Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [Vraag] Koptelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

No0dleLE userMember since 2014
Beste,

Zodra ik mijn decklevel omhoog gooi komt deze zowel uit mijn boxen als uit mijn koptelefoon. Ook als ik de button voor koptelefoon uit heb staan. Is het mogelijk om de instellingen aan te passen dat zodra ik geluid uit mijn geluidssysteem wil dit signaal niet tevens naar mijn koptelefoon gaat?

Met vriendelijke groet,

Leon
 

Posted Thu 20 Mar 14 @ 5:22 pm
Je zal waarschijnlijk de instellingen niet 100% juist hebben staan.

Maar de eerste vraag is: Heb je een controller en zoja, welke?
Aangezien je geen versie van VDJ hebt geregistreerd op de site, kan ik niet zien welke versie je hebt.

Als je een controller hebt, met ingebouwde soundcard moeten je instellingen als volgt staan:

Inputs: None
Outputs: Headphones (Master: Front Output / Headphones: Rear Output)
Sound card: 4.1 card -> kies hier de controller die je hebt

Indien geen controller, of controller zonder soundcard, maar met een uigebreide soundcard in de pc/laptop doe je hetzelfde als hierboven. Wel zien dat je dan je hoofdtelefoon in de juist plug steekt.

Tevens in je audio mixer op de pc/laptop instellen dat je een "quadrophonic' configuratie hebt.
http://www.virtualdj.com/wiki/Pre-listening%20with%20headphones%20with%20Sound%20cards%20without%20ASIO%20drivers.html

Heb je maar een simpele soundcard (geen 4.1 of hoger) in je pc/laptop, zal je een splitter ertussen moeten steken om te kunnen voorbeluisteren, en ben je tevens ook je stereo geluid kwijt.
http://www.virtualdj.com/wiki/Y-Splitter%20Cable.html


 

Posted Fri 21 Mar 14 @ 2:59 am
No0dleLE userMember since 2014
Bedankt voor de hulp.

Het is echter nog steeds niet gelukt. Ik heb een Virtual DJ Reloop Beatmix.

Voorin is mijn koptelefoon aangesloten; achterin twee tulipkabels die naar mijn speakers leiden.

Nu staat het signaal alleen nog maar op mijn koptelefoon en in zijn geheel niet meer op mijn speakers.

Hopelijk heb je nog meer tips.

Groeten
 

Posted Fri 21 Mar 14 @ 8:38 am
 

Posted Fri 21 Mar 14 @ 9:16 am


(Old topics and forums are automatically closed)