Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aanpassen DATABASE XML hoe ?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


Problem :

Ive installed latest version 7 on a new machine all my songs on the old laptop are on drive : D:\ i copied everything on the drive to the new machine BUT drive D:\ is taken by HP Recovery file. I called them cant change THAT I have to use E:\ so how can i change my database xml file to point to E:\

Sorry ben zo gewoon van in het engels te typen, vraag is dus hoe verander ik de verwijzing in de xml database van D:\ naar E:\ op mijn nieuwe HP anders kan ik hem niet meer gebruiken ( zit enkele jaren aanpassingen in).

Bedankt alvast voor jullie hulp :-)
 

Posted Mon 03 Nov 14 @ 6:07 pm
HP vraagt altijd om een hardcopy (DVD) te maken van de recovery-file. Je kunt hem, voor de veiligheid, ook op een NAS stallen en/of op een USB-stick. Daarna kun je de recovery-file verwijderen en is D weer vrij.
Is m.i. een veiligere optie dan je database aanpassen.

Anders Notepad++ downloaden en installeren ( http://notepad-plus-plus.org/ ) en met de zoek/vervang-functie alle verwijzingen naar D:\ vervangen door E:\.
Wel een backup maken van je database. Als het mis gaat heb je anders niets meer.
 

Posted Tue 04 Nov 14 @ 2:52 am

Bedankt Martin,

Wat betreft D:\ die is maar 11,5 GB daar krijg ik alles niet op, herformateren lijkt geen optie, ik kan de grootte ook niet aanpassen ?

Is er een verschil tussen Kladblok en het programma dat jij voorstelt ?

Alvast bedankt voor je antwoord.
 

Posted Tue 04 Nov 14 @ 6:51 pm


Dit antwoord kreeg ik van PhantomDeejay en werkt bij mij, hopelijk ook voor iedereen :-) :

FYI: The drive letters inside the database.xml on the songs filepath DO NOT MATTER

VirtualDj is smart enough to "ignore" them and substitute them with the drive letter your drive has when you open VirtualDj.
So please STOP editing the database.xml file

The ONLY files that drive letters DO matter are your playlists which usually are located on your VirtualDj home directory (Documents\VirtualDj\Playlists)
These are m3u files and they are the only files you should edit to restore the links of the files when the drive changes letter.

Thank you!
 

Posted Tue 04 Nov 14 @ 8:58 pm
:p
Niet verder gedacht en je vraag letterlijk beantwoord.....
Ik partitioneer mijn drives altijd, omdat ik mijn programma's niet tussen mijn data wil hebben. Is tegenwoordig niet zo belangrijk meer (SSD moet je toch niet defragmenteren)
Ik maakte dus de recovery-DVD, mikte de partitiy leeg en herpartitioneerde naar een kleine C:-drive en een zo groot mogelijke D:-drive.

Notepad++ toont je XML-bestand niet als tekstbestand (doet Kladblok wel), maar als databestand met genummerde regels. Werkt een stuk prettiger als je foutmeldingen krijgt met een tekst als "Error in line 25183". Tel ze maar uit in kladblok......
 

Posted Wed 05 Nov 14 @ 5:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)