Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: enkele vragen over dj controller voor ik er ene aanschaf.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,


Ik ben al enige tijd bezig met VDJ? maar met toetsenbord en muis.
Het bevalt me wel, maar met zo'n ding vele malen leuker denk ik.

Nu, een laptop heb ik niet maar in veronderstel dat ik die ook gewoon op de pc kan aansluiten.

Aan men pc heb ik een Logitech 5.1 z-5500 systeem aangesloten via zo'n optie's kabeltje.
(ik hoef geen aparte versterker en boxen te kopen, maar kan gewoon dit gebruiken voor het muziek)?

Het gaat trouwens om de DJ-ERGO-V, mijn budget is 500 euro.

Dus als ik het goed heb, gewoon de controller aansluiten op de pc met dat USB kabeltje, software installeren en ik kan aan de slag?

Groeten Kevin
 

Posted Fri 13 Dec 13 @ 11:16 am
Hoi Kevin,

Ik heb net de DJ controller van Envivo uit de aldi gekocht. En die werkt prima. Gewoon USB aansluiten en software installeren. Ik ga wel met de uitgang van de controller naar een versterker. Ik weet niet hoe je dan via je pc boxen de muziek kan laten horen.

Groeten Filip
 

Posted Thu 19 Dec 13 @ 4:58 pm
Als je een 4.1 of betere geluidskaart hebt, kan je deze in opties instellen als default geluidskaart. Dan kan je via rear speaker of een andere output je hoofdtelelfoon aansluiten om voor te beluisteren. Indien je luidsprekerset alle uitgangen al gebruikt, zal je er een paar moeten "opofferen" om een kanaal vrij te krijgen voor je hoofdtelefoon. Ook kan je werken met 2 geluidskaarten (bv onboard + extra geluidskaart).

Indien je een controller koopt men geluidskaart, kan je wellicht via een verloopstekker je setje daar rechtstreeks aansluiten.
 

Posted Fri 20 Dec 13 @ 5:32 am
@verlorensteen:
Als je info wilt over een controller is het handiger op de productpagina van de controller te kijken. Als die controller met VDJ wordt geleverd (en dat is de ErgoV), zijn de instellingen ook terug te vinden in de handleiding, die je daar meestal ook kunt downloaden: http://docs.pioneer.eu/Manuals/DDJ_ERGO_V_DRU1001_A_NL_manual/?ForceLanguage=nl

De Envivo-controller vergelijken met de Ergo is overigens hetzelfde als een Trabant met een VW Polo vergelijken. Het rijdt allebei....

Even een kortom: De speakerset kan aangesloten worden op de Ergo. De LE-versie biedt waarschijnlijk onvoldoende configuratiemogelijkheden om het geluid eerst via de PC te laten lopen, tenzij je de Ergo aansluit op een ingang van je PC. Die ingang moet je open zetten, zodat geluid, aangeboden op die ingang, ten alle tijden hoorbaar is. Je kunt dan de koptelefoonuitgang van de Ergo blijven gebruiken voor voorbeluistering. Ook zou je zo je mixen op kunnen nemen met een extern programma (Audacity o.i.d.)
 

Posted Fri 20 Dec 13 @ 6:20 am


(Old topics and forums are automatically closed)