Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Auto gain niet correct ?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

maus75PRO InfinityMember since 2003
Ik merk de laatste tijd dat de auto gain niet correct is. Vaak is het ene nummer gewoon harder dan het andere nummer.
Meestal is het rechter-deck gewoon harder dan het linkerdeck. Lijkt in het programma te zitten.
Vriend/collega van me gebruikt ook virtual dj en bij hem lijkt het wel correct te gaan.

Wie weet raad ?

Bovendien zou ik graag willen weten wat de diverse instellingen nu echt betekenen:

Auto
Auto+remember

Alvast bedankt !
 

Posted Sun 25 Aug 13 @ 5:04 am
Maus,
wat voor controller gebruik je? Bij een aantal controllers is de mixer losgekoppeld van de software en kun je inderdaad de gain buiten de software om regelen. Daarnaast kunnen nummers tijdens het masteren (na de opname) of na het rippen nabewerkt zijn met bv een compressor. Hierdoor klinken de nummers harder zonder dat je dit terugziet in de VU-meters.
Ik merk dit overigens ook af en toe met mijn controller (Denon MC6000) maar omdat ik de gain kan bijstellen met de gainknop op de controller en ik dat ook wel gewend ben uit de "Goede oude tijd" (vinyl en CD's) doe ik dat bijna automatisch.

Stand Auto: de software regelt de gain eenmalig terug naar 0 dB
Auto & Remember: De gain wordt, bij het laden, terug geregeld naar 0 dB en die actie wordt in de database opgeslagen. Hierdoor hoeft de software dat niet steeds opnieuw te doen, wat de laadtijd van het nummer versnelt.
 

Posted Sun 25 Aug 13 @ 9:15 am


(Old topics and forums are automatically closed)