Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Cuenålen rör på sig vid vibration?!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hej allesammans!

Detta problem har jag haft i flera år nu och har även tagit upp frågan i den internationella delen av forumet men aldrig riktigt fått något konkret svar.
Har ni nånsin upplevt att cuenålen "smyger" fram och tillbaka vid vibration? Alltså du kan cue'a på ett ställe och när du sen tittar på skärmen efter en liten stund så har cuepunkten rört på sig så när du försöker slå beatet med cueknappen så hamnar du på en ny cuepunkt? Detta händer frekvent och det är extremt irriterande,
kan tillägga att detta BARA händer på CDJ's och inte på controllers, vet inte alls vad det beror på men har testat både Traktor och Serato och där existerar inte detta problem alls.

Vet inte ifall detta hänt nån annan men jag har nog sökt överallt på internet för en lösning då jag älskar att använda VDJ men det blir jobbigt när man står på ställen med lite mer vibration än ett normalt loungegig. Fick ett förslag på en lösning där jag skulle höja känsligheten på joggen men det hjälpte inte alls (om jag inte stängde av dom helt så att säga).

Någon som haft detta problem och vet hur man kommer runt det?

MVH
 

Posted Tue 01 Nov 16 @ 1:43 pm
Har också varit ute för samma sak! Hittade dock ingen lösning på problemet just då, och nu använder jag en kontroll så nu slipper jag det.
 

Posted Sun 06 Nov 16 @ 11:09 pm
Jag upplevde samma sak, har dock bytt till kontroller nu.
Men jag tror det blev bättre när jag växlade mellan "vinyl/CDJ" läge.
 

Posted Fri 18 Nov 16 @ 8:42 am


(Old topics and forums are automatically closed)