Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ + XDJ-XZ, klinkt plots VALS, het tempo veranderd, en lage geluidskwaliteit.
Ik heb ineens te maken met het VALS klinken en verlies van geluidskwaliteit bij vdj met een xdj-xz.
Vooral hoge tonen sissen, en tempo gaat soms zeer kort op en neer, en alles klinkt vals.
Ook verandert het tempo soms als je aan het andere jogwiel draait.
(P.S: ik heb dit probleem niet als ik andere dj-software zoals recordbox gebruik).
Als ik bijvoorbeeld: Ik draai aan het jogwiel aan de linkerkant en het nummer dat aan de rechterkant wordt afgespeeld, wordt vervormd. ook andersom.
Ik hoor ook tikken of kraakjes op de track die wordt afgespeeld als ik aan het tegenoverliggende jogwiel draai, ook al zijn de schuifregelaar en fader op de tegenoverliggende jog/track gesloten.
Ik heb de buffergrootte van de asio al in alle standen verhoogd, alle andere apps uitgezet, internetverbinding gesloten, maar het heeft geen effect.
Ook gedaan : disable stems processing by setting the mathEngine option to disabled= geen verbetering.
Ik gebruik al +10 jaar vdj op Pioneer mixers en Windows PC zonder problemen.
Dit probleem deed zich plotseling +- een week geleden voor, na al meer dan 1 jaar vdj met xdj-xz te gebruiken.
Ik ben nu gedwongen om recordbox of een andere software te gebruiken, omdat ik dit probleem niet heb bij het gebruik van andere dj-software.
Ik denk dat dit probleem begon na een vdj-software-update.
Weet iemand de oorzaak van dit verlies van muziekkwaliteit en ongecontroleerde tempowisselingen in vdj/xdj-xz?
Mijn pc is voldoende krachtig denk ik : Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz , 64 bit, 16GB RAM.
 

Posted Wed 28 Jul 21 @ 2:39 pm
 

Posted Thu 29 Jul 21 @ 9:10 am