Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ + Reloop RMP 2.5

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pim009Home userMember since 2013
Hallo,

Ik heb onlangs Virtual DJ en 2 keer de Reloop RMP 2.5 speler aangeschaft.
Ik weet dat het mogelijk is om mijn spelers op mijn laptop aan te sluiten, en zo virtual DJ te bedienen. Maar als ik mijn spelers op mijn laptop aanlsuit kan ik virtual DJ niet bedienen. Ik heb de mappers al geinstalleerd maar het werkt niet, en ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik krijg ook een error dat mijn asio geluidskaart niet genoeg kanalen heeft of iets dergelijks. Is het nodig om een externe geluidskaart te kopen? Wie o Wie kan mij helpen????

Mvg, Pim v W
 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 1:11 pm
Pim,
je verhaal is niet compleet, dus wordt het lastig je antwoord te geven:
- Als je VDJ hebt gekocht, zou je onder je avatar de status "Professional Edition User" hebben staan. Dat staat er niet, dus of je de juiste versie hebt kan ik niet zien.
- Als "No License User" kun je geen mappers downloaden van deze site. Dan blijven de Traktor-mappings over van de site van Reloop, en die doen het niet in VDJ.
- In de handleiding staan suggesties over de instellingen. Weliswaar in Traktor, maar die kunnen je een richtlijn geven hoe je in VDJ je instellingen moet doen. http://www.reloop.com/media/catalog/product/pdf/2/2/4/224131_Reloop_IM.pdf , pag. 32 tm 34 en vanaf pag. 37.
- Welk besturiungssysteem heb je op je PC staan? Volgens de handleiding worden de spelers goed herkend tm Vista. Als je dus met Windows 7 of 8(.1) werkt, loop je kans dat ze niet worden herkend en dus niet via software kunnen worden gebruikt.

Zonder (DJ)-mixer wordt het lastig te werken met deze spelers, omdat elke speler zijn eigen geluidskaart heeft. Het kan wel, maar dan moet je met je muis de overgangen mixen.
 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 6:41 pm
pim009Home userMember since 2013
.
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 2:13 am
pim009Home userMember since 2013
Bedankt voor je snelle reactie,
ik moet de license key nog toevoegen op mijn account, ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat moet doen. Maar ik heb wel een mixer (een behringer 750 of iets dergelijks) en windows 8. Ik heb de mapper van de officele reloop site gedownload, dus deze zijn up to date. Ik denk dat ik als ik naar de traktor instellingen kijk het wel gaat lukken, bedankt!
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 2:14 am
Vergeten: Bovenaan pag. 38 staat een stukje over de toekenning van hardware-ID's aan de 2 spelers. Die moet je waarschijnlijk ook doen om de foutmelding uit de ASIO-driver te voorkomen.
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 6:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)