Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: BTW erbij of niet ? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik sta op het punt om VDJ pro aan mn tool set toe tevoegen..
Maar zie ik het goed dat er nog even 20+ % BTW bij komt ?
Ik zie namelijk nergens vooraf vermeld dat TAX / BTW er nog bij komt ..

En dan is de prijs toch wel hoog aan het worden ..
Ik heb Serato Pro en die kost duidelijk minder ..

Dus mn Vraag komt er nu wel of geen BTW boven op de prijs bij betaling "via Paypal"

CB

PS ik weet de verschillen van VDJ/Serato ;}
 

Posted Mon 06 May 13 @ 2:01 pm
Nee.
Bij internationale bestellingen dien je, als zelfstandige, je bestelling op te geven aan de Belastingdienst middels de factuur. Dan draag je alsnog BTW af. Als "particulier" zal je zelf niet naar de belastingdienst stappen met de mededeling:" Hallo, ik heb software gekocht in Amerika, mag ik a.u.b. nog even de BTW betalen?".
Je zal zien dat, als je de bestelling invoert, je rond de €248,- betaalt (was op 04-05-2013 nog wel) en daar komt niets meer bij. E.e.a. is afhankelijk van de koers van de dollar.
 

Posted Mon 06 May 13 @ 2:36 pm
Hey Martin
Dank je voor je antwoord maar ik zie " DIT " als ik via Paypal wil gaan betalen.

DescriptionsAmount
VirtualDJ ProVirtualDJ Pro
$299.00Item price: $299.00Quantity: 1Item total $299.00
Tax $62.79
Estimated Total $361.79 USD

Dus krijg ik er WEL BTW/TAX bij .. weet jij waarom dat zo is ?
"maakt niet uit of ik hem op Dollars of Euros heb staan"

Bedankt alvast

CB.
 

Posted Tue 07 May 13 @ 12:15 pm
Sorry. Zit er flink naast....
Ik heb net tot aan de betaling een bestelling gedaan als particulier, en daar krijg je idd de BTW nog voor je kiezen. Ik heb zelf besteld op naam van mijn bedrijf en dan moet ik zelf de tax verrekenen met de belastingdienst. Daar staat dus geen tax op de bon. Ik ben bang dat je er dus niet onderuit komt.

Bizar trouwens hoe de koers van de dollar schommelt. 2 Dagen terug nog gekeken voor een ander, was de verkoopprijs (zonder tax) nog €241,- en nu dus €250,-.
 

Posted Tue 07 May 13 @ 4:32 pm
Klopt. Btw komt er nog bovenop. Ik herinner me dat ik een beetje pissed was toen ik de eindafrekening zag.
Maar goed, die 300 eurootjes zijn er allang dubbel en dwars uit.

 

Posted Tue 07 May 13 @ 5:48 pm
:D
Ik zit in de kleine-ondernemersregeling. BTW in en uit worden tegen elkaar weggestreept dus ik kocht zonder. Maar ook jij hebt het waarschijnlijk terug kunnen vragen (als de Spaanse BTW-regeling net zo werkt als in NL....)
 

Posted Tue 07 May 13 @ 5:54 pm
Nou, nee. Ik zat op de Filipijnen toen ik VDJ kocht. Hier in Spanje is het idee om de btw terug te vragen, niet eens in mij opgekomen.
Het zou me ook teveel rompslomp zijn geweest en te veel tijd in beslag hebben genomen.
Ik loop al te mopperen als ik naar het postkantoor moet wandelen omdat yummy dutch de drop per post stuurt ipv per messenger direct naar de zaak zoals b.v. bax-shop! (Ik ben overigens erg tevreden met bax-shop)
Ben nu wel helemaal off topic!
 

Posted Wed 08 May 13 @ 3:18 am
Thnx heren voor de reaktie's..

Voor mij is het ook een beetje de irritatie dat het er op het laatste moment er bij gezet word ..

Ik denk dat 90% dat VDJ koopt geen bedrijf is dus allemaal de TAX moeten betalen ..
Dus het is een beetje "we zijn goedkoop" doen om de BTW er helemaal nergens te vermelden ..

TRWNS ik ben bang dat het gewoon extra geld in hun zak is ipv belasting .. dat gebeurt zo vaak online ..

En ik koop VEEL software online ..9/10 komt er geen BTW bij .. serato was 99$ Pro versie ..geen BTW
Zelfs Ableton zonder BTW gekocht online ..dus ...

Anyway .. bedankt voor de hulp !

CB
 

Posted Wed 08 May 13 @ 10:58 am
YW.
Ik denk overigens dat de tax regio-, land- of misschien zelfs continentgebonden is en dat ze daarom niet bij voorbaat het percentage kunnen geven. Ik weeet dat in de USA de taxpercentages zelfs verschillen per staat. Dan wordt de prijslijst wel erg lang.
 

Posted Wed 08 May 13 @ 11:25 am
Dat zou zo maar kunnen .. erbij zetten " TAX rate's might be aplied " ofzo ..zodat je weet dat er wat bij komt..
Maar goed ..nu nog even uitzoeken of ik ook VDJ 8 krijg als ik hem nu koop en niet naast de boot pies ..
Dat overkomt mij net tevaak, dat ik een of 2 weken naast de upgrade tijd zit

CB
 

Posted Thu 09 May 13 @ 1:24 pm
Geen probleem (en dat weet ik wel zeker): Updates zijn, voor de Pro-versie, altijd gratis geweest en, zoals het er nu naar uit ziet, dat zal ook zo blijven. Je 7-versie wordt dus zonder meer een 8-versie als 8 klaar is.
 

