Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem met overzetten van VDJ7 naar een netbook

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb momenteel VDJ 7.4 draaien op een laptop met Vista home. Om een rampscenario te voorkomen wilde ik op een oude netbook met windows xp een kopie installeren van de laptop. In de tutorials vond ik dat alle settings worden opgeslagen in de folder Mijn Documenten/Virtual DJ. Deze folder heb ik, na het installeren van VDJ7 op de netbook, aldaar onder 'mijn documenten' gezet. Bij het opstarten van VDJ op de netbook stelde ik vast dat in de linkerkolom een pak folders ontbraken. Het aanpassen van de skin bracht geen verdoken folders op het scherm. Ik heb dan een aantal muziekfolders gekopieerd op dezelfde locatie zoals op de laptop; ook dat bracht geen soelaas. Wanneer ik ging kijken naar de map Virtual DJ/Folders op de laptop, zag ik dat deze de laatste maal was geüpdated op 3/6/2014; ik weet zeker dat ik nadien een pak folders heb bijgemaakt, maar om de een of andere reden dus niet in de Folders folder werden bijgezet. Ter info : in de Virtual DJ folder werden dit jaar slechts 2 bestanden geüpdated : 'VirtualDJ Database v6.xml' en 'Crashguard report.txt'. Enkel de Folders 'Track Listing', 'Sampler' en 'Skins' werden in 2015 geüpdated. Ik weet niet of het belang heeft, maar ook de map 'Mappers' is blanco. Deze situatie bevreest mij uitermate; als mijn laptop morgen crasht heb ik een groot probleem. Heb ik iets over het hoofd gezien, maakte ik een fout, laat het mij graag weten. Ik vraag mij af of het niet mogelijk is om manueel een refresh te doen op een of andere manier, zodat de Virtual DJ-folder zich aan de meest recente toestand aanpast (een soort snap-shot als het ware).
Mvg,
Jos.
 

Posted Sun 06 Dec 15 @ 6:40 pm
Jos,

ik vermoed dat je een user-account hebt gebruikt bij het kopieren op beide laptops. Een bestand dat met een Administrator-account is geïnstalleerd op de laptop kun je, na kopieren, alleen zien op de netbook als je daar ook als administrator op bent aangemeld. Daar zal je dus eerst naar kunnen kijken.
 

Posted Mon 07 Dec 15 @ 12:18 am
Bedankt Martin, ik zal dit eerst eens checken.
Mvg,
Jos.
 

Posted Mon 07 Dec 15 @ 10:59 am
Ik heb zowel op de netbook als op de laptop VDJ opgestart als administrator, maar dat geeft geen verschil.
Momenteel maak ik de meeste zorgen over mijn laptop. Als die morgen crasht dan moet ik VDJ met dezelfde parameters en instellingen kunnen gebruiken op mijn netbook (of desnoods een andere laptop). Ik neem geregeld een backup van de folder Virtual DJ, zodat ik deze steeds quasi up-to-date heb. Ik voeg twee snapshots bij : de eerste met alle folders die ik heb gemaakt tot hiertoe; de tweede is een snapshot van de contents van de folder Folders, die n.b. sinds 3/6/2014 niet meer werd geüpdated... op de laptop waar nu VDJ goed en zonder problemen op draait. Ik maak mij dus ernstig zorgen dat de folder VirtualDJ niet meer wordt bijgewerkt en ik bij herinstallatie een pak informatie kwijt zal zijn.
 

Posted Mon 07 Dec 15 @ 8:19 pm
Het gaat nog iets verder: Klik eens met de rechter muisknop op je icoon (op je bureaublad) van VDJ. Kies dan "Eigenschappen" en dan "Geavanceerd". Zet daar een vinkje bij "Uitvoeren als administrator" en laat me dan even weten wat het resultaat is. Mocht je dan nog niets zien, dan is er met het kopiëren al iets mis gegaan.
 

Posted Mon 07 Dec 15 @ 10:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)