Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj in combinatie met de dj tech mix-101

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn vraag is : als ik op de mix-101 de knop load/preview gebruik om nummers te selecteren ga hij in plaats van een nummer verder 5 nummers verder
wie kan mij hiermee helpen of zeggen wat ik misschien verkeerd doe
 

Posted Wed 02 Dec 15 @ 3:42 pm
Het probleem komt me niet bekend voor en is, voor zover ik weet, niet eerder gemeld. Je hebt waarschijnlijk een ander nummer geselecteerd staan dan je denkt. Probeer eens een nummer te selecteren met je muis en dat dan in te laden in een deck met de load-knop.
 

Posted Thu 03 Dec 15 @ 11:37 pm
Ja met de muis werkt het wel
Maar als ik de load kom gebruik om door de lijst van nummers te scrollen dan ga deze niet een nummer verder om te selecteren maar sla er vijf over
En kan ook niet omhoog met de load knop
Hoop dat ik het goed uitleg
 

Posted Fri 04 Dec 15 @ 9:39 pm
Ah... Ik begreep je inderdaad verkeerd.
Het lijkt erop dat er iets mis gaat in de mapper van de controller. Ik moest even zoeken, maar je kunt inderdaad aangeven hoe de selector zich gedraagt bij het scrollen. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van hoe de mijne (Numark DMC2) is ingesteld:

Deze is echter nodeloos ingewikkeld omdat de selector van de DMC2 ook dient voor het selecteren van effecten en samples en het afspelen van die samples.
Waar je naar zoekt is het getal achter browser_scroll. Hier zal nu waarschijnlijk 5 staan, waar dat 1 moet zijn. Nu ben ik echter niet voldoende thuis in mapping om je een concreet advies te geven: Ik voermoed dat de toevoeging bij mijn mapping (var_equal 'mode') betekent dat hij zowel naar boven als naar beneden zou moeten kunnen scrollen, maar daar ben ik niet zeker van. Misschien dat iemand met meer mapping-ervaring daar wat meer over heeft.
Voordat je gaat experimenteren: Maak een backup van de originele mapping!! Mocht het mis gaan dan kun je altijd de originele weer terug zetten.
 

Posted Sun 06 Dec 15 @ 4:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)