Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Midi-controller of externe USB Mixer?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo Iedereen!

'Speel' al jaren met VirtualDJ, o.a. op verjaardagen en kampeerweekenden. Momenteel draai ik een versie 7 Pro op een windows 8.1 PC met ingebouwde HD geluidskaart. Op die geluidskaart aangesloten zit een een Logitch Z623 2.1 set en heb een Pioneer SE-M390 koptelefoon.
In het verleden al eens gewerkt met dubbele geluidskaart, maar dat wil ik niet meer, omdat je afhankelijk blijft van muis/toetsenbord om alles te bedienen. Vindt het niet erg om af en toe muis te gebruiken, maar vind het irritant om te crossfaden en toon instellen met de muis

Ik maak af en toe wel eens een mixtape, maar aangezien je niet kunt voorbeluisteren is het meer geluk dan kennis als de liedjes mooi in elkaar overlopen.

Graag wil ik de volgende stap maken met een Midi-controller of Externe USB Mixer. Wat is wijsheid?
Een midi-controller spreekt me wel aan, omdat het er wel leuk uit ziet, maar het ziet er soms zo 'speelgoed-achtig' uit.
Heb al veel verschillende gezien, varierend van Numark NS6 (te duur) naar Pioneer DDJ We-Go.

Eisen:
-Max 200 euro
-Wil muziek kunnen voorbeluisteren via koptelefoon
-Als het kan wil ik gewoon de master-output afspelen via m'n logitech set die op de ingebouwde geluidskaart zit.

Graag jullie advies!
 

Posted Sun 16 Mar 14 @ 11:21 am
http://www.virtualdj.com/forums/138774/Dutch_Forum/_______NIEUWE_GEBRUIKERS_LEES_DIT_EERST________.html :
"Stel geen vragen als wat is de beste hardware, of welke controller is beter. Dit is persoonlijk voor iedereen en dit soort vragen kunnen we daarom ook niet beantwoorden."

Wat ik je wel mee kan geven: Voor €200,- kun je eigenlijk alleen maar speelgoed verwachten. Ik begrijp dat je als "beginner" in deze hobby geen ruim budget hebt, maar begin dan met iets eenvoudigs en doe daar ervaring mee op. Je kunt later dan altijd nog uitkijken naar iets degelijkers.

Een externe USB-mixer mist meestal de controller-functies om de software mee te bedienen. Uitzonderingen zijn bv de American Audio MXR-14 (maar kost al €249,- bij Bax: >>KLIK<<) Dat betekent dat je alsnog met je muis je software moet bedienen. Een controller met onboard audio (ivm je koptelefoon-wens) kan de meeste functies van de software vanaf de controller bedienen. Die keus is dus praktisch. Als je met TimeCode gaat werken (2 draaitafels of CD-spelers met timecode-vinyl of -CD's) dan is een mixer weer wel handiger, maar meteen een flinke aanslag op je budget.

Voor het afspelen via je speakers zijn meerdere trucjes, dus dat is geen belemmering.
 

Posted Wed 19 Mar 14 @ 7:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)