Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Externe harde schijf valt soms weg.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Wellicht is dit geen vdj probleem, dus eigenlijk niet helemaal geschikt voor dit forum, maar wellicht dat andere gebruikers hier ook wel eens mee te maken gehad hebben en een oplossing hiervoor weten. Tijdens het draaien valt mijn externe harde schijf freecom 1Tb usb 3.0 soms spontaan weg, na loskoppelen en vervolgens weer aankoppelen werkt alles weer goed?
 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 3:07 pm
Heb je al een andere USB poort geprobeerd?
Zo ja, dan moet er mss een USB hub met stroomvoeding tussen?
Alhoewel ik weet dat niet iedereen enthousiast is over USB Hubs met 220 V, heb ik zelf 2 van die Belkins in m'n disco staan en zonder problemen.

 

Posted Sat 10 Aug 13 @ 10:15 am
Beste

een paar belangrijke vragen

Heeft deze HD een aparte voedingsstekker ?

Is geformatteerd in NTSF ?

Doet ze dat ook als je ze bv gebruikt met winamp?

Wat is jouw besturingen systeem

Musiclover
 

Posted Sat 10 Aug 13 @ 12:31 pm
Ed,

het kan zijn dat bij langere inactiviteit je USB-poort wordt uitgeschakeld om energie te sparen. Dat staat standaard aan in Windows. Dan wordt je schijf dus ook niet meer gezien.
Ga naar Configuratiescherm / Systeem en beveiliging (Op die titel klikken) en klik dan bij Systeem op Apparaatbeheer.
Zoek nu de regel met Universal Serial Bus-controllers en klik op het pijltje ervoor. Er staan nu een aantal USB-hoofdhubs. Klik met je rechter muisknop op zo'n hoofdhub en kies Eigenschappen. Klik nu op de tab Energiebeheer en haal het vinkje weg bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen". Doe dit bij elke hoofdhub.
Je poorten blijven nu in ieder geval wakker.

Sommige schijven kunnen zelf ook in de spaarstand gaan, maar dan worden ze vanzelf (vertraagd, dat dan weer wel......) wakker als je ze probeert aan te spreken. Je zou alleen zelf even bij Freecom moeten kijken of de jouwe dat ook doet (omdat we het type niet kennen: Freecom heeft 12 1TB-schijven....)
 

Posted Sat 10 Aug 13 @ 7:57 pm


(Old topics and forums are automatically closed)