Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beat ''inslikken''.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik maak nog wel een mixjes voor youtube en soundcloud (wie nou niet?). Zelf gebruik ik hierbij Pioneer 350 set samen met VDJ pro 7. Vaak draai ik op 130 BPM, omdat het gewoon net even ietsjes sneller is. Tracks van 128 BPM versnel ik dan met 2 BPM, en dan zijn ze qua tempo gelijk. Aleen vaak als ik dan de tracks afspeel hoor je bij de beat: boem boem boem ''slik'' boem boem enz. lijkt net of hij soms de beat een keertje inslikt. Klinkt natuurlijk nergens naar. ook heb ik nog wel een dat dan de beat in een iets sneller is dat je twee beats veel te snel achter elkaar aan hoort.

Zijn hier mensen met dezelfde problemen, Zou ik het graag willen horen want het is erg irritant.

Gr, Sam Degens.
 

Posted Tue 29 Oct 13 @ 4:49 pm
een 2 bpm correctie is niets en zou totaal geen probleem moeten zijn. Check in ieder geval of je advanced stretching aan hebt staan bij performance.

Mocht dat niet werken, ik weet niet hoe je mixt, maar wat je beschrijft kan ook gebeuren als je tracks net niet in sync lopen en de bass op beide tracks open hebt staan. Dan kan je de situatie krijgen dat de beats elkaar uitdoven op een ongustig moment. Dat klinkt als inslikken. Maar dat is toch best zeldzaam.

 

Posted Tue 29 Oct 13 @ 8:57 pm


(Old topics and forums are automatically closed)