Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuw geripte VOB bestanden spelen niet.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Onlangs heb ik de cd--dvd van The Beatles aangekocht en op mijn harde schijf gezet. Ook alle tracks in VDJ volledig benoemd. Nu wilde ik ze eens beluisteren in VDJ en Ik krijg "Fout" in mijn speler te lezen. Ik heb ze weergegeven in een ander video programma (VLC media player) dat ik op mijn laptop heb staan en daar spelen de liedjes gewoon af.
Ik heb ook nog 2 vroeger geripte Queen nummers gevonden die niet meer spelen in VDJ. Nochtans heb ik mijn volledige DVD collectie op schijf staan. Vroeger omgezet naar MP4 maar tegenwoordig dus VOB. Ik heb net een update gemaakt naar versie 2857.1116
Op de afbeelding zie je bovenaan de pijltjes van het "beatles" bestand, rechts onderaan zie je de lege trackinfo behalve de datum van de eerste weergave, 4 januari om 19:10 waaruit blijkt dat de track reeds is gespeeld. Verder zie je het beeld van het bewuste nummer terwijl ik het weergeef in VLC. Let ook op de extensie in vlc en in vdj. Wat is hier aan de hand?
 

Posted Fri 19 Feb 16 @ 4:36 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Eerst gezien is wanneer virtualdj dit bestand de eerste keer gezien heeft. Het is dus niet de eerste keer dat het bestand afgespeeld werd, en aan de 'laatst gespeeld' en 'aantal keer gespeeld' kolommen kan je zien dat dit bestand nog nooit in virtualdj gespeeld is.

Hoe heb je het bestand op je computer gezet? DVD's hebben typisch een beveiliging die er eerst afgehaald moet worden vooraleer het vob-bestand afgespeeld kan worden.
Sowieso zou ik aanraden om de bestanden om te zetten in MP4, dit neemt een pak minder ruimte in, en wordt beter door allerlei software ondersteund.
 

Posted Sat 20 Feb 16 @ 10:57 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb het geript met DVD Decrypter, zie foto 1.
Een aantal zaken vallen me op. Ik heb de DVD terug geript en het nummer "Love me do"onmiddellijk benoemd in de tag editor. Vervolgens ben ik er in gelukt om het nummer in speler 1 in te brengen. Zoals je op foto 2 kunt zien, speelt de track maar bij "Eerstgespeeld" staat er niets vermeld. Nochtans is dit nu al de tweede keer dat de track wordt weergegeven. Onderaan zie je bij "bestandsnaam" ondanks dat ik verschillende keren de benaming heb willen veranderen en opslaan, nog steeds de "rip"naam.
 

Posted Sun 21 Feb 16 @ 2:58 pm


(Old topics and forums are automatically closed)