Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual dj 6 met windows 8.1 slaat bpm niet op

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Geachte gebruikers

Nu heb ik windows 8.1 en virtual dj slaat mijn bpm niet meer op
hoe kan ik dit oplossen

mvg Mrjack
 

Posted Fri 04 Jul 14 @ 4:38 pm
Jack,

hoe heb je de BPM's tot dusver geprobeerd in je database te krijgen? Er zijn wat oplossingen, maar het is handiger om een antwoord te geven als ik weet hoe je dit hebt gedaan ipv alle opties te noemen.
 

Posted Sat 05 Jul 14 @ 11:06 am
geachte gebruiker

gewoon bij virtual dj, op de tracks gaan staan en met rechtse muisknop bpm scannen
normaal maakt hij dan automatisch een bestandje op je harde schijf aan maar dat doet hij bij 8.1 niet meer:-(

ik zie wel bij mijn losse hardeschijven dat daar van de oude computers nog soms wel bpm staan

mvg Jurgen
 

Posted Sun 06 Jul 14 @ 4:52 am
Beste Jurgen,

de database van VDJ 8 wordt opgeslagen in de map "Mijn documenten/Virtual DJ" met de naam "database.xml". Als je op dat bestand klikt met je rechter muisknop en kiest voor "Eigenschappen" kun je controleren of het bestand niet schrijfbeveiligd is. Dan kan er namelijk niets meer in gewijzigd worden. Als je het vinkje bij "alleen lezen" niet uit kunt zetten, ben je waarschijnlijk als een verkeerde gebruiker aangemeld op je PC. Je moet dan zorgen dat je als dezelfde gebruiker aanmeld als waarmee je het programma hebt geïnstalleerd.

Wordt de kolom "BPM's" wel weergegeven in de browser van VDJ?
 

Posted Sun 06 Jul 14 @ 12:15 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Beste Martin, Jack gebruikt vdj 6 met windows 8.1.
Maar Jack de rest wat ie zegt klopt...lol...
 

Posted Mon 07 Jul 14 @ 1:37 pm
Kweetut....
Het lastige is dat ik met FireFox de site in een "oude config" kan openen en Jurgen dan als LE-user zie, terwijl hij in de nieuwe layout als Home-user wordt gezien. Da's een beetje verwarrend. En dan heb ik de kop iets gemist.
Feit blijft dat het werkt en als dat zijn enige probleem is, dan is dat misschien ook op te lossen.....

Jurgen, om je bij te praten n.a.v. de opmerking van djjb: VDJ 6 is natuurlijk niet geschikt gemaakt voor W8. De latere versies zijn uiteindelijk bruikbaar geworden door updates die de oude versies niet hebben gekregen. Geen enkele garantie dat het goed komt, maar we blijven proberen ;)
De uitleg van mij klopt voor V8, niet voor V7 en V6. Daar heet de database nog "VirtualDJ Databese v6.xml", net zoals de database met dezelfde naam in elke drive die je eerder hebt gescand met muziek.. Daar wordt niet in elke regel de BPM's opgeslagen. Ik ben er nog niet achter waar die aanvullende info wordt opgeslagen. Ga ik nog naar zoeken, maar nu ff niet. Beetje bedtijd ;)
 

Posted Mon 07 Jul 14 @ 5:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)