Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: foutmelding bij openen sampels ( download ).

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,weet hier soms iemand raad op. Als ik een sampel wil downloaden krijg ik steeds deze foutmelding. In het General forum heb ik iets teruggevonden , dat een probleem bleek te zijn met Java. Dit bericht dateerde van 2006 , er stond ook vermeld dat dit probleem gekend was , en dat men naar een oplossing aan het zoeken was. Ik heb deze foutmelding NOOIT gehad bij de 7.4 versie .Heb nu de 8 versie . En heb ook ontdekt dat ik geen enkele sampel kan voorbeluisteren. Iemand hier ervaring mee ??? Thanks forward .
 

Posted Tue 17 Jun 14 @ 3:37 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Het lijkt erop dat je comp (firewall en of anti virus) dit blokkeerd. het is geen feature van VDJ...
 

Posted Wed 18 Jun 14 @ 2:45 am
 

Posted Wed 18 Jun 14 @ 2:53 am
Hoi Martin , heb een persoonlijk bericht gestuurd naar IGleed (topic naar waar u verwezen hebt ) , nog geen reactie ontvangen .
Verder heb ik alles maar dan ook ALLES nagekeken wat betreft beveiliging ( Firewall, antivirus, Windows defender ) . Bij al deze heb ik in de filtering uitzondering of toelating gegeven voor Virtualdj . Doch niets mocht helpen !! Het ergste is dat er niets is weergegeven wie of wat deze blokkering veroorzaakt !! Ik ben momenteel ten einde raad !!
Ik weet niet meer waar ik het moet gaan zoeken .
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 1:09 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Is er een specifieke die je wilt hebben ? Je hebt een licentie dus ik zou hem even voor je kunnen dowloaden en doormailen ?
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 2:20 pm
Dozo , ik heb u een prive message gestuurd !! Maar daar kan ik geen afbeeldingen toevoegen. Vandaar dus bij deze. Zoals reeds eerder gezegd kan ik de samples uit mijn backup halen !! Maar nu dus het download probleem . Op de 2 afbeeldingen kan u bemerken wat er gebeurd.Vandaar dus mijn vraag , met welk bestan deze de download moet uitvoeren en openen.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 2:47 pm
Dat is geen sample, maar een mapping. Die moet je niet openen, dat is een "vertaalbestand" dat er voor zorgt dat de instructies van je controller goed door VDJ worden begrepen. Je hebt dat alleen helemaal niet nodig omdat de 4MX standaard gemapped is in VDJ 7 en 8.
Mocht je toch vinden dat je dat moet gebruiken, dan sla je het bestand op (dus niet openen) en kopieer je het XML-bestand naar Mijn Documenten/Virtual DJ/mappers. VDJ opnieuw opstarten en in Settings de mapper selecteren in de tab "Controllers".
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 5:02 pm
Hoi Martin , even wat duidelijkheid scheppen ( u kon natuurlijk de prive boodschap naar Dovo niet raadplegen).De samples kan ik uit mijn backup halen ( nog een geluk).Maar op de dowloadsite van de samples werkt deze nog steeds NIET en word geblokkeerd !! Ik trachte de mapper te downloaden (dit is een AANGEPASTE versie,dus niet de standaard).Als ik dit vroeger deed , plaatste ik deze op het buraublad en deze kwam daar te staan met een RODE icoon. En NIET als xml bestand. Als ik daar dan op klikte (rode icoon) , werd deze automatisch in de mappers van Virtualdj geplaatst. Mijn vraag is nu , en hopelijk kan u mij hier verder mee helpen , als ik een mapper download met welke extentie of welk bestand word de download gestuurd? Sorry voor de onduidelijkheid !! Groetjes Karel.
 

Posted Fri 20 Jun 14 @ 1:55 am
Kareltje wrote :
...u kon natuurlijk de prive boodschap naar Dovo niet raadplegen...

Klopt. Dat is het gevaar als een probleem over meerdere kanalen wordt besproken. Dat je je emailadres via een PB doorgeeft is uiteraard prima, maar het probleem kun je beter in het topic houden. Er kunnen gebruikers met vergelijkbare problemen zijn die ook baat hebben bij jouw vraagstelling en de aangedragen oplossingen.

Voor wat betreft de installatie van de mapper, dat heb ik beantwoord:
Kareltje wrote :
.... als ik een mapper download met welke extentie of welk bestand word de download gestuurd?

Martin FourS wrote :
...dan sla je het bestand op (dus niet openen) en kopieer je het XML-bestand naar Mijn Documenten/Virtual DJ/mappers. VDJ opnieuw opstarten en in Settings de mapper selecteren in de tab "Controllers".

