Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules DJ Control Instinct Street i.c.m. VirtualDJ Free op Mac OS X 10.9

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

Ik heb mij hier geregistreerd omdat ik vraag heb, namelijk of ik deze controller kan gebruiken in combinatie met VirtualDJ Free op Mac OS X 10.9 (Mavericks) aangezien het mij leuk lijkt om wat verder te gaan dan Logic Pro en via de muis de boel aanpassen in VirtualDJ.
Het gaat dus om deze controller: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HERCULES-DJ-Control-Instinct-Street---DJ-M40.1-hoofdtelefoon,10259,450688,1060707.html?langId=-11

Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst! :-)
 

Posted Sat 22 Feb 14 @ 1:46 pm
Beste B,

De Free (of Home) Version werkt slechts 10 minuten per sessie met een controller. Zie ook http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
Dit houdt in dat je na elke 10 minuten spelen de software af moet sluiten en opnieuw op moet starten om verder te kunnen werken.
De Instinct wordt met DJuced geleverd. Wil je toch met VDJ werken, dan dien je de Full Pro-versie aan te schaffen. Een andere mogelijkheid is te kijken naar een controller die met VDJ LE wordt geleverd. De webshop van de Mediamarkt is daar echter niet duidelijk in. Veel controllers worden vermeld met DJ-software zonder omschrijving. Daarvoor zou je bij een winkel op bezoek moeten gaan.
 

Posted Sun 23 Feb 14 @ 7:01 am
Oke, ik wist toevallig dat daar software bij wordt geleverd maar die werkt dus (nog) niet met Mavericks. :-(
Dan wordt het dus wachten, of een andere controller kiezen.
 

Posted Sun 23 Feb 14 @ 9:10 am
Hmm...
Even op de (weinig verhelderende) site van DJuced rondgekeken: er staat niets over systeemeisen, OS-versies of wat dan ook. DJuced komt uit de koker van Guillemot en dat is de fabrikant van de Hercules-controllers. Daar zoeken leverde alleen een link op naar de site van DJuced, en da's dezelfde waar ik al was........

Eén van de eerste topics in het Mac-forum was van iemand die problemen had, maar die bleken te liggen aan zijn tablet. Dat was dus een USB-probleem, dat opgelost kon worden door de tablet te ontkoppelen. Daarna heeft hij de software werkend gekregen. OS-versie 10.9.1, en da's Mavericks. Het lijkt erop dat het dus wel werkt.
 

Posted Sun 23 Feb 14 @ 4:22 pm
Aha, het is gelukt om 'm te installeren, dus ik ga binnenkort een controller te kopen!
 

Posted Mon 24 Feb 14 @ 10:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)