wanneer gaat V4.0 uitkomen ? - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Vind het toch wel een beetje een rip off allemaal, versie 4.0

Als ik het internet rondspeur ziek ik vele reviews zoals deze :

http://www.djchat.com/boards/showthread.php?p=665268

" Overall I like the new upgrade. Even though it has gone up a major release point, it still kinda feels like a point release to me. A lot of things have been fixed since 3.4 but there is nothing ground breaking except for the audio quality in this release. Let's see what 4.1 has to offer when it comes out ".

Maw. komt het er op neer, imo, dat ze dus grote verbeteringen alleen in zogenaamde nieuwe release's uitbrengen, daar waar in 3.0 al menig gebruiker over geklaagd heeft en feitelijk in, nu 9 maanden dat ik het gebruik, niets is veranderd in versie 3.0, niets schokkends iig, en zeker niet de soundengine.

Ik vind het dan ook een beetje een rip-off om nu na 9 maanden 3.0 weer een nieuwe versie aan te schaffen. Vanaf het begin heb ik V-DJ ook verzocht om standaard andere resolutie skins te leveren bij de volgende patches, aangezien steeds meer mensen werken met een groter scherm tegenwoordig, maar ook dat is niet gebeurt.

Zoals het er nu voor staat zal ik niet over gaan op V-DJ 4.0, gezien het een developers bedrijf is imo die weinig tot niets doet voor hun community. Het lijkt een beetje op bedrijven als Valve, community software uitbrengen en dan naderhand niets meer voor de community doen. En verhaaltjes dat ze het te druk met andere dingen hebben trap ik niet in, dan moet je niet commercieel de markt op gaan of een beter beleid uit stippelen.

Dit is geen flame bait ofzo maar een opsomming van feiten waarbij ik vind dat V-Dj de community te kort doet ! Ook heb ik in het verleden eens aangekaard om de skins sectie wat duidelijker op de website in te delen, dat werd ondersteund door SuperStorm, helaas, ook hier word geen aandacht aan besteed. Gauw maar overgaan op echte CD/mp3-harddrives spelers :o)

 

Posted Fri 01 Sep 06 @ 12:39 am
Parabellum,
wat je zegt klopt niet helemaal.

Bij andere software leveranciers, zoals Microsoft, maar ook een boel audio software (bpm studio, ea) moet je een nieuwe versie steeds weer opnieuw aanschaffen.
Bij VDJ is dit niet zo alle versies vanaf versie 1.0 (die ik indertijd aangeschaft heb) waren gratis updates. Dit zijn er nu al zo'n 22 of 23 geweest.
Daarom is dit zeker geen rip of, je kan de nieuwe versie gratis downloaden of je deze gebruikt moet je helemaal zelf weten.

Voor de gratis versie die bij de console zit is dit natuurlijk niet zo. Je moet dit een beetje zien als een demo. Vele gebruikers van de dj console versies hebben dus alland de pro versie aangescaft. Deze konden dan dus ook gratis downloaden.

Daarnaast heb ik gister avond even het verschil getest tussen 3.4 en 4. Ik heb op de pc in mijn dj meubel nog 3.4 staan. Op mijn laptop ben ik aan het expirimenteren met 4. Ik heb beide aangesloten op mijn 5kW geluidset en op beide hetzelfde nummer (ook exact dezelfde file) afgespeelt. Dit is echt een wereld van verschil. Zeker als je de pitch verder zet dan +/- 1%. Dan heb ik het nog niet eens over de master tempo gehad. Voor mij is het dus echt een grote stap vooruit en ik vind het rechtvaardig dat ze het een major release noemen.

Kijk voor de grap even hier, om te zien hoeveel functionaliteit er vanaf versie 1.0 bijgekomen is en dat allemaal gratis. Hier zouden een heel stel andere software bouwers een voorbeeld aan kunnen nemen
Ewout
 

Posted Fri 01 Sep 06 @ 12:24 pm
amarolHome userMember since 2005
hey Ewout,

Ik heb in het verleden al eens wat vragen hier gesteld wat betreft geluid dat precies wegebt enzo en dat ze me aangeraden hadden de gain op nul te zetten enzo. Nu las ik jouw reactie en vertelde je dat het verschil tss 3.4 en vdj4 een groot verschil is op geluidsgebied... wil je beweren dat het veel beter is vdj4 dan de vorige en dat je 100 procent erop kunt rekenen te draaien met pc en vdj4.0 het is maar dat ik nog niet zo overtuigd ben om deze aan te schaffen enzo ik zou eigenlijk eens naar iemand toe willen gaan en eens echt te willen horen hoe dat vdj.4 "draait" ik woon in Mechelen moest je een adres kennen graag hoor

