Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ not found error ? "skin install "

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik wil een Skin op VDJ zetten dus ik heb de juiste gedownload hier online..
Maar als ik de APP start krijg ik Virtual Dj not found .. en dat is alles..
Ik heb gezocht hier maar ik kan niets vinden over dit probleempje..

En er is ook geen "handleiding" bij die skins met beetje info .. niet dat ik vinden kon tenminste.

Iemand enig idee ??




Oh ff beetje extra vraag ..hoe zet ik zo'n icoontje onder mn naam met het type controller dat ik heb ?

Numark mixtrack II Pro

Thnx alvast

CB
 

Posted Mon 20 May 13 @ 2:54 pm
Je kunt de skin ook uitpakken (als je een programma hebt wat ook .exe-bestanden kan uitpakken) en de ZIP-bestanden, die je dan over houdt kopieren naar de map Mijn Documenten / Virtual DJ / Skins. (Dus NIET de ZIP-bestanden uitpakken)
Heb je, na de installatie van VDJ je PC al eens opnieuw opgestart? Het kan zijn dat de installer daarom de map nog niet vindt.

Dat icoontje krijg je als je de bijbehorende VDJ LE-versie registreert. Als je die niet hebt, lukt het helaas niet.
 

Posted Mon 20 May 13 @ 5:22 pm
Dit is op een MAC dus ik krijg een APP en daar binnen zie ik geen file waar VDJ wat mee kan ..
En ja ik heb de MAC ook ge restart etc etc
Maar verder kan ik die APP alleen aan klikken en dan gebeurt er dus niets behalve die error..

Misschien staat VDJ niet in de juiste folder/map .. denk het wel hij staat in de zelfde APP folder als de Free versie stond..

IK probeer nog wel wat ...

Thnx alvast !!

CB
 

Posted Tue 21 May 13 @ 12:17 pm
* start Mac op... *
Da's ff geleden...
De Mac-skins (even op letten dat je de goede download. Windows-skins werken niet op een Mac) zijn geen .exe-bestanden, maar de ZIP-bestanden waarmee je Mac overweg kan. Je kopieert het gedownloade bestand naar de map
Gebruikers / Documenten / VirtualDJ / Skins. Als je daarna VDJ opstart, kun je de skin selecteren in Config / Skins in VDJ.
 

Posted Tue 21 May 13 @ 1:22 pm
Martin FourS wrote :
* start Mac op... *
Da's ff geleden...
De Mac-skins (even op letten dat je de goede download. Windows-skins werken niet op een Mac) zijn geen .exe-bestanden, maar de ZIP-bestanden waarmee je Mac overweg kan. Je kopieert het gedownloade bestand naar de map
Gebruikers / Documenten / VirtualDJ / Skins. Als je daarna VDJ opstart, kun je de skin selecteren in Config / Skins in VDJ.

Hey Martin

Het zijn GEEN zip bestanden voor de MAC maar een APP file ..ik heb er nu 3 getest er staan er 3 op de site zover ik kan zien voor de mac..
En dat zijn volgens mij 3x de zelfde maar das geen ZIP maar een APP file..

Die geven dus alle 3 de zelfde error VDJ not found .. en ik heb de app file in de zelfde folder gezet en in alle andere folders die met VDJ temaken hebben ..maar telkens zelfde error ..
Waren het maar zip bestanden dan was ik al uren klaar ;}

EDIT je hebt gedeeltelijk wel gelijk .. dat wat ik download is een ZIP waarin een APP zit .. maar die werken dus niet of ik doe iets gewoon fout ofzo ..

net ff een andere getest die doet ook deze error geven

CB
 

Posted Tue 21 May 13 @ 1:26 pm
Mij ben je helemaal kwijt......
Heb je ze uitgepakt? Da's namelijk niet de bedoeling. Je moet de ZIP naar die map kopiëren. Meer niet. Ik heb 14 skins (dat is inclusief de door VDJ meegeleverde skins) in mijn map Skins staan en die werken allemaal.
Kun je me een link geven naar een skin waarmee je problemen hebt?
 

