Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules DJ Console RMX ... buttons knipperen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

paronaHome userMember since 2015
Onlangs heb ik een Hercules DJ console rmx overgenomen. Nadat ik de software heb geïnstalleerd heb ik de USB ingeplugd, waarna de buttons van de console begonnen te knipperen behalve de button van MIC ON/OFF ... die blijft branden.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Ik heb een Lenovo laptop Thinkpad T420, Win7...

Ik heb ook iets vernomen van een USB-hub met eigen stroomvoorziening, omdat de usb van een laptop te weinig stroom zou geven aan de console.
Zou het daaraan kunnen liggen, waardoor de laptop de console niet detecteerd?

Graag zsm hulp.
Vast bedankt

Groet,
Rick
 

Posted Thu 01 Jan 15 @ 5:12 pm
Rick,

heb je de drivers voor je RMX ook geïnstalleerd? De nieuwste haal je hier op: http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=215&cid=1
Volgens de support-pagina van Hercules zijn USB-poortconflicten alleen te verwachten als je de RMX aansluit op een USB3-poort. Die heeft je laptop niet, voor zover ik kan zien. De problemen met de stroomvoorziening zijn alleen te verwachten als je meerdere stroomverbruikers aansluit op dezelfde USB-poortset. Je kunt het uiteraard altijd proberen om er een powered hub tussen te zetten. Die dingen zijn niet zo prijzig.

Je kunt overigens ook eens kijken of een andere USB-kabel helpt.
Heb je de RMX werkend gezien bij de vorige eigenaar?
Overigens zijn de problemen, die je beschrijft, gerelateerd aan de console. Voor specifieke technische vragen kun je je waarschijnlijk beter aanmelden bij de support-site van Hercules (zie eerste link). Voor zover ik heb begrepen reageren ze vrij vlot op vragen.
 

Posted Fri 02 Jan 15 @ 3:19 am
paronaHome userMember since 2015
Bedankt Martin,
Heb ondertussen ook bij mijn lokale CompWinkel nagevraagd en hij had het ook over een andere kabel, omdat er verschillende soorten zijn.
Echter op een forum van Hercules én op de site waarvan je de link gaf staat:

IMPORTANT :

Please note that a powered USB hub might also be necessary for your console to be recognized...


Maargoed...inmiddels heb ik nu 3 laptops geprobeerd en geen van allen maken connectie, ook al hebben we de laatste nieuwe drivers van Hercules geïnstalleerd.
We gaan andere kabel/powered hub proberen.

Groet,
Rick

(t zal toch niet zo zijn dat we een ondeugdelijke RMX hebben overgenomen? :-/
 

Posted Fri 02 Jan 15 @ 9:19 am
Deze zin is niet helemaal compleet:
parona wrote :
IMPORTANT :

Please note that a powered USB hub might also be necessary for your console to be recognized...

Daar staat nog achter: "... and used properly on recent Intel based systems with USB 3.0 ports."
Je hebt geen USB3-poorten, dus dat is niet het probleem. Het probleem waar zij naar wijzen komt voor bij budget-computers met een goedkopere USB3-chipset. Het stroomprobleem komt voor als je RMX al tegen de 500 mA aan stroom vraagt (de bovengrens voor USB-gevoede apparatuur) en je hangt er dan ook nog een USB-powered HDD aan. Dan is een powered hub nodig. Waar je in de eerste post naar verwees is dat sommige PC's al onder die 500 mA van 't pad raken.

parona wrote :

(t zal toch niet zo zijn dat we een ondeugdelijke RMX hebben overgenomen? :-/

Daarom vroeg ik of je de controller werkend hebt gezien bij de vorige eigenaar......

Succes met puzzelen!
 

Posted Fri 02 Jan 15 @ 9:29 am


(Old topics and forums are automatically closed)