Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: !!! Koptelefoon !!! ( voorbeluisteren ) - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ik heb dus vandaag een DJ Control Mp3 gekocht. Hij werkt perfect, helaas kan ik men plaatjes niet voorbeluisteren met men koptelefoon , als ik op het knopje druk voor het voorbeluisteren van het muziek , komt het geluid via uit men boxen plaats van men koptelefoon. Kan iemand me helpen plz dat zou me zeer dankbaar zijn ;)
( + ik heb een 7.1 geluidskaart (Digifire 7.1) en een standaard geluidskaart )
 

Posted Sat 27 May 06 @ 6:58 pm
je gaat in je settings en dan klik je op het vinkje bij 4.1 geluidskaart en dan steek je je hoofdtelefoon op de achterste output van je mixer (zwart denk ik) en dan als je je liedje dat je wil voorbeluisteren selecteerd (in groen zetten) en je volume op 0 zet en op het voorbeluister knopje drukt op je console kan je voorbeluisteren
 

Posted Sat 27 May 06 @ 8:31 pm
Als ik mijn eigen mening mag geven vind ik die mp3 controller dikke brol. Das gewoon een mkI zonder geluidskaart. Toen ik de MkI kocht was ik wel blij dat het tenminste nog een goede geluidskaart was. De knopjes werkte niet zo heel goed en er was een beetje een delay maar er viel nog mee te werken. De MkII is gewoon een beetje verbeterde knoppen en geluidskaart die ook 2 inputs aankan. Maar gvd die mp3 is dik geld verlies, als je die wilt gebruiken moet je al een computer hebben met 2 geluidskaarten.
 

Posted Sun 28 May 06 @ 5:15 pm
toch niet! in mijn computer zat er standaar een 5.1 geluidskaart dus heb ik de dj control mp3 aangeschaft en koptelefoon in achterste output van geluidskaart, wat instellingen doen en alles gaat perfect ik heb al met 2 geluidskaarten gedraait, in mijn vroeger pc, en nu met een 5.1 en ik hoor geen verschil!
 

Posted Sun 28 May 06 @ 6:58 pm
Pff die controllers allemaal brol. Virtual dj ruled wel, maar ik ben meer voor de maya en cd spelers methode. Ten eerste veel betere besturing. Want die dj console die is traag en happert soms. Maar ja tegenwoordig is iedereen te lui om goeie gear te kopen of heeft er geen geld voor over. Als muziek u passie is koopt ge gewoon cd spelers en platenspelers. En ik vind alles zalig aan virtualdj maar alleen die autobeat chit verpest het. Da maakt het onprofessioneel. Daarom zijn er nog veel dj die liever andere programma's preferen zoals final scratch.
 

Posted Mon 29 May 06 @ 9:14 pm
@solarius:
waarom is die beatmatch onprofessioneel? Het is immers een handig middeltje. of je nucd spelers gebruikt waar het aantal bpm komt op te staan of je gebruikt de dac3 of xp10 als controller is toch net hetzelfde. ik geef toe dat de dj console misschien wat onhandig is, maar waar ik het schijt vanb krijg is dat er dj's zijn die vinden dat ze geweldig zijn omdat ze 2 plaatjes ineen kunnen mixen maar waarbij het volk allemaal op zijn gat blijft zitten. Ik ben ooit in een dancing geweest waar de dj totaal niet kon mixen maar waarbij wel 800 man op de dansvloer helemaal uit zijn dak ging. wie is er nu een goeie dj? Op en feest ziet zelfs 80% niet met wat voor istallatie je draait.
 

Posted Tue 30 May 06 @ 2:47 am
Ze is onprofessioneel omdat ze de muziek hard vervormt vind ik. En das toch saai, dan moet je nog minder doen als je met virtualdj werkt. das voor beginners.
 

Posted Tue 30 May 06 @ 8:17 am
'de muziek vervormen' snap ik niet goed. het is gewoon een controller dus de muziek komt van de pc.
 

Posted Tue 30 May 06 @ 1:39 pm
muziek vervormd door pc! niet door controller heb de laatste nieuwe pc en heb niks van vervorming
 

Posted Tue 30 May 06 @ 7:52 pm
ja ik bedoel door virtualdj, als ge die instellingen zo time strech en al die dingen gebruikt word den beat mega hard vervormt als je pitcht echt zonde van zoon programma, maar ge kunt da allemaal uitzetten en dan ist wel een goei programma. Maar allé geeft toe die controllers dat toch slecht werken tegenover met technics of pioneers. En ge kunt na ook wel jb tts kopen of van gemini das ook ni zo duur voor 2 hé, en als ge geen geld hebt voor platen pakt die timecode en amuseert ge u met virtualdj. Das toch vele beter dan dien hercules plastiken brol. Wil me zelf ook de voledige virtualdj aanschaffen zodat ik goedkopen muziek kan kopen via internet. Ga een maandje werken en ge kunt die tts betalen. Ok voor niet djs zijn die hercules dingen zeer goed, maar voor djs komaan ni stom doen hé .
 