Posted Tue 21 May 13 @ 1:51 pm
Martin FourS wrote :
Mij ben je helemaal kwijt......
Heb je ze uitgepakt? Da's namelijk niet de bedoeling. Je moet de ZIP naar die map kopiëren. Meer niet. Ik heb 14 skins (dat is inclusief de door VDJ meegeleverde skins) in mijn map Skins staan en die werken allemaal.
Kun je me een link geven naar een skin waarmee je problemen hebt?


Tuurlijk kan ik dat :} : http://www.virtualdj.com/addons/15711/Numark_MixTrack_PRO_II.html

Bij MAC is het redelijk gewoon dat in een zip een APP file zit "APP is de EXE versie van MAC" dus ik unzip die file klik op de .APP en dan gaat de boel installeren...
Maar nu zie hij VDJ niet ...

Maar als jij denkt dat ik die ZIP naar een folder moet slepen ..wil ik graag weten welke folder en waar :}


Dank je !!

CB
 

Posted Tue 21 May 13 @ 1:57 pm
Oeh.... Niet gelezen, dus. Ik ga mezelf quoten....

Martin FourS wrote :
Je kopieert het gedownloade bestand naar de map
Gebruikers / Documenten / VirtualDJ / Skins. Als je daarna VDJ opstart, kun je de skin selecteren in Config / Skins in VDJ.


In de link die je geeft is de Mac-download een ZIP-file. Downloaden, niet uitpakken, maar zo, in zijn oorspronkelijke vorm naar de map kopieren die ik hierboven aangaf.
Klaar.
Het is geen installer, geen "ik_zal_alles_voor_je_op_de_goede_plek_zetten"-bestand, wat je download IS de skin. En dat denk ik niet, dat weet ik zeker ;)

[EDIT]
http://www.virtualdj.com/wiki/Mac%20Install%20Skin.html
 

Posted Tue 21 May 13 @ 3:53 pm
Martin FourS wrote :
Oeh.... Niet gelezen, dus. Ik ga mezelf quoten....

Martin FourS wrote :
Je kopieert het gedownloade bestand naar de map
Gebruikers / Documenten / VirtualDJ / Skins. Als je daarna VDJ opstart, kun je de skin selecteren in Config / Skins in VDJ.


In de link die je geeft is de Mac-download een ZIP-file. Downloaden, niet uitpakken, maar zo, in zijn oorspronkelijke vorm naar de map kopieren die ik hierboven aangaf.
Klaar.
Het is geen installer, geen "ik_zal_alles_voor_je_op_de_goede_plek_zetten"-bestand, wat je download IS de skin. En dat denk ik niet, dat weet ik zeker ;)

[EDIT]
http://www.virtualdj.com/wiki/Mac%20Install%20Skin.html



Hey Martin dank je voor je hulp.. de link die je geeft had ik al gevonden en ik heb gedaan wat er staat .. maar op geen enkele manier krijg ik de skins tezien in VDJ
Het gekke is dat in de ZIP die al in die skins folder staan allemaal file "Images, data, bestanden staan .. als ik de MAC versie "open" zie ik alleen die APP en die lijkt me geheel op MAC instructie/data files na leeg ...

Dus ook via de " juiste" weg krijg ik geen skins voor elkaar . FX bundles etc etc lukt wel ..
Nu ga ik even gokken ..werken die skin files wel met Mountain Lion ? tis maar een gok ..

Ik doe al 25 jaar PC's en al paar jaren MAC ..maar ik snap hier niets van .. hahah

CB
 

Posted Wed 22 May 13 @ 1:11 pm
Ik lees dat er best wel veel mensen dit probleem hebben...

Maar het is nog gekker...

