Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: instellingen VMS4.1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik heb vandaag de VMS4.1 aangeschaft ter vervanging van de Versadeck....
Nu heb ik deze met de bijgeleverde cd geinstalleerd maar er blijken enkele dingen niet te kloppen.
De knoppen in het middengedeelte ( bass, treble, mid, gain....) draaien wel mee op scherm als ik bedien via controller maar het geluid blijft ongewijzigd. Als ik dit op het scherm doe dan veranderdt het geluid wel.
Welke fout maak ik ? Of hoe los ik dat op ?

Ik heb de PRO versie, moet ik de LE versie dan verwijderen op pc ?

Alvast bedankt.
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 9:50 am
Hoi,

achteraan beginnen: je hebt de LE-versie niet nodig. Je Pro-versie (voorop gesteld dat je niet met een oude versie werkt) zou de VMS 4.1 moeten ondersteunen.

Uit je omschrijving met de toonregeling maak ik op dat je je speakers op je PC hebt aangesloten. Als ze namelijk op de VMS zijn aangesloten, zou je de toonregeling niet met je scherm kunnen aanpassen. De VMS heeft een hardwarematige analoge mixer aan boord, die eigenlijk niet eens met de software verbonden zou moeten zijn en waarmee je het geluid dus regelt. Omdat je de knoppen op het scherm ook ziet draaien staat de controller dus ook niet goed ingesteld.

Voor de juiste instellingen: http://www.virtualdj.com/wiki/VMS4%20/%20VMS4.1.html
Als je toch van de speakers op de PC gebruik wilt maken, moet je een Master Out van de VMS aansluiten op een ingang van de geluidskaart van de PC. In de instellingen van je geluidskaart moet je die ingang open zetten zodat het aangeboden geluid ook hoorbaar blijft. Een simpeler oplossing is toch de speakers op de VMS aan te sluiten.
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 10:02 am
speakers zijn aan de master uitgang van de VMS aangesloten maar waarschijnlijk zijn de instellingen van deze ook nog niet juist.
Zal daar eerst proberen alles in orde te krijgen.
Alvast bedankt. ;)
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 10:13 am


(Old topics and forums are automatically closed)