Ik denk dat je in de war bent met skins en effecten. Die werden als een .exe-bestand gedownload (nog steeds, en dat zijn inderdaad rode icoontjes) maar een mapper is altijd al een XML-bestand geweest dat je zelf op de goede plaats moest zetten. Er is dus niets anders dan bij V7.
Wel een waarschuwing: De mappers, die zijn gemaakt voor V7, werken niet altijd even goed in V8. Daar ben ik zelf ook al achter gekomen. Je kunt deze V7-mapping dus proberen, maar houd er rekening mee dat je alsnog naar de standaard mapper terug moet.

Dan nog even terug naar de samples (eerste post, eerste plaatje):
Als je de pagina met de samples opent, wordt er een player actief gemaakt waarmee je de samples kunt voorbeluisteren. Die player is degene die de "Application Blocked"-melding geeft. De samples kun je nog steeds downloaden en gebruiken. Ik heb hier op de zaak in ieder geval hetzelfde probleem. Dt betekent dat je eigenlijk alles dat aantrekkelijk lijkt, moet downloaden, op je PC beluisteren en, als het niets is, weer weg moet gooien. Niet ideaal, maar ach, 't is gratis ;)
 

Posted Fri 20 Jun 14 @ 2:39 am
Hoi Martin , en weeral hebt gij gelijk !! Ik was inderdaad even abuus wat de mappers betreft . En dat was dan ook de reden dat ik een prive bericht heb gestuurd naar Dozo om geen verwarring te zaaien in deze topic . (mijn exuus daarvoor). Ik was zo ijverig op zoek naar een oplossing voor de sampleplayer dat ik even in de war geraakte. Ik heb even gegoogeld en de blokkering zou zeker en vast iets te maken hebben met Java. Het zou een onderdeel zij van Java dat er voor zorgd dat men media (zowel audio als video ) kan laten weergeven.In ons geval voorbeluisteren. Maar wat ik nog steeds NIET begrijp is dat dit probleem gekend is bij Virtualdj ( en dit al enige JAREN !!! ) en men nog steeds NIETS heeft ondernomen om dit probleem op te lossen. Ik weet dat ik dit kan oplossen door ze gewoon te downloaden en nadien te verwijderen (als zij niet voldoen).Maar waarom op zo een omslachtige manier moeten te werken als het anders kan !! Waarom er dan gewoon niet een andere player aan te kopellen, en dit probleem voor eens en altijd uit de baan te helpen ???????
Groetjes Karel ( en een fijn muziekaal weekend toegewenst).
 

Posted Fri 20 Jun 14 @ 3:35 am
Als je meerdere browsers hebt geïnstalleerd, kun je eens een andere browser gebruiken. FireFox is een stuk verveel als het op Java aankomt. We hebben hier op de zaak een op Java draaiende hardware firewall, die steeds blijft terug komen als onveilig.
Kijk eens wat je kunt met Chrome of IE.

Jij ook een goed weekend.
 

Posted Fri 20 Jun 14 @ 8:36 am
Hoi Martin , uw voorstel voor verschillende browsers had ik al uitgetest. Zonder resultaat. Blokkering blijft aanhouden.
Heb een bericht gekregen van IGleed . Hij zit ook nog steeds met dit probleem !!
Ik denk dat ik eens contact ga opnemen met Virtualdj zelf, met de vraag waarom dit probleem al JAREN aansleept ??
En zij nog niets ondernomen hebben om dit probleem op te lossen .Ben HEEL nieuwsgierig voor het antwoord !! (als ik er een krijg tenminste ??????? )
Grt.Karel.
 

Posted Mon 23 Jun 14 @ 4:24 am
Hoi Martin , ik heb dus een bericht gestuurd naar Vdj Support . En daarbij nog eens alles uitvoerig uit de doeken gedaan !!
Tevens heb ik vermeld dat dit probleem reeds gekend is sinds 2006 . Hieronder het antwoord op mijn vraag .
Dus wij zullen nog wat geduld moeten uitoefenen . (hopelijk weer geen 8 jaar ) .

An answer has been given to your ticket:
http://www.virtualdj.com/contact/tickets.html?ticketid=227016

_________________________________________
Hi,

We are aware of the issue on the website.

We are currently working on a new downloads section, which includes plugins and resolves this issue.
This should be available very soon.

Regards
Virtual DJ Support
 

Posted Fri 27 Jun 14 @ 11:52 am
Ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling.

Zoals ik eerder aangaf kun je ze wel downloaden en dan beluisteren. Degene die je niet goed vindt kun je altijd weer weggooien.
 

Posted Sun 29 Jun 14 @ 2:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)