Posted Thu 09 May 13 @ 2:20 pm
_____
Geen probleem (en dat weet ik wel zeker): Updates zijn, voor de Pro-versie, altijd gratis geweest en, zoals het er nu naar uit ziet, dat zal ook zo blijven. Je 7-versie wordt dus zonder meer een 8-versie als 8 klaar is.
_____

hey Martin

Dank je alweer voor de reaktie..
Maar heb je ook een link naar een pagina waar dat staat .. ? niet dat ik je niet geloof :}
Stel dat het toch het niet zo is kan ik niet "klagen" en zegen maar Martin zei het ... snap je.
Als wat jij zegt een "regel" is dan zal het toch wel ergens staan op de site..

Bedankt alvast !!

CB
 

Posted Sun 12 May 13 @ 6:48 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Het word niet expliciet vermeld.
Maar met "Martin zegt het " kom je ook een eind hoor ...LOL
Ik ben ook benieuwd of de overgang van 7 naar 8 idd gratis zal zijn.
Mocht het niet zo zijn , geen probleem...... ik ben dik tevreden met mijn 7.4 en mocht het zo zijn dat een upgrade naar 8 geld kost...
Dan is het maar zo , het product is goed en dan heb ik die paar euro er wel voor over.
 

Posted Sun 12 May 13 @ 7:39 am
Waarom zou het in vredesnaam niet gratis zijn?
Ze gaan toch niets iets veranderen dat al 10 jaar goed functioneert?
Dit lijikt een beetje op internet paranoia: wat je niet kent vertrouw je niet.

Maar goed, het staat idd nergens expliciet vermeld. Mss houden ze gewoon een slag om hun arm -- voor je weet nooit.........
Maar als ik zo op facebook kijk naar het enorme aantal users zal een crisis niet zo gauw op hen toekomen.
 

Posted Sun 12 May 13 @ 9:15 am
Ik doe (helaas....?) de bedrijfspolitiek niet. Mocht die m.i.v. 8 veranderen dan kan ik daar idd weinig aan veranderen. Ik moest even zoeken, maar vond de volgende posts in deze >thread<: (post 17 en 18)

DjBoy01 wrote :
This is AWESOME news... Been using Atomix products ever since AtomixMP3 and love to see this company grow as time passes by. Can't wait to get me a taste of the new VDJ8. Only concern now is with this new acquisition will VDJ still have their awesome FREE Upgrades policy?

-DJ Boy


Andrew wrote :
DJ Boy,

Rest assured, our upgrade policy will remain unchanged! Thanks for all of the support.

Best,

Andrew


Nogmaals: geen garantie van mij, maar als de COO (Andrew) zoiets zegt, heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En zoals eerder gezegd: ik ben ingestapt in versie 6 en heb voor 7 ook niet extra hoeven betalen.
 

Posted Sun 12 May 13 @ 10:15 am
Dozo10 wrote :
Maar met "Martin zegt het " kom je ook een eind hoor ...LOL


Wie weet, Eduward... Ooit?... ;)
 

Posted Sun 12 May 13 @ 10:18 am
Bob Schreef : Waarom zou het in vredesnaam niet gratis zijn?
Ze gaan toch niets iets veranderen dat al 10 jaar goed functioneert?
Dit lijikt een beetje op internet paranoia: wat je niet kent vertrouw je niet.
-------

Tja para of niet ..ik heb niet te lang geleden $1500 uitgegeven aan een software pakket ...
en wat blijkt 6 weken later komt er een nieuwe versie als een bliksem bij heldere hemel, er was geheel geen release datum bekent.
..en ze geven tot 4 weken ervoor een gratis upgrade ..dus nog een 600 upgrade betalen..

En dat is al vaker gebeurd ..dus niet echt Para ..eerder voorzichtig 350 euro is geld he ;}

CB
 

Posted Sun 12 May 13 @ 1:14 pm
DJXL2013 wrote :
Tja para of niet ..ik heb niet te lang geleden $1500 uitgegeven aan een software pakket ...
en wat blijkt 6 weken later komt er een nieuwe versie als een bliksem bij heldere hemel..........dus nog eens 600 upgrade betalen..
En dat is al vaker gebeurd ..dus niet echt Para ..eerder voorzichtig 350 euro is geld he CB


Er is nog al een fundamenteel verschil tussen 1.500 € en 350 €.
Maar goed, ook 350 € is veel geld, en het is je goed recht er voorzichtig mee om te springen. Echter, als de Chief Operating Officer van Atomix nou zegt dat het met de free updates and upgrades wel goed zit, zou ik dat maar aannemen.
Wat mij nieuwsgierig maakt heeft niets met VDJ te doen: wat voor een software pakket kan in hemelsnaam 1.500 € kosten? Is dat voor je werk en kan je het van de belasting afschrijven?
 

Posted Sun 12 May 13 @ 1:55 pm
CB,
als je quote, moet je de [ q u o t e ] ervoor en [ / q u o t e ] erna laten staan. Dan worden het die grijze vlakken zoals Bob en ik ze hebben en de tekst wat beter leesbaar. (Spaties heb ik ertussen gezet omdat het ander een grijs vlak wordt en niet duidelijk is wat ik bedoel.....)
 

Posted Sun 12 May 13 @ 3:14 pm
Martin, is het mogelijk dat NLUs niet kúnnen quoten?
Of geldt dat (niet kunnen) alleen voor het uploaden van photos?
 

Posted Mon 13 May 13 @ 2:19 am
80%