Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidskaart! Probleem!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

j0eriHome userMember since 2006
ik Dacht ik zal eens bovenop mijn interne geluids kaart een 5.1 geluids kaart instaleren van een vorige pc een Trust 514DX 5.1 Sound Expert Opt. een van de goedkopere Kaarten.
maar sins dien is mijn VDJ 3.2 heel erg traag als ik een liedje op een tafel sleep laad hij hem heel traag als ik er 2 tegelijk laat laden loopt VDJ soms even vast. Wat te doen ???

Geen goeie geluidskaart...
Geen goeie Drivers...
 

Posted Mon 16 Jan 06 @ 9:06 pm
j0eriHome userMember since 2006
hier btw nog meer specs van deze geluidskaart

Dolby (R) Digitale 5.1 PCI-geluidskaart
met digitale & optische geluidsingang & -uitgang
Perfect voor optimale geluidsweergave bij DVD-films
Kopieer perfect geluid van geluidsapparatuur zoals
Mini Discs & CD-spelers zonder enig kwaliteitsverlies
Volledig EAX en DirectX compatibel;
beleef de ultieme spelsensatie
Geavanceerde digitale Audio Rack software
Met extra digitale opties zoals MP3-conversie
Fijnafstelling sample rate & andere mogelijkheden
Optical Toslink-kabel meegeleverd
voor optimale digitale geluidsoverdracht

ik heb een goeie Pc met genoeg interngeheugen ik zelf denk dat het aan de geluidskaart licht ( 5.1 )
 

Posted Mon 16 Jan 06 @ 9:15 pm
Dit kan vele oorzaken hebben. Je kunt het volgende proberen:
- Kijk in het VDJ config menu of op het tabblad "Video" het "Activate" vinkje wel uit staat. Als deze aanstaat kan het laden heel lang duren.
- Vanuit het Windows configuratie scherm alle geluidskaarten verwijderen, daarna opnieuw opstarten en nadat Windows de geluidskaart heeft gedetecteerd, de drivers opnieuw installeren
- De laatste drivers downloaden en installeren van de fabrikant van de geluidskaart.
Als dit het niet oplost heb ik misschien nog wel wat tips
Ewout
 

Posted Tue 17 Jan 06 @ 7:15 pm
j0eriHome userMember since 2006
heb het eens geprobeert maar VDJ blijft traag :(
snap het echt niet
 

Posted Tue 17 Jan 06 @ 7:54 pm
j0eriHome userMember since 2006
0w ik heb ffkes zitte kijke en heb ens een DirectX driver gedownload en mn 5.1 kaart eruit gehaalt volgens mij lag het aan beide .. :P
nu dat ik weet dat deze optie niet zo wil lukke wil ik overgaan op dit systeem
http://img398.imageshack.us/img398/9278/vdjstereosplitter9lz.gif
maar ik zou niet weten of dit goed lukt en of dat de kwaliteit van de muziek goed blijft
heeft hier iemand ervaaring mee ?
 

Posted Tue 17 Jan 06 @ 8:34 pm
Vul even je serienummer in je gebruikers profiel in zodat we weten dat we met een legale gebruiker te maken hebben..
 

Posted Wed 18 Jan 06 @ 12:30 am
j0eriHome userMember since 2006
waar ken ik mn gebruikers profiel vinde ?
 

Posted Wed 18 Jan 06 @ 7:14 pm
als je je inlogt een blauw tabblad waar op geschreven staat "modify my profile" ergen links boven
 

Posted Wed 18 Jan 06 @ 9:02 pm
Ik werk met een Traktor Kontrol S2 en krijg geen geluid meer uit mijn boxen. Er staat bij de instellingen: fout! naast de Traktor Kontroller. Als ik op toepassen klik verschijnt er een foutmelding: Virtual DJ - Geen geluidskaart *Traktor Kontrol S2 MK2 GetMixFormat failed (WASAPI). Hoe kan ik dit oplossen?


 

Posted Fri 01 Nov 19 @ 10:32 am
Beste,

je hebt een bijna 14 jaar oud topic gereanimeerd. Voorgaande antwoorden zijn absoluut niet relevant meer want we zijn inmiddels meerdere versies van VDJ verder. je kunt dan beter een nieuw topic aanmaken.
Je hebt waarschijnlijk delen van je geluidskaart ingeschakeld staan. Die vindt je terug onder de speakersinstellingen van je PC, tab "GEavanceerd".
 

Posted Tue 26 Nov 19 @ 1:19 pm


(Old topics and forums are automatically closed)