Ik download een zip file dat heet : install_Stainless_Pro_1366x768.zip gewoon eentje gepakt
Die ZIP daarin zit een APP " MAC voor EXE " die heet : install_Stainless_Pro_1366x768.app

Die APP click ik aan en die wil een ZIP file die heet Stainless_Pro_1366x768.zip maken ...MAAR

Die wil hij zetten in een folder die ik niet heb "in user / documenten / VDj etc etc
Als ik die folders aan maak dan maakt die APP dus een ZIP aan in documenten ... als ik DIE zip dan weer kopieer naar user librarie vrtDJ etc etc

DAN heb ik dus wel een extra SKIN ... dus...

Ik snap dus niets van de REGEL plaats de gehele : install_Stainless_Pro_1366x768.zip in skins want dat doet dus niets ..
De install_Stainless_Pro_1366x768.zip die de APP uitpakt werkt wel mist je hem naar de goede folders kopieert ..

de Numark pro zips doen het trwns nog niet .. nu krijg ik een ERROR 6 als ik hem uit pak en geen VDJ not found error ..


PS de paths die ik schrijf kloppen 100% niet maar de bedoeling is duidelijk toch ;}

Ik denk dat er iets veranderd is tussen de tijd dat de help pages gemaakt zijn en de zips die online staan ..
Ik kan me namelijk niet voor stellen dat je voor windows een EXE gebruikt on de zip van de skin temaken en voor MAC niet de APP ..

CB

 

Posted Wed 22 May 13 @ 2:21 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Je moet er wel rekening mee houden dat het leeuwendeel van de addons en skins door gebruikers zijn gemaakt....en mogelijk voor oudere versies vdj.
Ik moet zeggen dat ik mazzel heb met de door mij gebruikte addons en skins... ik heb het gedoe wat jij hebt gelukkig niet gehad ..
 

Posted Wed 22 May 13 @ 3:01 pm
Dozo10 wrote :
Je moet er wel rekening mee houden dat het leeuwendeel van de addons en skins door gebruikers zijn gemaakt....en mogelijk voor oudere versies vdj.
Ik moet zeggen dat ik mazzel heb met de door mij gebruikte addons en skins... ik heb het gedoe wat jij hebt gelukkig niet gehad ..


Ohw maar dat doe ik ook zeker ..
En ik baal ook niet, ik weet gelukkig zelf "bijna meer dan goed voor me is" van PC's etc etc dus ik weet de weg redelijk zelf te vinden

Hij verbaast mij alleen dat de route die uitgelegd wordt online "niet Martin" zo afwijkt van wat mij de logische weg lijkt..
En de skin die ik wil gebruiken lijkt mij van een atomix staff member te zijn..

Trwns ik heb nog meer van deze grappen haha .. ik wil de skin creator gebruiken maar als ik mn naam etc etc invul om alle opties te krijgen
Logt hij wel IN hier maar staat er Geen membership bij ... dus dat wil ook al niet haha...

zal wel goed komen...


CB



 

Posted Wed 22 May 13 @ 3:10 pm
Die mazzel had ik ook, al gebruik ik VDJ op de Mac eigenlijk alleen om de vragen van gebruikers uit te pluizen. Ik hang dus nog op 10.5.8. Daar ga ik geen nieuwe voor halen.....
Ik kan je dus helaas niet zeggen of de problemen met de skins te wijten zijn aan je "te nieuwe" OS of een andere reden heeft. De skins waar je een link naar hebt gegeven kon ik gebruiken, dus het zou zomaar kunnen. Een PM naar de skinmaker zou je misschien verder helpen. Dat is meestal te vinden door op de naam van de gebruiker te klikken die bij de skin staat. In sommige gevallen staat er zelfs een link naar zijn wall bij.

