Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vraagje over virtual dj .

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste heb me gisteren virtual dj pro aangeschaft vind het echt een topprogramma en woensdag komt mijn pioneer ddj sx binnen in de winkel kijk er alvast naar uit.

Nu heb ik toch nog een vraag ben namelijk toch bang dat tijdens het draaien toch mijn laptop eens gaat uitvallen of crashen kan dit ?
En ge hebt vanboven bij virtual dj de lijn cpu wat bij meestal zo iets meer dan de helft groen kleurt wat wilt dit juist zeggen ?

Heb ook al paar keer op fuiven gedraait nu steeds met laptop en virtual dj maar kreeg toch vaak reactie van met laptopkan ik het ook net alsof dat amateuristisch is?
Ik wil het hen wel eens zien doen ???

grtz
 

Posted Sat 15 Feb 14 @ 1:47 pm
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de club.

benjike3 wrote :
...ben namelijk toch bang dat tijdens het draaien toch mijn laptop eens gaat uitvallen of crashen kan dit ?

Ja, natuurlijk. Al heb ik dat nog niet meegemaakt. Zorg dat je altijd backup paraat hebt: CD-speler, iPod / MP3-speler, telefoon, enz. om jezelf de gelegenheid te geven je PC opnieuw op te starten.

benjike3 wrote :
En ge hebt vanboven bij virtual dj de lijn cpu wat bij meestal zo iets meer dan de helft groen kleurt wat wilt dit juist zeggen ?

Er staat naast die groene balk een tekst: "CPU Load". Dat houdt in dat die meter toont hoe zwaar je processor wordt belast. Hoe kleiner die groene balk, hoe beter. Hoe je dat voor elkaar krijgt lees je hier: http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00364.pdf
 

Posted Sun 16 Feb 14 @ 7:01 pm
Okay thx ga ik me daar eens mee bezighouden meestal zit mijn groene balk toch onder de helft , maar ga proberen zo weinig mogelijk dan alvast bedankt .

Grtz
 

Posted Sun 16 Feb 14 @ 11:34 pm
Oke heb dus redelijk wat aangepast aan mijn laptop , de cpu lijn is nu miniem 1 of 2 blokjes maar op het moment dat ik een track in mijn deck laad gaat de cpu lijn bijna tot in het rood is dit nrml ?

Grtz
 

Posted Wed 19 Feb 14 @ 2:40 pm
Heb je je muziekcollectie al eens gescand? Tijdens het laden van onbekende muziek wordt je muziek geanaliseerd. Het volume wordt bepaald (voor de autogain), de BPM's bepaald, enz.
(Wilde ik je verwijzen naar de handleiding, maar dat staat er niet in......)
Klik in de linkerzijde van de browser (het onderste deel van VDJ) met je rechter muisknop op de schijf waarop je muziek staat. Kies nu voor "Add to Search Database". Dit gaat vrij snel: je schijf wordt nu gescand op de aanwezige muziek en de resultaten worden opgeslagen in de VDJ-database.

Daarmee laadt je muziek nog niet sneller: Klik ('s avonds, voordat je naar bed gaat) weer met de rechter muisknop op je muziekschijf en kies nu voor "Scan for tags". Wat dat doet is dat alle tags van je MP3's overgenomen worden in je database. (met de eerste actie kun je alleen maar zoeken op bestandsnamen) Dat kost tijd, dus vandaar in de nacht laten doen.
Laatste (en belangrijkste) actie: weer de rechter muisknop op de muziekschijf en nu kiezen voor "Scan for BPM's". Ook een klusje voor in de nacht: Nu worden je nummers geanaliseerd en ook die gegevens komen in je database. Als dit is gebeurd zal je muziek een stuk sneller laden en kost het laden minder processorkracht en tijd.
 

Posted Wed 19 Feb 14 @ 5:02 pm
Oke super tot alvast bedankt zal dit doen.
Mvg
 

Posted Thu 20 Feb 14 @ 4:00 am


(Old topics and forums are automatically closed)