Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [VDJscript] effect internal/virtual button

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

WimskiHome userMember since 2014
Ik probeer in VDJscript met een hardware button een virtuele button aan te sturen binnen een effect. Zie onderstaande afbeelding:



Voor de vijf sliders werkte het volgende script prima: deck [X] effect 'Filters_v2_TexZK' slider [Y].
Dus ik dacht dat hetzelfde ook voor de vijf buttons zou werken: deck [X] effect 'Filters_v2_TexZK' button [Y].
Maar als ik dit probeer voor button 5 (dB/Oct) dan gebeurt er niets.

Button 5 is in dit geval geen toggle button, maar een soort cycle button. Bij elke klik verandert een parameter van waarde volgens een voorgedefiniëerde lijst met waardes. In dit geval de volgende lijst: [12, 24, 36, 48].
Nu zou ik niet alleen een button 1-op-1 willen mappen, waardoor je door alle waardes cycled, maar een button zo mappen dat afhankelijk van de state (aan/uit) er gewisseld wordt tussen 24dB en 48dB.

Dus bij deze mijn 3 gerelateerde vragen:
1) Kan je überhaupt een virtuele effect button aansturen met VDJscript?
2) Zo ja, wat is dan de correcte syntax? (graag ook met eventuele uitleg, want ik leer graag bij ipv alleen 'copy-paste')
3) Is het mogelijk om de button meerdere 'clicks' te geven met één hardware button push om zo bepaalde stadia over te slaan? Of kun je direct een bepaalde waarde/state kiezen door een % te geven?

Alvast bedankt,
Wimski
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 5:50 am
Wimski,

je kunt het eens proberen via Synthet1c. Hij is, op het General Forum en het skin-forum degene die meestal wel een oplossing kan vinden voor dit soort problemen. PM kan via zijn pagina: http://www.virtualdj.com/homepage/synthet1c/index.html
Anders een topic openen in het skin-forum. Er loopt daar voldoende kennis rond om je te helpen. Hier ontbreekt dat helaas een beetje...
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 7:21 am
WimskiHome userMember since 2014
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 7:39 am
Je hebt gelijk: hij had in het Hardware-forum gemoeten. Maakt niet uit, als de mod's daar vinden dat hij verkeerd staat, dan verplaatsen ze hem wel.

Succes.
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 8:09 am


(Old topics and forums are automatically closed)