Bij zowel de Skin Creator als de Skin Resizer Tool (beiden van dezelfde auteur) is het membership een apart verhaal (geen idee waarom Jeremy daarvoor heeft gekozen): Als je Premium user bent (dus gebruik maakt van 1 van de muziekdiensten die VDJ aanbiedt) kun je direct gebruik maken van alle functie in de Skin Creator. Dezelfde functies die je krijgt als je een donatie overmaakt naar Jeremy (dus alsof je de software koopt). Dat Membership is dus het Premium Membership. Zelfs als je betaalt (heb ik gedaan voor de Resizer Tool) ben je nog geen Member, daar moet je echt een muziekdienst voor afnemen.
 

Posted Thu 23 May 13 @ 3:15 am
Martin FourS wrote :
Die mazzel had ik ook, al gebruik ik VDJ op de Mac eigenlijk alleen om de vragen van gebruikers uit te pluizen. Ik hang dus nog op 10.5.8. Daar ga ik geen nieuwe voor halen.....
Ik kan je dus helaas niet zeggen of de problemen met de skins te wijten zijn aan je "te nieuwe" OS of een andere reden heeft. De skins waar je een link naar hebt gegeven kon ik gebruiken, dus het zou zomaar kunnen. Een PM naar de skinmaker zou je misschien verder helpen. Dat is meestal te vinden door op de naam van de gebruiker te klikken die bij de skin staat. In sommige gevallen staat er zelfs een link naar zijn wall bij.

Bij zowel de Skin Creator als de Skin Resizer Tool (beiden van dezelfde auteur) is het membership een apart verhaal (geen idee waarom Jeremy daarvoor heeft gekozen): Als je Premium user bent (dus gebruik maakt van 1 van de muziekdiensten die VDJ aanbiedt) kun je direct gebruik maken van alle functie in de Skin Creator. Dezelfde functies die je krijgt als je een donatie overmaakt naar Jeremy (dus alsof je de software koopt). Dat Membership is dus het Premium Membership. Zelfs als je betaalt (heb ik gedaan voor de Resizer Tool) ben je nog geen Member, daar moet je echt een muziekdienst voor afnemen.



Ik ga de maker wel een bericht sturen.. sommige werken wel via een omweg, dus het zal wel goed komen..
Jammer dat er geen gewone zips te downloaden zijn .. exe en app's zijn dan overbodig ..gewoon zip kopiëren en klaar..
15 piek voor de creator is niet veel geld .. snapte alleen het " no member " niet .. denk dat er wel een link is tussen atomix en de maker van skin creator om "premium members " tekrijgen.. hij zal wel voor elke , new member , iets verdienen en waarom ook niet :}

maar zover bedank Heren ! :}

CB

 

Posted Thu 23 May 13 @ 6:39 am
CB.ADAMS wrote :
denk dat er wel een link is tussen atomix en de maker van skin creator om "premium members " tekrijgen.. hij zal wel voor elke , new member , iets verdienen en waarom ook niet :}


Klopt. Frequente skin/pluginbouwers krijgen een stukje van de opbrengsten van de Premium accounts. Hij geeft dat eigenlijk al meteen terug.

BTW: Om het topic niet in recordtijd vol te laten lopen hoef je niet te quoten onder het bericht waar je op reageert. Antwoorden doe je door op het symbooltje van de pen en papier te klikken onder het laatste bericht. Alleen quoten als je op een specifiek deel van het bericht reageert (zoals ik hierboven heb gedaan) of op een bericht dat al een stukje is weggezakt.

Thnx!
 

Posted Thu 23 May 13 @ 8:03 am
Ik heb dus 15 euro betaald voor de full version ..

Maar dat bracht me op een idee .. $9,99 kost een maand audio premium ..en dan krijg je dus gratis de full versie Skin creator ?
Das dus goedkoper dan mijn 15 euro ;} en na een maand zeg je premium weer op .. haha

De Belgen zullen zeggen da zijn weer die Hollanders ;}

CB




 

Posted Thu 23 May 13 @ 1:05 pm


(Old topics and forums are automatically closed)