Posted Tue 30 May 06 @ 9:11 pm
njah hercules is wel plastiek en andere mixer is inderdaad beter maar als je een andere mixer beweegt beweegt hij niet mee in virtualDJ maar met de hercules wel das wel tof
om te beginnen is de hercules goed maar na een tijdje wil je meer, vroeger wou ik dat niet geloven maar nu wel (ben aan het uitkijken voor een nieuwe mixer: iemand suggesties? )
 

Posted Tue 30 May 06 @ 9:28 pm
Ik zou voorstellen een maya 44 te kopen en gewoon je mixer en platenspelers of cd spelers te gebruiken. Ja wat is je budget? Als je weinig geld hebt zou ik zeggen behringer of numark of gemini. Als al wat mee poen hebt rodec en pioneer. En dj Ibizix heb je al platenspelers of cd-spelers wat dat heb je ook nodig hé. Als je dat hebt gewoon 2 timecode vinyls of cd's, maya installeren en je kan draaien als een echte dj met virtualdj (y).
 

Posted Wed 31 May 06 @ 8:24 am
ben aan het kijken om Numark CDN-22MK4 te kopen maar de mixer ben ik nog niet helemaal uit
en cd spelers zijn gewone cd speler en discmans die ik al heb aangesloten maar dj cd spelers heb ik nog niet gehad ben ook nog maar 14 jaar
 

Posted Wed 31 May 06 @ 1:48 pm
ja, 14 jaar is wel jong. En werken mag je nog niet. Maar als ik mijn mening mag geven zou ik die numarks ni kopen, ma ja das mijn eigen mening. En met platen wil je daar nog ni mee beginnnen? En als mixer zou ik is gaan zien voor behringer en gemini zitten er zeer goede bij. Blijve zoeken en geld sparen en vragen aan de ouders :d
 

Posted Wed 31 May 06 @ 9:37 pm
ben meer voor cd spelers
je kan cd's kopen op je computer zetten en zelf dan weer samenstellen met platen niet je kan natuurlijk timecode vinyls gebruiken maar als je dan eens zonder VDJ wil draaien heb je weer platen nodig en turntables zijn duurder dan cd spelers en een dubbele cd speler is handig want het is klein en het is voor op mijn kamer te draaien (kan er wel turntables zetten maar heb dan minder plaats om te werken voor school :p)
 

Posted Wed 31 May 06 @ 9:44 pm
ja ik ben nogal een hevige jongen, en ik kan niet werken met die kleine dubbele cd spelers. Ik heb 2 cdj 500 II pioneers, die zijn oud maar wel zeer goed en zeer groot ! En das goe.
 

Posted Wed 31 May 06 @ 10:01 pm
hallo ik heb ook zo een probleem, ik heb me een dj control gekocht maar kan niet voor beluisteren heb het bij config - soundcard aan gevinkt en heb me een muse pocket LT externe geluidskaart aangeschaft maar krijg het spel niet aan de gang:) maar moet je voor te kunnen werken met je koptelefoons die pro versie hebben? ik heb alleen de installatie cd geeinstalleerd.. ik weet het niet heb mij al doodgezocht zou iemand mij verder kunnen helpen?
 

Posted Fri 15 Dec 06 @ 7:44 pm
Nee, je hebt geen full version nodig om voor te kunnen luisteren. Wat je wel nodig hebt is een 4.1 geluidskaart of beter. Ik weet niet wat die muse pocket voor een geluidskaart is, controleer even of dit een 4.1 of beter is.
Daarnaast dien je tijdens het voorbeluisteren de knop voor voorbeluisteren op de dj control constant ingedrukt te houden (dit is niet nodig in de full version).
Ewout
 

Posted Sun 17 Dec 06 @ 3:12 pm
 

Posted Thu 28 Dec 06 @ 3:34 pm
jetseHome userMember since 2006
beste ibizix ik ben ook veertien.
en heb nu ook twwe draatafels een mengpaneel.
en dat zonder te lenen van mijn ouders.
het beste wat je kan doen iz een kranten wijk nemen op de naam van je ouders.
heb ik ook gedaan en verdiende 40 euro per maand.

dus als je echt wil zal het je wel lukken het duurt trouwens wel eventjes.
ben al van mijntwaalfste bezig en heb het eindelijk

maar het wachten en werken werd rijkelijk beloond.

dus ibizix veel succes
 

Posted Thu 28 Dec 06 @ 4:34 pm
80%