Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoofdtelefoon aansluiten op Geluidskaart?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste heren,

Ik heb een SoundMAX Digital Audio Geluidskaart op me Dell PC. Ik zou graag gebruik willen maken van de headphone out, heeft iemand een idee of dat gaat met 1 Geluidskaart. Heb de hoofdtelefoon overal in gestopt, maar ik hoor niks. Kan iemand mij helpen?

Mvg,
Bjorn
 

Posted Wed 28 Jun 06 @ 9:14 pm
Bjorn,
de meeste laptops hebben 1 uitgang. Deze kan je op je versterker aansluiten of er een hoofdtelefoon in prikken. Als je echt wil mixen en het geluid over je speakers horen en tegelijkertijd de andere speler voorbeluisteren op je hoofdtelefoon, heb je een externe usb, firewire of pcmcia geluidskaart kaart nodig.

Er zijn sommige laptops met 2 uitgangen, maar dit zijn er maar weinig. Kijk dus nog even goed of je deze "uitgang" niet verwart met de microfoon ingang.

Om voor te kunnen luisteren heb je de full version van VDJ nodig. Voorafluisteren is namelijk niet beschikbaar in de demo versie.
Ewout
 

Posted Wed 28 Jun 06 @ 9:59 pm
Bedankt voor je snelle reactie!!!
Ik moet dus een externe geluidskaart kopen, als ik het goed begrijp?

Mvg,
Bjorn
 

Posted Thu 29 Jun 06 @ 4:51 pm
Sorry, maar heb dus geen laptop, maar een 5.1 kaartje in een vaste kast!!
Is het dan nog steeds niet mogelijk?

Mvg,
Bjorn
 

Posted Thu 29 Jun 06 @ 4:54 pm
Met een 5.1 kaart kan het wel. Je sluit dan de front uitgang aan op je boxen en je hoofdtelefoon op de rear uitgang. Je hebt hier alleen wel de pro versie van VDJ nodig. Je kunt echter ook een Hercules mp3 control of een Hercules mk2 kopen, dan heb je een controller met buttons en schuiven. Hierbij zit een (uitgeklede) versie van VDJ, waarmee je mbv je 5.1 geluidskaart kunt voorbeluisteren via de hoofdtelefoon.
Let er wel op dat binnenkort VDJ versie 4 uitkomt. Hierin zitten veel verbeteringen, zoals betere geluidskwaliteit. De upgrade is gratis voor mensen die nu reeds een pro versie hebben aangeschaft. Er is nu nog een special internet offer geldig, de vraag is of dit na de lancering van VDJ zo blijft.

Dus even goed nadenken wat je wil en dat afmeten tegen je budget. Heb je nog vragen stel ze gerust.
Ewout
 

Posted Thu 29 Jun 06 @ 6:41 pm
Oke bedankt! Ik hoor inderdaad niets via de hoofdtelefoon, dus zal het wel niet de Virtual DJ Pro zijn. Waar kan ik het beste die Hercules MP3 Control aanschaffen, gewoon via de audio-zaak? Nog een vraag: Ik zag op de foto's dat jij heel professioneel bezig bent, vanwaar de vrij eenvoudige Virtual DJ? Er zijn toch ook Cubase etc.

Mvg,
Bjorn
 

Posted Fri 30 Jun 06 @ 9:01 am
Je kunt de Hercules producten hier in Nederland kopen en hier in Belgie.

Ik gebruik VDJ, omdat ik redelijk veel verschillende klussen doe, van een verjaardag of bruiloft tot een feesttent en grote bedrijfsfeesten. VDJ is heel flexibel. Ik kan het gebruiken met alleen een laptop, samen met een controller, of time coded vinyls of time coded cds gebruiken. Daarnaast ben ik ook bezig om video toe te gaan voegen.
Het enige alternatief voor VDJ is (mijn mening!) SSL. SSL is echter veel minder flexibel en meer gericht op club djs, die altijd (time coded) platen willen draaien.

VDJ is een dj programma, Cubase is een editing en sequecer programma, waarmee je in de studio nummers kunt componeren en producen, het is dus een heel ander soort pakket.

Ewout
 

Posted Sun 02 Jul 06 @ 12:06 pm
Ewout, super bedankt voor je snelle reacties! Je hebt me overtuigd, ga misschien morgen bij de mediamarkt een hercules dj control mp3 aanschaffen. Want zonder voorbeluisteren, is het telkens weer een gok!

Groeten,
Bjorn
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 7:30 pm
Graag gedaan. Als je na de aankoop nog vragen hebt, post ze dan hier, of in een nieuwe thread.
Ewout
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 8:23 pm
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb al een tijdje Hercules Dj control MP3 met de virtual dj 3.4 versie en iemand heeft mij aangeraden om een usb geluidskaart erbij te kopen om voor te beluisteren en dat heb ik enkele dagen geleden gekocht. Nu het probleem is: als ik mijn boxen in 'front' steek en mijn hoofdtelefoon in het hoofdtelefoon gaatje en dan op het knopje druk om voor te beluisteren hoor ik niets. Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen?

Groetjes Julleke
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 10:21 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
graag eerst welk merk van uw usb geluidskaart.
eerste indruk bij veel geluidskaarten kan je instellen dat je verschillende geluidsbronnen (semultaan) door elkaar kan spelen.
maar als je effe uw merk eens verteld dan kunnen we u verder helpen


greetzzzzzz
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 11:55 am
En nog een topic dat ik mag sluiten omdat er iemand zo slim is om zijn vraag in meerdere topics te posten.

Je vraag 1x posten is genoeg.

mvg
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 12:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)