groeten

Nico
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 12:13 pm
geluid dat "wegebt" kwam veelal door het inschakelen van de limiter en een te hoog ingestelde gain (hoger dan -2dB). De limiter ging dan het volume, automatisch, terug draaien. Daarnaast was het zo dat als je de gain harder dan -3dB (beetje afhankeijk van de geluidskaart) zette, dan had je last van vervorming. Zeker als je daarbij met een pitch gebruikte van meer dan +/- 2%.
Goed nieuws: De limiter zit er niet meer in v4. de vervorming blijft nu weg tot ongeveer + 3dB. Dus als je de instelling nu zet op "Always 0 dB", werkt het prima. Ook de pitch heeft nu geen invloed op de geluidskwaliteit.
Als je VDJ wilt proberen, is het het beste om te wachten tot de demo uit is. Dan kan je het op je eigen systeem testen.
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 4:44 pm
Superstom, we kunnen niet alles met elkaar gaan vergelijken, ieder produkt is anders, gelukkig. Als Apple of Windows met een nieuw besturing systeem uitkomen dan is dat iet wat uitgebreider dan een stand alone software progamma.

Waar het mij om ging is dat wanneer je je software hangt aan een stuk hardware, in dit geval de Hercules console, dat, met name de soundengine upgrade, geen major update is die een nieuwe aanschaf rechtvaardigd. Dit hadden ze imho al lang kunnen fixen en in een gewone patch kunnen uitbrengen, waardoor je idd. progressie ziet in een produkt. Geld is voor mij niet het probleem voor een nieuwe aanschaf, maar het gaat mij om het principe.

Ik heb van de week wederom een ticket ingediend omtrend de standaard skins die worden bijgeleverd. Ik had hier destijds al eens een topic over gestart en dat heb jij destijds ondersteund in het algemene user forum.

In het kort kwam het er op neer dat wanneer ik grotere schermen gebruik, met grotere resolutie's, dat ik dan bij de community skinners moet aankloppen voor andere skins. V-DJ is niet geintersseerd in het feit dat er ook mensen met grotere schermen werken en blijven volharden in de 800-600 en 1024-768. De standaard staat vandaag de dag op 1280-1024. Overigens word de support gedaan door vrijwilligers dus je weet niet of dit soort aanbevelingen rechtstreeks uberhaupt bij V-DJ worden neergelegd.

Ik uitte een stukje positieve kritiek hierover wat me niet in dank werd afgenomen, mijn toon zou te.... ? Anyway, de Hercules en V-DJ is voor mij een gadget, maar voor velen is dit het meest haalbare binnen hun budget, we weten allebei wat de muziekwereld opleverd, zo ook met een drive in show, het is meer een hobby en liefde dan een boterham er mee verdienen. Ik zelf stap binnenkort over op de Pioneer, DVJ-X1.

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=9032&taxonomy_id=44-106

Vind het jammer, de Hercules levert een leuke console voor mij als add-on voor op de pc, maar vind dat V-Dj achter blijft in het aktief ontwikkelen van de benodigheden van de gebruiker. Maar goed, het was, is en blijft positieve kritiek, niets meer en niets minder :o)

Overigens gebruik ik nu een Acer Aspire 9804WKMi laptop, 20 inch, met een resolutie van 1680-1050. Zet daarmee de original skin op fullsize en je hebt na een half uur al hoofdpijn, alles word teveel opgeblazen en blurry. Ik weet, er is meer software op de markt, maar dat doet niets af aan de positieve kritiek.

Geluk verder met V-DJ.
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 1:27 am
@Parabellum,
wat betreft de skins ben ik het met je eens. Dit zou op een of andere wijze soepeler kunnen verlopen. Ik gebruik voor mijn drive in een 15Inch tft, omdat een 17Inch er niet inpaste (het meubel is gemaakt, toen pc's nog niet voor dj activiteiten werden gebruikt). Deze draait op 1024*768.

Daarnaast is de versie die bij de console zit een gratis versie. Je koopt de console met die betreffende versie. Deze kon je op dat moment ook proberen (Demo versie). Er is nooit gezegt dat er updates voor de console beschikbaar zouden komen. Er zijn toch 2 upgrades geweest voor console users.

De sound engine is helemaal van scratch opgebouwd. Dit betekend dat de bijna de hele applicatie aangepast is. Ik vind het rechtvaardig dat deze versie niet gratis beschikbaar komt voor de console users, er moet immers een reden zijn voor een upgrade ;-)

Als je ziet hoe VDJ gegeroeid is van 1.0 naar nu vind ik het een mooie groei lijn. Tel er nog 2 a drie jaar bij... De pioneer dvj x1 zijn ook hele mooie apparaten. Klein tipje. Kijk even op de Pioneer site. Er is een nieuwe dvd speler aangekondigt (DVJ 1000), die bijna dezelfde functionaliteit heeft, kleiner en goedkoper is.
Als je het over vergelijken hebt: VDJ €180 2*dvj x1 €6000 ;-)

Kijk ook eens in de volgende thread. Vooral naar de video: "DJ LarryD demonstrationg Virtual DJ video mixing Part 1" en ook naar Part 2
Ewout
 

Posted Tue 05 Sep 06 @ 6:46 pm


(Old topics and forums are automatically closed)